نیسان

آیا برند نیسان قادر است با برند تسلا رقابت کند؟

آیا برند نیسان قادر است با برند تسلا رقابت کند؟

به گزارش اقیانوس آبی خبر به نقل از سایت خبری تی دی سی به تاریخ 16جولای 2023 مقارن با 25 تیر 1402- این خودروی ریبرند گردیده ممکن است در سال 2026 با برند تسلا مدل Y رقابت کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|برند تسلا هنوز در صنعت خودروهای برقی (EVs) پیشرو است. اما افزایش رقابت دراین فضا از سوی شرکت‌های خودروسازی قدیمی می‌تواند در درازمدت برای این سازنده خودروهای برقی دردسر ایجاد کند. به گزارش سایت خبری الکترک، اخیراً، اینفینیتی – بخش خودروهای لوکس برند نیسان- پس از سال‌ها فروش ضعیف، به ‌روزرسانی و ریبرندینگ خود را اعلام کرد. در میان به‌روزرسانی‌های این برند، لوگوی جدید و مجموعه ای با الهام از ژاپن طراحی شده است. این ریبرندینگ، تجربه‌ ای ترکیب شده از “عطرهای جنگلی ژاپنی” و موزیک “لحظه آرامش” که در واقع یک “امضای جدید چندحسی و نیروبخش” می باشد را در اذهان بیدار می سازد.
مایک کولران- معاون عملیات بازاریابی و فروش اینفینیتی- گفت: کانسپت کیو ایکس اینسپریشن، نشان‌دهنده آغاز نسل جدیدی از خودروهای اینفینیتی است و طرحی صریح برای اولین خودروی برقی این برند می باشد. متأسفانه، این شرکت برنامه‌ای برای عرضه اینفینیتی برقی برای حداقل تا دو سال آینده را ندارد، که می‌تواند توانایی آن را برای رقابت واقعی در فضای خودروهای برقی مختل کند.
در حالیکه مطمئناً اینفینیتی تمام برقی در سال 2026 در کمترین زمان قادر خواهد بود تا با برند تسلا مدل Yرقابت کند، تنها چیزی که در حال حاضر باید ادامه دهیم رندرینگ است و نمی توان پیش بینی کرد که چه کسی برنده خواهد شد. با این حال، همانطور که سایت خبری دِ اِستریت اشاره می کند، همچنان مسیر سخت و رقابت فشرده ای با برند تسلا در حال حاضر و در آینده وجود دارد.

همچنین از بخش معمولی و غیر لوکس برند نیسان مدل لیف تمام برقی آن یکی ازخودروهای برقی بوده است که از زمان عرضه آن در سال 2010 تا کنون در زمره مقرون به صرفه‌ترین ها و محبوب‌ترین ها قرار داشته است. متأسفانه، برند نیسان قصد دارد تولید مدل لیف را در سال 2026 متوقف کند، زیرا اخیراً محبوبیت آن کاهش یافته است. برند نیسان در واقع قصد دارد مدل لیف را با یک مدل جدیدتر و ارزان تر جایگزین نماید. در اقدامی مشابه، برند شورولت در نظر دارد تا مقرون به صرفه‌ترین خودروی برقی موجود در بازارخود-شورولت بولت- را متوقف کند و آن را با خودروهایی گران‌تر و همچنین وانت ‌های برقی بیشترجایگزین کند.
البته که برند تسلا هرگز مقرون به صرفه توصیف نشده است. اما این واقعیت را نمی توان نادیده گرفت که برند تسلا همچنان بر فروش خودروهای برقی در آمریکای شمالی تسلط دارد. در این راستا، این مهم که، سایر شرکت‌های خودروسازی به طور فزاینده‌ای از شر خودروهای معمولی و تا حدودی مقرون به صرفه خود خلاص می‌شوند و به دنبال تقلید و پیروی کردن از مدل های لوکس برند تسلا هستند، تصادفی به نظر نمی‌رسد. در حالی که برند تسلا در حال حاضر پیشرو در صنعت است و در ابتدای سال 2022 سهم بازار 72 درصدی را در اختیار داشته، سهمی به این بزرگی بعید است تا ابد باقی بماند و در حال حاضر به 54 درصد کاهش یافته است. بنا به اظهارات سایت خبری دِ ِاستریت ، برند جنرال موتورز قصد دارد در سال جاری حدود 150000 خودروی برقی تولید کند و در سال 2022 برند استلانتیس 288000 خودروی برقی فروخته است و این در حالی می باشد که در سال 2022 برند چینی بی وای دی 911000 خودروی برقی را وارد بازار کرده است.

World of Words

منبع: تی دی سی

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *