برند توییتر بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند توییتر و تصمیمی جدید در حوزه بیت کوین!

پیگیری اخبار برند توییتر نشان داد از اواسط خرداد ۱۴۰۰، دورسی از تصمیم اسکوئر (Square) برای توسعه ولت سخت‌افزاری آزاد و متن‌باز برای بیت کوین خبر داد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | جک دورسی، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل برند توییتر و مؤسس برند اسکوئر، اعلام کرده است که قصد دارد شبکه لایتنینگ بیت کوین را حداقل با یکی از کسب‌و‌کارهایش ادغام کند.

اظهارات دورسی

جک دورسی، به‌تازگی درباره‌ی مباحث مختلفی اظهارنظر کرده است. دورسی که به‌عنوان مدیرعامل برند اسکوئر (شرکتی در حوزه‌ی پرداخت‌های اینترنتی) نیز شناخته می‌شود، در یک‌سری توییت به بیت کوین (Bitcoin) اشاره کرد. گفتنی است که شرکت تحت مدیریت او مدتی پیش بالغ‌بر ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده بود تا سرمایه‌گذاری مهمی روی ارزهای رمزنگاری‌شده انجام دهد.

برند توییتر بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

برند توییتر بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

از 2014 تا 2021

اسکوئر از سال ۲۰۱۴ تاکنون امکان انجام معامله ازطریق بیت کوین را فراهم کرده است.  براساس توییت‌های دورسی،‌ بیت کوین مدلی برای روی کار آوردن شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز ارائه می‌دهد. جک دورسی به‌طور مشخص اعلام نکرد که چنین شبکه‌ای چگونه می‌تواند به توییتر برای مدیریت بهتر روی محتوا کمک کند و در راستای ایجاد بستری برای انجام مکالمات سالم‌تر قدم بردارد.

توییت جنجالی

جک دورسی در توییتر نوشت: مهم است بدانیم که اکنون بسیاری از افراد در سراسر دنیا در شرایطی بلاتکلیف به‌سر می‌برند و مشغول تقلا کردن هستند. هدف ما در این لحظه این است که بتوانیم تا حد امکان، صلح برقرار کنیم و مطمئن شویم که همگی به‌سمت فهم متعارف بیشتر و زندگی صلح‌آمیزتر در زمین قدم برمی‌داریم. معتقد هستم که اینترنت و مکالمات عمومی جهانی، بهترین و مناسب‌ترین روش برای ما به‌منظور رسیدن به این هدف است.

جک دورسی نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و دی ۱۳۹۸) به روی کار آوردن مدل غیرمتمرکز شبکه‌های اجتماعی علاقه نشان داد و در آن زمان از این مدل با عبارت آسمان آبی (Blue sky) یاد کرد. دورسی می‌گوید توییتر همچنان درحال مصاحبه با افراد و استخدام نیروهای جدید است. نخستین باری که دورسی به این مدل از شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد، شاهد استخدام پنج نیروی جدید در توییتر بودیم تا روی این استاندارد کار کنند.

بیت کوین

قیمت بیت کوین در ماه گذشته به‌شکلی درخورتوجه افزایش پیدا کرد و رکوردهای جدیدی در این زمینه به‌ثبت رسید؛ بااین‌حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت رمزارزها سرانجام افت کرده است. براساس گزارش خبرگزاری نیوزویک، با وجود افت قیمت بیت کوین، دورسی در توییت‌های خود از شور و اشتیاق نسبت‌به این رمزارز خبر داد و گفت بیت کوین آینده‌ی اینترنت و اقتصاد جهانی را می‌سازد.

برند توییتر بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برند توییتر بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

دورسی نوشت: دلیل اینکه تا این حد نسبت‌به بیت کوین اشتیاق دارم، تا حد زیادی به مدلی که این رمزارز نشان می‌دهد برمی‌گردد: یک فناوری بنیادی اینترنت که توسط هیچ فرد یا سازمانِ به‌خصوص کنترل نمی‌شود و از هیچ فرد یا سازمان به‌خصوصی تأثیر نمی‌پذیرد». دورسی ادامه داد: «این همان چیزی است که اینترنت می‌خواهد باشد. در گذر زمان، بخش بیشتری از اینترنت به این صورت درخواهد آمد.

اواسط خرداد، دورسی اعلام کرد برند اسکوئر قصد دارد ولتی سخت‌افزاری برای بیت کوین ایجاد کند که متن‌باز و آزاد باشد. همان روز، کوین‌تلگراف گزارش داد اسکوئر از همکاری‌اش با شرکتی با زیرساخت بلاک چین با برند بلاک استریم پرده‌برداری و اعلام کرده است قصد دارد پنج‌میلیون دلار برای تأسیسات استخراج بیت کوین ازطریق انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری کند.

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *