برندسازی شخصی یا برندینگ شخصی

برندسازی شخصی ؛ Zero to Hero

برندسازی شخصی فرایندی پیرامون مدیریت شهرت، حرفه، نگرش،  شخصیت، ارزش‌ها و مهارت‌های یک فرد است. همه ما می‌توانیم یک برند باشیم و قدرت اینکه که منحصر به‌فرد باشیم را داریم. این موضوع باعث می‌شود که افراد را به سمت محصولات، خدمات یا حتی پیام‌های خود سوق دهیم. برند شخصی یعنی شما چه کسی هستید و چه چیزی برای ارائه دارید.

ساختن برند شخصی زمانبر است و نیاز به تلاش دارد. اما فراموش نکنیم که ارزشش را دارد و باعث خواهد شد که در مسیر شغلی خود افراد متفاوت را در کنارمان داشته باشیم. برندسازی شخصی نیاز به توجه زیاد به برخی ظرافت‌ها دارد. اولین نکته آن است که ما دوست داریم، مردم ما را چگونه ببینند. پس هر آنچه که از خود نمایش می‌دهیم اگر در آینده تمایل به تعویض آن داشته باشیم امکان‌پذیر نبوده و یا بسیار سخت خواهد بود. چون در طول زمان تصویر شما در ذهن مردم حک می‌شود. پس تلاش کنید که بر یک محدوده متمرکز باشید.

برندسازی شخصی یا برندینگ شخصی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برندسازی شخصی یا برندینگ شخصی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

چه کسی می‌تواند برند شخصی داشته باشد؟

برند شخصی ویژه همه افراد است و مختص به کارآفرینان، صاحبان صنایع و افراد مشهور نیست. برند سازی شخصی یک دستور غذای منحصربه‌فرد است برای اینکه شما در اذهان مردم برجسته و ممتاز به نظر برسید. فراموش نکنیم ممتاز بدون می‌تواند هم مثبت و هم منفی باشد. اگر برای این مهم برنامه‌ای ندارید، دیگران این کار را برای شما انجام می‌دهند. توسعه برند شخصی اهرمی کلیدی برای کنترل شغلی شما، دیده شدن در بازار، جذب استعدادها و سرمایه‌ها و همچنین تبلیغات اثربخش‌تر است.

برندینگ شخصی خودتان را بسازید

برای ساخت برند شخصی نیاز دارید که نقاط قوت خود را بهتر بشناسید. اگر توانمند در شناسایی نقاط قوت نیستید پس به حرف‌های دیگران در مورد خود خوب توجه کنید. آنها در مورد شما و حقیقت شما به‌راحتی سخن می‌گویند. پس تلاش کنید که متوجه شوید چرا مردم به برند شما جذب می‌شوند. پس از شناسایی نقاط قوت بر یکی متمرکز شوید و همیشه در مورد آن یاد بگیرید، مطالعه کنید و یاد بدهید.

برندسازی شخصی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برندسازی شخصی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

تاثیر دیجیتال مارکتینگ در برندسازی شخصی

دیگر نکته‌ای که باید به آن دقت گردد داشتن یک وب سایت است. وب سایت پلتفرمی برای معرفی برند شماست. شبکه‌های اجتماعی به موازات آن نیز می‌توانند صدای برند شما را به اشتراک بگذارند. پس این ابزارها باید در خدمت شما باشند تا بتوانید دانش، عکس، فیلم و مقالات را به اشتراک بگذارید. در اشتراک‌گذاری موارد مطرح گردیده حتما از یک سبک خاص پیروی کنید. پیروی از آنچه که دیگران انجام می‌دهند نمی‌تواند مشکل‌گشا باشد. هوشمند باشید که ردپایی به جای بگذارید تا بتوانند شما را دنبال کنند. در انتها، برای موفقیت در ساخت برند شخصی مهم است که تصویری شفاف از اهداف شخصی و حرفه‌ای خود چه کوتاه مدت و چه بلند مدت داشته باشید. از ارزش‌ها و اولویت‌های خود به عنوان قطب‌نما استفاده کنید که شما را در عمل و تصمیم‌گیری‌ها راهنمایی می‌کند. این امر به شما اطمینان می‌دهد که در مسیر باشید.

اقیانوس آبی
اقیانوس هوشمند

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *