برندسازی شخصی برند شخصی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

مفهوم دقیقی به نام برند شخصی

«یک عبارت را اغلب می‌شنویم که برند شخصی شما باید بازتابی از شما باشد.» اولین باری که این جمله را شنیدم، واقعاً نفهمیدم منظورشان از آن چیست.  من مانند یک برند باشم؟ من مطمئن نبودم. اما با گذشت زمان، شنیدم که در مورد برند شخصی بیشتر و بیشتر صحبت می‌شود، اما من درباره آن چیزی نمی‌دانم یا چگونه می‌توان یک برند شخصی را ایجاد کرد.

برند شخصی دقیقاً چیست؟

برند شخصی این است که چگونه خود و شغل خود را به عنوان یک برند معرفی کنیم. به عبارت دیگر، این برند شهرت شماست. اینکه چگونه خودتان را به بازار معرفی می‌کنید، یک رکن اساسی برای شغل شما است. اما مهمتر، واکنش‌هایی است که افراد هنگام شنیدن نام شما نشان می‌دهند و این مهم کمک خواهد کرد تا تصویری که می‌خواهید را به آنها ارائه دهید.  فراموش نکنیم که برند شما فقط آنلاین نیست. نحوه رفتار شما در محل کارتان، ملاقات‌ها و حتی خانه مهم است. همه اینها در برند شخصی شما نقش دارند. در ادامه به چند مورد بسیار مهم که در ایجاد برند شما کمک کند می‌پردازیم.

شفافیت

امروزه، همه چیز در عصر دیجیتال شفاف است. مطمئن شوید که می‌دانید هدف شما چیست و چگونه می‌خواهید آن را به تصویر بکشید و حفظ کنید؟ با تکنولوژی امروزی، هر چیزی و همه ‌چیز را می‌توان به راحتی در عرض چند ثانیه ضبط و توزیع کرد، بنابراین مطمئن باشید آنچه می‌خواهید انجام دهید یا آنچه را که می‌خواهید بگویید اگر هزاران نفر آن را ببینید، به برند شخصی شما ضربه وارد نکند.

شبکه‌سازی

ارتباط با متخصصان و کارشناسان در زمینه تخصصی شغلی راهی عالی برای شروع ساختن برند شخصی شما است. یادگیری و تعامل با آنها به رشد شبکه حرفه‌ای شما کمک خواهد کرد. به رویدادهای مهم بروید و با رهبران صنایع ارتباط برقرار کنید. از آنجا که شروع به برقراری ارتباطات بیشتر و بیشتر می‌کنید، احتمال به رسمیت شناختن نام تجاری شخصی شما بهتر خواهد بود. هرچه ارتباط بیشتری برقرار کنید، ورود به صنعت و ارتباط با دیگران آسانتر خواهد بود.

هرچه ارتباط بیشتری برقرار کنید، ورود به صنعت و ارتباط با دیگران آسانتر خواهد بود.

درگیر شدن

هنگامی که شروع به شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با افراد می‌کنید، تعامل را ادامه دهید. آنها را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید، از آنها برای ملاقات مجدد دعوت نمایید. در تعامل با آنها راحت باشید و این احتمال وجود دارد که آنها شما را با دیگران آشنا کنند. اجازه ندهید که ارتباط اولیه با گذشت زمان از بین برود و برای زنده ‌نگه‌داشتن آن تلاش کنید.

نقش دانش در برند شخصی

بدانید که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید زیرا مالک آن خواهید بود. خود را با موضوعات و روندهای مهم در صنعت آشنا کنید. علایق خود را بفهمید و بدانید که با بکارگیری آنها به چه کسی تبدیل  خواهد شد و چگونه می‌خواهید دیده شوید. شما می‌بایست به سخنان خود ارزش اضافه کنید و در مورد مباحثی که می‌شناسید در گفتگوها شرکت کنید. تمایل به داشتن یک برند شخصی و بدون جهتی روشن از اهداف خود، راهی آسان برای نداشتن یک برند شخصی است.

برندسازی شخصی برند شخصی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برندسازی شخصی برند شخصی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

اعتبار

خودت باش. استفاده از ماسک به عنوان شخصی که خود واقعی شما نیست جالب نبوده و در نهایت دیگران شما را خواهند دید. بپذیرید که همه جزئیات را راجع ‌به صنعت و کار خود نمی‌دانید و لازم نیست مانند یک فرد عالی عمل کنید. اشکالی ندارد، چون اکثر مردم همه چیز را نمی‌دانند پس  بگذارید شخصیت شما در یک بعد خاص بدرخشد. شما چه کسی هستید و چرا منحصر‌به‌فرد هستید و اینکه  نترسید و اجازه دهید خود واقعی شما نمایش داده شود. نتیجه آن در دراز مدت خواهد بود.

سخن آخر در باب ایجاد برند شخصی

ساختن برند شخصی شما می‌تواند سخت یا حتی یک کار دلهره‌آور باشد. پس قدم‌های صحیح را طراحی و با آرامش برای آگاه شدن و درگیر شدن با صنعت خود، حرکت کنید. هر چقدر برند شما رشد می‌کند، باید فعالتر باشید. از فرصت‌های شبکه‌سازی و متخصصان جدید در صنعت برای برقراری ارتباط استفاده کنید. در راس اخبار صنعت باشید و در گفتگوها شرکت کنید. خود را بشناسید و برند خود را مستحکم کنید.

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *