شرکت توشیبا

توشیبا در حال مذاکرات اولیه با ده خریدار برای فروش احتمالی شرکت است

توشیبا در حال مذاکرات اولیه با ده خریدار برای فروش احتمالی شرکت است

توشیبا مشاوران خارجی را برای ارائه مشاوره مالی و تصمیم‌گیری استخدام کرده و ظاهراً چندین طرح خرید را در نظر گرفته است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به گزارش theregister، اطلاعیه روز جمعه نشان داد که تصمیم توشیبا برای فروش شرکت به خریدار خصوصی تا جایی پیش رفته است که مذاکرات با ده طرفی در جریان است که برای ارائه پیشنهاد خرید این شرکت ابراز علاقه کرده‌اند،.
این مذاکرات به‌اندازه‌ای مهم شده است که توشیبا دو مشاور Mizhhuo Securities و JP Morgan Securities را برای ارائه مشاوره مالی و کمک به کارگروه ویژه توشیبا برای بررسی پیشنهادها منصوب کرده است.
مشخصات خریداران احتمالی در این اطلاعیه فاش نشده است؛ اما شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی آمریکایی Bain Capital قبلاً علاقه خود را به انجام معامله اعلام کرده است. همچنین، نشریات مالی از علاقه شرکت KKR خبر داده‌اند.
توشیبا در اطلاعیه خود گفت که یک یا چند پیشنهاد را پس از پایان مهلت ارسالی ۳۰ می ۲۰۲۲ (۹ خرداد ۱۴۰۱) و قبل از مجمع عمومی سالانه شرکت بررسی خواهد کرد. این گردهمایی قبلاً برای ۲۵ ژوئن برنامه‌ریزی شده بود؛ اما اکنون از تقویم ارتباط با سرمایه‌گذاران حذف شده است. این موضوع شاید نشان‌دهنده این است که توشیبا به بیش از ۲۵ روز برای حل مشکلاتی نیاز دارد که ده خریدار احتمالی پیشنهاد می‌کنند.
رضایت توشیبا مبنی بر اینکه شاید چندین پیشنهاد را در نظر بگیرد، جالب است. سهام‌داران ماه مارس از طرحی برای تقسیم شرکت به دو بخش فاصله گرفتند و پس از آنکه پیشنهاد خرید شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی CVC Capital Partners کنار گذاشته شد، آشفتگی‌های داخلی را به همراه داشت.
هر اتفاقی در هر زمانی بیفتد، سرمایه‌گذاران و کارمندان و سایر ذی‌نفعان امیدوارند که این یک دهه بد برای توشیبا به پایان برسد؛ دهه‌ای که طی آن، توشیبا فروپاشی کسب‌وکار انرژی هسته‌ای خود و رسوایی حسابداری و اخراج اعضای هیئت‌مدیره را تحمل کرده‌اند.
توشیبا قبلاً اعلام کرده بود به بخش مجزا تقسیم خواهد شد؛ اما این شرکت روز دوشنبه به سهام‌دارانش اعلام کرد که قصد دارد به‌جای سه بخش به دو بخش مستقل تقسیم شود.
بر اساس برنامه‌های اصلاح‌شده، توشیبا و شرکت خدمات زیرساخت به‌عنوان یک نهاد باقی خواهند ماند؛ درحالی‌که طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه، شرکت دیوایس به‌عنوان کسب‌وکاری مستقل به فعالیت ادامه خواهد داد.
توشیبا و شرکت زیرساخت متشکل از سیستم‌های انرژی، سیستم‌های زیرساختی، راهکارهای ساختمانی و کسب‌وکارهای راهکارهای دیجیتالی توشیبا در آخرین بازسازی، علاوه بر سهام مالکیت توشیبا، در شرکت هولدینگ کیوکسیا (KHC) خواهند بود. این اقدام شرکت دیوایس را با کسب‌وکار دستگاه‌های الکترونیکی و راهکارهای ذخیره‌سازی توشیبا واگذار خواهد کرد.
این شرکت گفت تصمیم مبنی بر جداشدن به دو کسب‌وکار مستقل به دنبال بررسی کامل طرح سازمان‌دهی مجدد و فرایندهای هیئت‌مدیره است. ساتوشی سوناکاو، رئیس موقت توشیبا و مدیرعامل این شرکت گفت:
پس از تعامل بیشتر با سهام‌داران اصلی و تکمیل تجزیه‌وتحلیل‌ها، به این نتیجه رسیدیم که تقسیم توشیبا به دو شرکت مستقل و واگذاری برخی دارایی‌های غیر اصلی در بلندمدت به نفع شرکت و سهام‌داران، مشتریان، شرکای تجاری و کارمندان آن است.
طرح سازمان‌دهی مجدد استراتژیک پالایش‌شده دو شرکت متمایز ایجاد خواهد کرد که موقعیت مناسبی برای استفاده از ویژگی‌های مهم و چرخه‌های تجاری منحصربه‌فرد خود دارند.
می‌توانیم این مزایا را ارائه دهیم و درعین‌حال مسیر روشن‌تری برای تکامل، کاهش هزینه‌های مرتبط، حفظ وضعیت معاف از مالیات و حفظ چارچوب زمانی اعلام‌شده خود برای تکمیل اسپین‌آف در نیمه دوم سال مالی ۲۰۲۳ فراهم کنیم.
این شرکت ژاپنی انتظار دارد توشیبا و خدمات زیرساخت در سال مالی ۲۰۲۱ به فروش خالص ۱٫۵۲ میلیارد ین (حدود ۱۳٫۱۶ میلیارد دلار) دست یابد و پیش‌بینی شده است با نرخ رشد سالانه مرکب ۵٫۳ درصد، در سال مالی ۲۰۲۵ به درآمد ۱٫۸۷ تریلیون ین (حدود ۱۶٫۱۹ میلیارد دلار) برسد. علاوه‌براین، توشیبا انتظار دارد حاشیه درآمد عملیاتی را از ۳٫۶ به ۶٫۴ درصد در مدت مشابه افزایش دهد.
انتظار می‌رود میزان فروش خالص شرکت دیوایس در سال مالی ۲۰۲۱ معادل ۸۶۰ میلیارد ین (حدود ۷٫۴۴ میلیارد دلار) باشد و پیش‌بینی می‌شود این رقم بدون احتساب بخش فروش مجدد حافظه، با نرخ رشد سالانه مرکب ۴٫۱ درصدی تا سال مالی ۲۰۲۵ به ۱٫۰۱ تریلیون ین (حدود ۸٫۷۴ میلیارد دلار) برسد. همچنین، این شرکت اعلام کرد حاشیه درآمد عملیاتی این واحد از ۶٫۴ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۷٫۹ درصد در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.
پس از چندین ماه آشفتگی در شرکت، ازجمله برکناری اسامو ناگایاما، رئیس این شرکت، به‌دست سهام‌داران در ماه ژوئن، برنامه‌های بازسازی توشیبا برای کمک به رشد سود پایدار و افزایش ارزش و اعتماد سهام‌داران معرفی شده است. مدیر دیگری به نام نوبویوکی کوبایاشی که عضو کمیته حسابرسی توشیبا بود، حین رأی‌گیری سهام‌داران در مجمع عمومی سالانه شرکت (AGM) سال گذشته برکنار شد.

World of Words

منبع: theregister


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *