سامسونگ و اپل-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

بازار پوشیدنی‌ها در فصل سوم ۲۰۲۱: سامسونگ به آرامی به اپل نزدیک می‌شود

بازار پوشیدنی‌ها در فصل سوم ۲۰۲۱: سامسونگ به آرامی به اپل نزدیک می‌شود

گزارش جدید شرکت IDC نشان می‌دهد که بازار جهانی پوشیدنی‌ها و محصولات صوتی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ رشد کوچکی داشته است. برند اپل با کمی افت بخشی از سهم بازار خود را از دست داده و در عوض سامسونگ فروش بیشتری را تجربه کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|بر اساس جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، فروش ساعت‌های هوشمند و محصولات صوتی در فصل سوم ۲۰۲۱ رشد سالانه ۹.۹ درصدی را تجربه کرده است. اپل همچنان تخت پادشاهی را در دست گرفته اما سهم بازار آن با کمی افت از ۳۲.۸ درصد در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ به ۲۸.۸ درصد در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ رسیده است.

کاهش سهم بازار اپل

به‌رغم کاهش سهم بازار، اپل همچنان بیش از نصف ارزش بازار پوشیدنی‌ها را در اختیار دارد. IDC می‌گوید اپل واچ سری ۷ چندان موفق نبوده، اما ایرپاد و محصولات بیتس همچنان جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های این دسته‌بندی هستند. سامسونگ فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و به‌صورت مشترک با شیائومی در رتبه دوم قرار گرفته است. این دو شرکت هر کدام ۹.۲ درصد از سهم بازار را در دست دارند، اما تفاوت اصلی آن‌ها در میزان رشد سالانه‌شان است.

عملکرد موفق گلکسی واچ ۴ در بازار پوشیدنی‌ها

در شرایطی که سامسونگ نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال ۱۳.۸ درصد رشد داشته، شیائومی با افت ۲۳.۸ درصدی روبرو شده است. کره‌ای‌ها بخش عمده این موفقیت را مدیون عملکرد موفق سری گلکسی واچ ۴ هستند. البته IDC می‌گوید عرضه محصول به صورت باندل از دیگر علل افزایش فروش محصولات سامسونگ به حساب می‌آید.

در ادامه، در رتبه چهارم نام هواوی دیده می‌شود که با رشد سالانه ۳.۷ درصدی سهم بازار خود را به ۷.۹ درصد رسانده است. طبق این گزارش، در مجموع در فصل سوم ۲۰۲۱ حدود ۱۳۸ میلیون دستگاه پوشیدنی فروخته شده است. IDC مدعی است مصرف‌کنندگان ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت را به دستبندهای سلامتی ترجیح می‌دهند. به نظر می‌رسد که دسترسی به امکانات بیشتر برای کاربران اولویت بالاتری دارد.

IDC-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

چندی پیش

گوگل ظاهراً روی توسعه ساعت هوشمندی با نام احتمالی «پیکسل واچ» کار می‌کند و به گفته منابع آگاه بازار، این شرکت قصد دارد محصول جدید خود را بهار سال آینده میلادی معرفی و به بازار عرضه کند. طبق گزارش منابع آگاه، گفته می‌شود که ساعت هوشمند گوگل با اسم رمز روهان (Rohan) در حال توسعه است و مدیران اجرایی غول موتور جستجو به کارمندان اعلام کردند که قصد دارند این ساعت را سال آینده عرضه کنند.

همچنین به نظر می‌رسد پیکسل واچ قرار است پوسته Wear OS 3 را اجرا کند تا غول موتور جستجو آخرین نسخه نرم‌افزار ساعت هوشمند خود را در معرض دید مشتریان و شرکای خود قرار دهد.

محصول پوشیدنی

به نظر می‌رسد گروه سخت افزار پیکسل به صورت جداگانه در حال کار روی محصول پوشیدنی آینده این شرکت هستند و Fitbit که در اوایل سال جاری به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار توسط غول فناوری خریداری شد، نقشی در توسعه آن ندارد. همچنین ساعت جدید آینده گوگل که هنوز مشخص نیست نام واقعی آن پیکسل واچ باشد، به صورت مستقیم قرار است با اپل واچ رقابت کند.

این ساعت همچنین به ویژگی‌های اصلی مربوط به تناسب اندام، از جمله گام شمار و مانیتور ضربان قلب مجهز خواهد بود و طبق گزارش‌ها، گوگل قصد دارد برای اولین بار فیت‌بیت را با Wear OS ادغام کند.

در گذشته، دو دستگاه «ال‌جی واچ اسپورت» و «ال‌جی واچ استایل» که سال ۲۰۱۷ عرضه شدند، در ابتدا قرار بود به عنوان بخشی از برند پیکسل در دسترس مشتریان قرار بگیرند، اما ظاهراً به عقیده «ریک استرلو» رئیس بخش سخت افزار گوگل، آن‌ها هیچ شباهتی به محصولات خانواده پیکسل نداشتند و به همین دلیل گوگل از تصمیم خود صرف نظر کرد.

انتظار می‌رود در آینده جزئیات بیشتری درباره ساعت آینده گوگل منتشر شود و احتمال دارد که بهار آینده شاهد رونمایی و عرضه آن باشیم.

World of Words

منبع: idc


 

دیدگاه ها بسته شده اند.