بولگاری

برند بولگاری از چین عذرخواهی کرد

برند بولگاری از چین عذرخواهی کرد

به گزارش اقیانوس آبی خبر به نقل از سایت خبری الجزیره به تاریخ 12 جولای 2023 مقارن با 21 تیر 1402- برند بولگاری یک بازار لوکس و شرکت جهانی غول آسا می باشد که اخیرا به دلیل حساسیت ها در مقابل چین به قصد دلجویی سرخم کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|برند بولگاری به آخرین برند بین المللی تبدیل شده است که به دلیل قرار دادن تایوان به عنوان یک کشور در وب سایت خود، از چین عذرخواهی کرده است. این برند لوکس روز سه‌شنبه در ویبو، نسخه چینی توییتر، عذرخواهی کرد و گفت که همواره و قاطعانه به حاکمیت و تمامیت ارضی چین احترام می‌گذارد. چین ادعا می‌کند تایوان خودمختار را به عنوان قلمرو خود می‌داند دولت و کاربران اینترنت چینی سابقا نیز تجربه سرزنش یا تحریم برندهای بین‌المللی که تایوان را به عنوان یک کشور جداگانه معرفی کرده‌ را داشته اند.
برند بولگاری در بیانیه‌ای اظهار داشت: “برند ما بلافاصله آدرس‌های فروشگاه و نشانه‌های نقشه‌ها را که به اشتباه علامت‌گذاری شده‌اند در وب‌سایت رسمی خارج از کشور که ناشی از سهل‌انگاری مدیریت بوده را تصحیح کرده است و ما عمیقاً بابت این اشتباه عذرخواهی می کنیم”. همچنین برخی برندها به دلیل توهین به سایر حساسیت های ژئوپلیتیکی پکن، از جمله ادعاهای ارضی آن در دریای چین جنوبی و وضعیت دالایی لاما -رهبر تبعیدی تبت- مورد انتقاد قرار گرفته اند.
اشتباه برند بولگاری به طور گسترده ای در رسانه های اجتماعی چین مورد بحث قرار گرفت و برخی از کاربران خواستار آن شدند که این برند عذرخواهی اش را در سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی بین المللی خود نیز منتشر نماید.
“آیا آن را در اینترنت خارج از کشور پست کردید؟ ” نظریه یک کاربر با بیش از 40000 لایک خوانده شده. “دو رو نباشید و جوری رفتار نکنید که فقط بخواهید که مردم چین عذرخواهی را ببینند”. سوال ویبو که از کاربران می‌پرسید آیا عذرخواهی برند بولگاری را پذیرفته‌اند، از بعد از ظهر چهارشنبه بیش از ۱۲ میلیون بار دیده شده است. افزون بر این، چندین نشریه دولتی چین به این درخواست پیوستند که برند بولگاری موظف است تا در پلتفرم های بین المللی خود نیز عذرخواهی کند. در تفسیر چاینا دیلی آمده است: برند بولگاری در وب‌سایت رسمی خارج از کشور خود مرتکب اشتباه شد، اما فقط در پلتفرم های رسانه ای خود در چین عذرخواهی کرده است”. چنین عذرخواهی به سختی ممکن است مور قبول مصرف کنندگان چینی واقع شده و بتواند آنها را متقاعد کند. برندهای دیگری از جمله والنتینو، کلوین کلاین، کوچ، زارا و دلتا ایرلاینز در سال‌های اخیر برای فهرست کردن تایوان به عنوان یک کشور یا منطقه ای جدا از چین در وب‌سایت‌های خود، اصلاحاتی را انجام داده‌اند. در سال 2018، برند مرسدس بنز همچنین به دلیل نقل قول از دالایی لاما در اینستاگرام عذرخواهی کرد، در حالی که برند گپ در همان سال برای فروش یک تی شرت با نقشه چین که تایوان و دریای چین جنوبی را حذف کرده بود، عذرخواهی نمود.

World of Words

منبع: الجزیره

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *