برندهای فناوری اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

درخواست نمایندگان آمریکا: برندهای فناوری باید تجزیه شوند

طرح‌های قانونی جدید مجلس نمایندگان آمریکا که به اتفاق از سوی هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ارائه شده، می‌خواهد نحوه عملکرد برندهای اپل، گوگل، فیسبوک و آمازون را در بازار متحول کند. این طرح‌‌ها در واقع ترکیبی از پنج قانون جداگانه‌اند که به مقابله با رفتارهای انحصارطلبانه غول‌های بازار وبرندهای فناوری خواهند پرداخت و چگونگی بازاریابی محصولات آن‌ها را در برابر رقبا تغییر خواهند داد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | پرامیلا جیاپال، نماینده مجلس آمریکا در خصوص این طرح‌ها گفت: از برندهای آمازون و فیسبوک گرفته تا گوگل و اپل، واضح است که غول‌های فناوری بیش از حد بزرگ هستند که به بقیه اهمیت دهند و بیش از حد قدرت پیدا کرده‌اند که به جای سودآوری، مردم را در اولویت بگذارند. طرح‌های تاریخی ما مانع از رفتارهای ضدرقابتی و انحصارطلبانه می‌شوند و عدالت و رقابت را به بازار برمی‌گردانند و در عین حال صحنه رویارویی شرکت‌ها را متعادل می‌کنند و به نوآوری اجازه شکوفایی می‌دهند.

برندهای فناوری اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برندهای فناوری اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

پنج طرحی که از سوی قانون‌گذاران پیشنهاد شده از قرار زیر است:

قانون نوآوری و انتخاب آنلاین:

از رفتار تبعیض‌آمیز پلتفرم‌های پرقدرت از جمله مسدودسازی رقبا، اولویت دادن به خود و انتخاب برندگان و بازندگان آنلاین جلوگیری می‌کند.

قانون رقابت پلتفرمی و فرصت:

از تصاحب رقبا توسط پلتفرم‌های غالب و خریدهایی جلوگیری می‌کند که موجب گسترش و سیطره هرچه بیشتر بر بازارهای آنلاین می‌شود.

قانون پایان‌دهی بر انحصار پلتفرم‌ها:

قدرت کنترل کسب و کارهای مختلف را از پلتفرم‌های غالب می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد برند‌ها به نفع خود و به ضرر رقبا صحنه آزاد و منصفانه رقابت را بر هم بزنند.

قانون افزایش سازگارپذیری و رقابت از طریق امکان جابه‌جایی سرویس‌ها:

با پایین آوردن موانع ورود و کاهش هزینه‌های تغییر برای کسب و کارها و مصرف‌کنندگان از طریق افزایش تعامل‌پذیری و حمل‌پذیری اطلاعات به بستر رقابت کمک می‌کند.

قانون مدرن‌سازی هزینه ادغام:

برای اولین بار در دو دهه اخیر مقررات هزینه ادغام برندهای فناوری را به‌روز می‌کند تا وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ابزارهای لازم برای اجرای قوانین ضدانحصار را داشته باشند.

یکی از این قوانین موسوم به قانون «پایان‌دهی بر انحصار پلتفرم‌ها» عملا می‌تواند منجر به تجزیه شرکت‌هایی مثل آمازون شود که از نظر اندازه و اثرگذاری بسیار بزرگ شده‌اند. این طرح‌ها پس از آمدن به صحن مجلس و دریافت رای موافق از نمایندگان باید به سنا بروند. اگرچه این قوانین به‌صورت مستقیم از هیچ شرکتی نام نبرده‌اند، ولی می‌توانند ادامه فعالیت‌های اپل، گوگل، فیسبوک و آمازون را با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه کنند.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.