3

PEFC و حفظ منابع جنگلی

PEFC و حفظ منابع جنگلی

به گزارش اقیانوس آبی خبر به نقل از سایت خبری فشن نت ورک به تاریخ 5 جولای 2023 مقارن با 14 تیر 1402- اگر کسی در بخش مد و برند به دنبال راهنمایی در مورد چگونگی هدایت و اداره یک کسب و کار پایدارتر است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به اوراق سفید جدید( پی ای اف سی) PEFC – the Programme for the Endorsement of Forest Certification- یا همان تأیید گواهینامه جنگل، به نام افزایش پایداری بواسطه استفاده از الیاف سلولزی مصنوعی (ام ام سی اف) MMCF – Man-Made Cellulosic Fibre- نگاهی بیندازد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|این اوراق سفید جدید در واقع راهنمای برندهای مد و خرده فروشان می باشد. ( پی ای اف سی) سازمان جهانی صدور گواهینامه جنگل است و هدف اوراق سفید این است که راهنمای جامعی برای توانمندسازی برندها و خرده‌فروشان برای پذیرش شیوه‌های تامین منابع مسئول- رویکردی برای تامین منابع و زنجیره تامین- برای الیاف سلولزی (ام ام سی اف) “با تاکید بر اهمیت مدیریت پایدار جنگل” باشد.
این اوراق سفید به موضوعاتی مانند اهمیت منبع یابی برای مواد اولیه پایدار در صنعت مد و برندها می پردازد که به طور خاص بر مواد (ام ام سی اف) و خطرات بالقوه زیست محیطی و اجتماعی مرتبط با جنگل ها تمرکز می کند. پی ای اف سی اظهار می دارد که رویکرد جامع آن برای مدیریت پایدار جنگل “به طور موثر این خطرات را کاهش داده و حفظ و رفاه اکوسیستم های جنگلی را ارتقا می دهد”.


علاوه بر این، راه‌حل‌های عملی بسیار مهمی برای برندها وجود دارد که از قابلیت ردیابی مواد (ام ام سی اف) اطمینان حاصل کنند و آنها را قادر می‌سازد تا ادعاهای قابل تأییدی را در مورد منابع اولیه مواد اولیه خود مطرح کنند. این می تواند منبع بسیار مفیدی برای صنعتی باشد که الیاف سلولزی مصنوعی آن عمدتاً از مواد اولیه جنگلی به دست می آید. جولیا کوزلیک، سرپرست برنامه نساجی در پی ای اف سی اینترنشنال، گفت: “با استفاده از دانش به اشتراک گذاشته شده در این اوراق سفید، برندهای مد و خرده فروشان می توانند تصمیماتی آگاهانه بگیرند، از مدیریت پایدار جنگل حمایت کنند و تنوع زیستی را حفظ کنند.”

World of Words

منبع: فشن نت ورک

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *