1

موزه فیت (MFIT) نمایشگاه”غذا و مد” را راه‌اندازی می نماید

موزه فیت (MFIT) نمایشگاه”غذا و مد” را راه‌اندازی می نماید

به گزارش اقیانوس آبی خبر به نقل از سایت خبری فشن نت ورک به تارخ 29 ژوئن 2023 مقارن با 8 تیر 1402- موزه فیت (MFIT) – شیک ترین و مد روزترین موزه در نیویورک سیتی که به دلیل نوآوری ها و جوایزهایی که بدست آورده شهرت دارد- در روز چهارشنبه از راه اندازی یک نمایشگاه جدید خبر داد که تاثیر غذا و فرهنگ غذایی را بر طراحی مد به دقت مورد بررسی قرار می دهد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|این نمایشگاه که “غذا و مد” نام دارد، از 13 سپتامبر تا 26 نوامبر 2023 برگزار می شود و بیش از 80 لباس و لوازم جانبی ارائه شده توسط طراحانی مشهور از جمله برند شانل، برند موسکینو و برند استلا مک کارتنی را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه با همکاری ملیسا مارا آلوارز- متصدی آموزش و پژوهش موزه فیت – و الیزابت وی -متصدی هماهنگی لباس های موزه- برپا می گردد. این نمایشگاه در گالری معرفی و آشنایی با بخشی تحت عنوان “یک روز غذا به عنوان مد” آغاز می شود، جایی که بازدیدکنندگان سفری احساسی و مهیج خود را از طریق صبحانه، ناهار و شام آغاز می کنند و به بررسی تم ها و مضامین الهام گرفته شده از غذا در لباس می پردازند. از “آشپزخانه ی مد” تا “رستوران سطح بالای مد”، این نمایشگاه نگاهی اجمالی به همگرایی غذا و مد در زندگی روزمره ما دارد.

با پر کردن شکاف بین مد و عصر دیجیتال توسط بخش “The Camera Eats First” – “دوربین اول غذا می خورد” عمل عکسبرداری دیجیتال یا گوشی هوشمند از یک وعده غذایی قبل از غذا را توصیف می کند، که اغلب با آپلود تصویر در شبکه های اجتماعی به دنبال دارد.- نقش تاثیرگذار رسانه های اجتماعی را به عنوان بستری که غذا و مد در طول روز تلاقی می کنند را بررسی می کند. با قدم گذاشتن در گالری اصلی، محیطی که یادآور یک سالن غذا خوری است از بازدیدکنندگان استقبال می‌شود. این گالری ده موضوع را به نمایش می گذارد که هر کدام توسط غرفه ها ارائه می شوند.

“Haute Couture/Haute Cuisine” تاریخ در هم تنیده لوکس فرانسه را به رخ می کشد.

“Dressing to Dine” یا به عبارتی “لباس پوشیدن برای شام” به بررسی انتخاب‌های هنرمندانه وخلاقانه برندها و لباسهایی می‌پردازد که جهت زمان‌های مختلف صرف غذا مورد استفاده قرار میگیرند و ” A Feast for the Eyes” به مفهوم “ضیافتی برای چشمان” به بررسی تلاقی غذا، مد و هنر در طراحی معاصر می پردازد. در واقع، این نمایشگاه فراتر از بستری برای دیدن پوشاک می باشد. بخش ” The Fashion Cookbook”یا همان “کتاب آشپزی مد” نشان می‌دهد که چگونه طراحان مد و برندها تلاش‌های خلاقانه و ایده های نوآورانه خود را از طریق کتاب‌های آشپزی که زیبایی‌شناسی و ارزش‌های منحصربه‌فرد آنها را هدایت می‌کنند، گسترش داده‌اند.
نمایشگاه “غذا و مد” همچنین انگاره ها و تخیلات فرهنگی را از طریق غذا و لباس جشن می‌گیرد، در حالی که “ما آنچه هستیم که می خوریم” مجموعه ای از تولیدات طراحان را به نمایش می گذارد که به پیشینه فرهنگی آنها ادای احترام می کنند و بیان متمایز جوامع ملی و قومی مختلف را در بر می گیرند. همچنین، این نمایشگاه به موضوعات قابل تاملی مانند رابطه بین غذا و احساس شخصی نسبت به جنسیت خود همانند “زنی باوقار و دلنشین” می پردازد. در آخر،’Consuming Bodies’ رابطه پیچیده مد با غذا را از آنجایی که به “خوش اندامی” مربوط می شود، بررسی می کند.

World of Words

منبع: فشن نت ورک

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *