Meta-1-910x600

متا برخی کارمندان خود را به اتهام فروش اطلاعات کاربران به هکرها اخراج کرد

متا برخی کارمندان خود را به اتهام فروش اطلاعات کاربران به هکرها اخراج کرد

طبق این گزارش، برخی کارمندان تیم امنیت متا حساب‌های از دست رفته کاربران را در ازای مواردی مانند بیت کوین به هکرها می‌فروشند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|متا در سال گذشته، بیش از ده‌ها نگهبان امنیتی و کارمند دیگر خود را به این دلیل اخراج کرده است که بررسی‌های داخلی نشان دادند، آنها اطلاعات شخصی و جزئیات ورود به سیستم کاربران را به هکرها می‌فروخته‌اند. گفته می‌شود که برخی متخلفان از ابزار بازیابی حساب متا (Oops) استفاده کرده و حتی هزاران دلار رشوه از افراد متفرقه برای دسترسی به حساب خود دریافت کرده‌اند.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، عاملان این تخلف شامل محافظان امنیتی قراردادی شرکت Allied Universal در دفاتر متا می‌شوند که از سیستم این شرکت برای بازیابی حساب‌های کاربران که Oops نام دارد، سوءاستفاده کرده‌اند.
ابزار Oops (با نام Online Operations) به کارمندان این اجازه را می‌دهد تا درباره حساب‌های غیرقابل دسترسی گزارش‌هایی تشکیل دهند و سپس کنترل آنها را به حالت قبل برمی‌گرداند. با این حال، چنین سیستمی قرار بوده فقط در موقعیت‌هایی خاص، مثلاً برای شخصیت‌های عمومی و اعضای خانواده استفاده شود. وال استریت ژورنال توضیح می‌دهد که ظاهراً استفاده از آن در سال‌های اخیر افزایش یافته و از 22 هزار عملیات در سال 2017 به 50270 مورد در سال 2020 رسیده است.
تخلفات کارمندان متا
تحقیقات داخلی شرکت نشان می‌دهد که نگهبانان امنیتی توانسته‌اند در اینترانت فیسبوک به Oops دسترسی پیدا کنند و گزارش شده است که یک پیمانکار امنیتی، در سال 2021 به دلیل کمک به اشخاص ثالث در تصاحب حساب‌ها از کار اخراج شده است. در ادامه توضیح داده شده است که پیمانکار امنیتی دیگر زمانی اخراج شده که تحقیقات نشان می‌دهد آنها چندین حساب را برای هکرها در ازای بیت کوین بازیابی کرده‌اند.
«اندی استون»، سخنگوی شرکت متا در بیانیه‌ای به وب‌سایت Engadget توضیح داد که این شرکت به انجام «اقدامات مناسب» علیه هر کسی که با کلاهبرداری خدمات را ارائه کند، ادامه خواهد داد. Allied Universal نیز گفت که همیشه به‌طور جدی نسبت به گزارش‌های تخلف پاسخ می‌دهد.
این گزارش در حالی منتشر شده است که متا هفته گذشته تصمیم گرفت 11 هزار کارمند خود را اخراج کند و طبق اطلاعیه تنظیم و بازآموزی کارگران که به ایالت ارسال شده، قصد دارد 871 کارگر دیگر را نیز در اوایل سال آینده میلادی در سه دفتر نیویورک خود اخراج کند.
همچنین متا چند روز پیش تأیید کرد که 11 هزار نفر از نیروهای خود را در بزرگ‌ترین تعدیل نیروی 18 سال فعالیت این شرکت اخراج می‌کند. این غول شبکه‌های اجتماعی همچنین با برگزاری جلسه‌ای سعی کرد تا به سؤالات کارمندان خود پاسخ دهد. مارک زاکربرگ در بخشی از این جلسه، تعدیل نیرو در متا را با توییتر ایلان ماسک مقایسه کرد.
مارک زاکربرگ به دنبال هفته فاجعه‌بار نیروهای متا، جلسه‌ای برگزار کرد تا شاید بتواند به سؤالات کارمندان خود جواب دهد. او مدعی شد که آن‌ها حداقل به اندازه ایلان ماسک در این زمینه بد عمل نکرده‌اند. توییتر در ایمیلی که حتی در انتهای آن امضای ماسک وجود نداشت، حدود 3700 نفر از نیروهای خود را اخراج کرد. اما زاکربرگ یادداشتی به همراه امضای خود را برای 11 هزار نفر فرستاد و مسئولیت استخدام بیش از حد در دوران همه‌گیری را برعهده گرفت.
مدیرعامل متا گفت شرکت‌ها با مقوله تعدیل نیرو به شیوه‌های مختلفی برخورد می‌کنند و ضروری است که در این زمینه فکر‌شده عمل کرد. زاکربرگ می‌گوید ماسک به تازگی توییتر را خریده و روشن است که فرصت کافی نداشته تا مثل متا فکر‌شده در این زمینه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کند.

World of Words

منبع: meta

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *