lucid-gravity-2-910x600

لوسید گراویتی رونمایی شد؛ نابودگر 1000 اسب بخاری تسلا مدل X

لوسید گراویتی رونمایی شد؛ نابودگر 1000 اسب بخاری تسلا مدل X

لوسید گراویتی یک شاسی بلند برقی جدید است که احتمالا قدرتی فراتر از هزار اسب بخار خواهد داشت.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|استارتاپ لوسید از اولین شاسی‌بلند خود با نام گراویتی (Gravity) پرده‌برداری کرد. همانند سدان Air، لوسید روی این شاسی‌بلند و یا به عبارت دقیق‌تر کراس‌اوور برقی نیز مانور زیادی می‌دهد و امید بالایی به موفقیت آن در بازار دارد. پیشرانه قدرتمند 1000 اسب بخاری، برد حرکتی فراتر از رقبا (830 کیلومتر) و امکان تجهیز به سه ردیف صندلی از جمله ویژگی‌های کلیدی لوسید گراویتی در یک نگاه هستند.
نیمه دوم سال 2020 بود که نخستین خبرها از کراس‌اوور لوسید گراویتی منتشر شد. حالا پس از دو سال شاهد رونمایی اولیه از این خودروی هیجان‌انگیز هستیم. از نظر طراحی این کراس‌اوور برقی شباهت زیادی به سدان Air دارد، آنقدر زیاد که گویی نسخه قدکشیده آن است! لوسید اصرار دارد مدلی که رونمایی کرده، نسخه نهایی نیست. از این رو احتمال می‌رود مدل تولید انبوه کمی متفاوت باشد.
متأسفانه از فضای داخلی لوسید گراویتی فعلاً تصاویر کاملی موجود نیست، اما پیش‌بینی می‌شود همانند نمای بیرونی، کابین آن نیز مشابه با سدان Air باشد. این کراس‌اوور جذاب در نسخه‌های 5، 6 و 7 نفره به فروش خواهد رسید. همچنین قابل حدس است که نمایشگرهای متعددی پیش روی راننده قرار خواهد داشت.
لوسید گراویتی، سوپرشاسی‌بلندی احتمالاً با قدرت بیش از هزار اسب بخار
لوسید از انتشار جزئیات و مشخصات فنی گراویتی خودداری کرده است. با این حال، استارتاپ پرسروصدای آمریکایی می‌گوید گراویتی قدرتی در حد یک سوپراتومبیل خواهد داشت. از آنجایی که قوی‌ترین نسخه Air قدرتی بیشتر از 1000 اسب بخار دارد، احتمالاً گراویتی نیز به همان پیشرانه تجهیز خواهد شد.
علاوه‌بر این، لوسید برد حرکتی محصول جدید خود را فراتر از تمامی رقبای مستقیم توصیف می‌کند. البته این شرکت برد گراویتی را کمتر از سدان Air نسخه گرند تورینگ اعلام کرده است. بد نیست بدانید این سدان برقی با یک‌بار شارژ می‌تواند تا 516 مایل (معادل 830 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد. حال اگر مسافت قابل پیمایش کراس‌اوور گراویتی نزدیک به این رقم باشد، باید گفت نسخه رقبایی مثل تسلا مدل X و آئودی Q8 E-Tron پیچیده خواهد شد.
اما وقتی صحبت از سرعت باشد، شرایط برای لوسید گراویتی خیلی سخت خواهد بود. شاید بدانید نسخه پلد از تسلا مدل X شتابی در حدود 2.5 ثانیه دارد و در درگ یک چهارم مایل، جزو سریع‌ترین خودروهای تولید انبوه دنیا محسوب می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که لوسید با خودروهای فوق سریع بیگانه نیست. برای نمونه نسخه Sapphire از سدان Air اخیراً رکورد باورنکردنی 1.89 ثانیه را در شتابگیری صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) ثبت کرده است.
تمجید مدیر‌عامل لوسید از گراویتی
پیتر رالینسون مدیرعامل گروه لوسید، با تمجید از گراویتی آن را یک خودروی پیشرفته مجهز به آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای کمپانی عنوان می‌کند. او معتقد است درست مثل سدان Air، این خودرو نیز استانداردهای جدیدی را در کلاس شاسی‌بلندهای لوکس و اسپرت تعریف خواهد کرد. گفتنی است لوسید گراویتی اوایل سال 2023 به‌طور کامل رونمایی خواهد شد.
رونمایی از دو تریم جدید سدان Air
اما در کنار گراویتی، لوسید از دو تریم پیور (Pure) و تورینگ (Touring) سدان Air نیز رونمایی کرد. تریم پیور که پایین‌رده است، از یک پیشرانه دو موتوره با 480 اسب بخار قدرت بهره می‌برد. این تریم روی رینگ‌های کوچک‌تر 18 اینچی حرکت می‌کند و با شارژ کامل قادر است تا 410 مایل (660 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد. شتاب صفر تا 60 مایل تریم پیور 3.8 ثانیه است و با 15 دقیقه شارژ می‌توان تا 200 مایل (320 کیلومتر) مسافت را طی کرد. لوسید برای این تریم 92,900 دلار از مشتریان طلب می‌کند. از سال آینده نسخه محورعقب‌محرک تریم پیور نیز با قیمت 87,400 دلار وارد بازار خواهد شد.
لوسید Air تورینگ در رده‌ای بالاتر از پیور جای می‌گیرد. قیمت این تریم از 107,400 شروع می‌شود و پیشرانه دو موتوره آن توانایی تولید 620 اسب بخار قدرت را دارد. با اتکا به این پیشرانه تریم تورینگ در عرض تنها 3.4 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل در ساعت می‌رساند. نکته عجیب اینکه باتری این تریم با تریم پیور مشترک است، با این حال از نظر برد حرکتی با 425 مایل یا 683 کیلومتر در وضعیت بهتری قرار دارد. لوسید می‌گوید این تریم به‌ازای هر کیلووات ساعت، 4.62 مایل (7.43 کیلومتر) مسافت را طی می‌کند که در خانواده Air بهترین است.
لازم به ذکر است دوستداران هر‌دو تریم پیور و تورینگ از الان می‌توانند نسبت به سفارش آن اقدام کنند. خبر خوش اینکه خریداران این تریم‌ها نباید زمان زیادی در انتظار بمانند؛ زیرا سفارشات مشتریان تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

World of Words

منبع: motor1

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *