اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-میدان نفتی چین

برند پتروچاینا کشف یک میدان بزرگ نفتی شیل در چین را اعلام کرد

برند پتروچاینا که به طور مستقیم تحت نظارت شرکت ملی نفت چین است از پیدا کردن ذخایر بسیار بزرگ از نفت شیل در یکی از عظیم‌ترین میدان‌های نفتی چین خبر داد، این منبع بزرگ نفت شیل در میدان نفتی داکینگ، در استان هیلونگجیانگ واقع در شمال شرقی چین پیدا شده است.


اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|به نقل از راشاتودی، شرکت ملی نفت چین از پیدا کردن منبع بزرگی از ذخایر نفت شیل توسط زیرمجموعه خود یعنی برند پتروچاینا خبر داد که این منبع بزرگ نفت شیل در عظیم‌ترین میدان نفتی چین یعنی میدان نفتی داکینگ پیدا شده است.

برند پتروچاینا یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان نفت در چین بوده و سهام این کمپانی در بازارهای بورس هنگ کنگ و نیز بورس نیویورک معامله می‌شود، این شرکت به خاطر بازسازی و تکمیل ساختار شرکت ملی نفت چین ایجاد شده است که در اوایل کار تنها در قسمت‌های پالایش، تولید، اکتشاف و معاملات مواد و صنایع پتروشیمی به کار گرفته می‌شد ولی در حال حاضر در دیگر قسمت‌های صنعت نفت چین فعالیت می‌کند.

یکی از علل رشد برند پتروچاینا انحصاری بود بازار نفت و گاز چین در دست این شرکت و شرکت ساینوپک است که این سیاست باعث شده این دو شرکت چینی در آسیا به یکی از عظیم‌ترین شرکت‌های نفتی تبدیل شوند.

برند پتروچاینا در حساب ویبوی (شبکه‌اجتماعی محبوب در چین همانند فیس بوک و توئیتر) خود اعلام کرد: مخازن تازه پیداشده نفت شیل در بزرگ‌ترین میدان نفتی چین به احتمال زیاد از 1.268 میلیارد تن بیشتر باشد.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-میدان نفتی چین

نفت شیل پیدا شده در چین نفتی است غیر معمول که بر اثر گرماکافت و انحلال گرمایی با خرده سنگ‌های نفت زا به وجود می‌آید و از نفت خام ناخالص‌تر است و با یکسری فرآیندها این نفت را به نفت و گاز مصنوعی مبدل می‌شود و از نفتی که fه وجود آمده می‌توان برای سوخت و یا با اضافه کردن هیدروژن و از بین بردن ناخالصی‌ها آن را بهبود بخشید و آن را پالایش کرد و در این موقع این نفت شیل تبدیل به نفت خام شده و همانند مصارف نفت خام کاربرد دارد.

برند پتروچاینا برای استخراج این نفت شیل از دو روش حفاری سطحی و یا حفاری درجا کمک می‌گیرد که در حال حاضر چون قیمت نفت بالا بوده استفاده از فناوری‌های لازم برای حفاری و استخراج نفت شیل به صرفه خواهد بود.

طبق گزارشات اعلام شده، پیدا کردن چاه جدید نفت شیل استخراج آزمایشی این میدان جدید را به همراه داشت که با سطح پایدار 30 مترمکعب در طول شبانه‌روز رسید. در این میدان نفتی پس از حدودا یک سال و پنج ماه حفاری و استخراج بیش از 6 هزار تن نفت خام در این میدان کشف شده است. برند پتروچاینا اعلام کرد پیدا کردن این میدان جدید پیشرفتی استراتژیک و بسیار با اهمیت است.

میدان نفت و گاز داکینگ که در سال ۱۹۵۹ پیدا شده است که اکنون به عظیم‌ترین میدان نفتی چین تبدیل شده است و ذخایر نفت و گاز آن حدودا ۵.۷ میلیارد تن نفت خام و گاز طبیعی حدودا ۱ تریلیون مترمکعب تخمین زده شده است.

World of Words

منبع: خبرگزاری مهر


دیدگاه ها بسته شده اند.