برند تواتارا خودرو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

رونمایی شرکت SSC از نسخه های جدید ابرخودروی برند تواتارا

شرکت SSC از دو نسخه جدید ابرخودروی برند تواتارا رونمایی کرد. این دو نسخه به ترتیب Striker و Aggressor نام دارند و در مقایسه با نسخه استاندارد از بدنه ایرودینامیک‌تر و عملکرد بهتر برخوردار هستند.

برند تواتارا خودرو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (7)

برند تواتارا خودرو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (7)

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | در طراحی تواتارا Striker از جت‌های جنگنده چندمنظوره الهام گرفته شده و به گفته SSC با قدرت عظیم ۱۷۵۰ اسب بخار، توانایی‌های Striker، هم در پیست و هم در جاده کاملا مطلوب است. هرچند که این پایان کار این ابرخودرو نیست و برای مدل Aggressor امکان دست یابی به خروجی ۲۲۰۰ اسب‌بخار هم وجود دارد٬ چنین قدرتی به معنی خط و نشان کشیدن SSC برای تسلا رودستر خواهد بود.

برند تواتارا خودرو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

اجزای ایرودینامیک

با توجه به اضافه شدن اجزای ایرودینامیک متعدد از جمله باله بزرگ عقب، میزان نیروی رو به پایین یا همان داون‌فورس هنگام حرکت با سرعت (۲۵۷ کیلومتر) بر ساعت نسبت به مدل استاندارد خودروی برند تواتارا معادل ۴۹۹ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند. این رقم حدود سه برابر مدل استاندارد بوده و ۵۵ درصد از آن به محور عقب منتقل می‌شود تا تعادل، کنترل و پایداری خودرو در بهینه‌ترین حالت باشد.

برند تواتارا خودرو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (6)

به غیر از باله بزرگ عقب، اسپلیترهای بزرگ جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر حجیم حاضر در قسمت پشت از دیگر مشخصه‌های دو نسخه جدید تواتارا هستند. به غیر از نمای بیرونی، این نسخه‌ها در داخل کابین نیز تفاوت‌هایی با مدل استاندارد تواتارا دارند. البته در رابطه با این تفاوت‌ها جزئیات چندانی در دست نیست و SSC فقط به گفتن بهره‌گیری از پوشش آلکانتارا و آپشن قطعات فیبرکربنی داشبورد بسنده کرده‌است.

نیروبخش نسخه‌ Striker تواتارا همان موتور ۵.۹ لیتری V8 است که می‌تواند ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. گیربکس هفت سرعته نیمه‌خودکار وظیفه انتقال نیروی تولیدی موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این گیربکس در زمانی زیر ۱۰۰ میلی ثانیه دنده‌ها را تعویض می‌کند.

برند تواتارا خودرو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند تواتارا خودرو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

2200 اسب بخار را با نسخه aggressor تجربه کنید

اگر نسخه Striker با این مشخصات جذابیت‌های لازم را نداشته باشد، مشتریان می‌توانند به سراغ برند تواتارا Aggressor بروند. این نسخه که البته مخصوص پیست است، از چهره خشن‌تر و عملکردی اسپرت‌تر برخوردار است؛ ضمن اینکه داخل کابین آن نیز مشابه اتومبیل‌های مسابقه‌ای طراحی شده و صندلی‌های استاندارد جای خود را به صندلی‌های ریس داده‌اند. داشبورد هم با نمونه فیبرکربنی و کمربند استاندارد با کمربند ۵ نقطه‌ای تعویض شده است.

برند تواتارا خودرو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (5)

برند تواتارا خودرو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (5)

نکته جالب توجه اینکه برای نسخه Aggressor آپشن ارتقای موتور در نظر گرفته شده است. در صورت سفارش این آپشن قدرت موتور V8 توئین توربو به رقم باورنکردنی ۲۲۰۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. متاسفانه در رابطه به قیمت نسخه‌های جدید جزئیاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.