هواوی

واحد تراشه‌سازی هواوی برای دور زدن تحریم‌ها نیروی خبره استخدام می‌کند

واحد تراشه‌سازی هواوی برای دور زدن تحریم‌ها نیروی خبره استخدام می‌کند

های‌سیلیکون به عنوان واحد طراحی تراشه‌های شرکت هواوی در حال آماده کردن استراتژی جدیدی است تا از طریق جذب استعدادهای خبره در زمینه فناوری‌های طراحی تراشه بر تحریم‌های آمریکا غلبه کند و سهم خود را از بازاری که تحت کنترل شرکت‌های آمریکایی است، باز پس بگیرد. این غول چینی چند وقتی است که سعی دارد با افزایش استقلال خود، اتکای کمتری به شرکت‌های دیگر داشته باشد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به گزارش بلومبرگ، های‌سیلیکون هواوی در حال استخدام استعدادهای جدیدی برای توسعه فناوری‌هایی است که به واسطه تحریم‌های ایالات متحده از دسترس این شرکت خارج شده‌اند. این کمپانی در واقع می‌خواهد در زمینه خودکارسازی طراحی الکترونیکی (EDA) پیشرفت کند. این زمینه شامل نرم‌افزار، سخت‌افزار و سرویس‌هایی است که هدفشان تعریف، برنامه‌ریزی، طراحی، پیاده‌سازی، تایید و تولید محصولات نیمه‌رسانا یا تراشه‌هاست.
بر اساس این گزارش، های‌سیلیکون می‌خواهد 50 نیروی جدید برای توسعه نسل بعدی فناوری‌های تولیدی و محاسباتی جذب کند. این شرکت همچنین مایل به توسعه ابزارهای طراحی تراشه‌ای است که در حال حاضر عمدتاً توسط شرکت‌های آمریکایی از جمله Cadence و Synopsys ارائه می‌شوند. با این حال، این آگهی ظاهرا اکنون از روی اکانت WeChat واحد های‌سیلیکون حذف شده است.

هواوی به دنبال غلبه بر تحریم‌هاست

در توضیحات این آگهی آمده بود که کاندیداها باید در زمینه فناوری‌های پیشرفته EDA تحقیق کنند. همچنین واحد دیگری از هواوی به دنبال نیروهای می‌گردد که قادر به حصول دستاوردهای بزرگ در زمینه فناوری‌های مهم تراشه‌ها باشند.
هواوی از سال 2019 به دلیل قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های ایالات متحده، امکان خرید محصول از شرکت‌های آمریکایی را ندارد. این شرکت حالا با اتکا به تجهیزات یا نرم‌افزارهای قدیمی که در چین وجود دارند، دست به تولید محصولات جدید خود می‌زند. با این حال، شرایط می‌تواند در آینده تغییر کند. اگر چینی‌ها قادر باشند تراشه‌های مورد نیاز خود را با جدیدترین فناوری‌ها طراحی کنند، این شرکت شاید دوباره بتواند سهم از دست رفته خود در بازار را به دست آورد.

World of Words

منبع:bloomberg

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *