شیرین عسل

به همت مالک برند شیرین عسل، یونس ژائله، مدرسه شش کلاسه دخترانه روستای سعیدآباد به بهره برداری رسید

به همت مالک برند شیرین عسل، یونس ژائله، مدرسه شش کلاسه دخترانه روستای سعیدآباد به بهره برداری رسید

به گزارش اقیانوس آبی خبراز پایگاه خبری یاز اکو به تاریخ 20 بهمن ماه 1401- مدیر عامل برند شیرین عسل، محمد علی برهانی، طی گفتمانی درراستای افتتاح این مدرسه اظهارداشت: پیرو دستور یونس ژائله، مالک برند شیرین عسل، خیّر و کارآفرین برتر کشوری در امور کمک به فضاسازی مدارس و بهبود فضاهای آموزشی، امروز مدرسه شش کلاسه دخترانه روستای سعیدآباد به بهره برداری رسید.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها| وی همچنین مدعی گردید: تاکنون سه مدرسه به همت یونس ژائله، مالک برند شیرین عسل افتتاح گردیده و مورد بهره برداری قرارگرفته است. این سه فضای آموزشی عبارتند از: مدرسه ۱۲ کلاسه ممقان، مدرسه ۱۶ کلاسه پسرانه و مدرسه ۶ کلاسه دخترانه روستای سعید آباد است. افزون بر این برهانی خاطر نشان کرد: ژائله همواره در امور خیر و پیاده سازی مسئولیت های اجتماعی پیشتاز بوده وهست.
ابراهیم فریادخواه، مدیر آموزش و پرورش بستان آباد نیز گفت: این پروژه با همت یونس ژائله، مالک برند شیرین عسل به بهره برداری رسیده و نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. وی ادامه داد: در روستای سعید آباد نه تنها با کمبود فضای آموزشی روبرو نبوده بلکه فضا و بستربرای یادگیری مهیّا است.

اما مسئولیت اجتماعی چیست؟

جهان امروز، جهان تغییرات شگرف در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و محیط زیستی است. این تغییرات بروی تمامی کسب وکارها تاثیر گذاشته و وظیفه آنها را بعنوان یک موجود زنده و نه یک سازمان سخت تر نموده است. اگر سازمانها در گذشته فقط تمرکز خود را بروی مشتریان و مصرف کنندگان می گذاشتند در قرن 21 سازمانها باید پاسخگوی جامعه نیز باشند. ایزو 26000 که بر مسئولیتپذیری اجتماعی سازمانها تاکید دارد بر اساس رابطهی بین سازمان و جامعه و متغیرهای موجود در این بین شکل گرفته و آن دستورالعملی است که بر 7 عامل کلیدی بنیان نهاده شده است.
1. پاسخگویی
2. شفاف سازی
3. رفتار اخلاقی
4. توجه به منافع سهامداران
5. احترام به قانون
6. احترام به هنجارهای بین المللی
7. احترام به حقوق انسان
مسئولیتپذیری اجتماعی یعنی مزیت رقابتی در بازار و ایجاد یک کسب وکار پایدار
تمامی موارد فوق سازمانها را بر سه بعد مهم مسئولیتپذیری اجتماعی پاسخگو می نماید:
1. بعد اقتصادی
2. بعد اجتماعی
3. بعد محیط زیستی

جنبه اقتصادی مسئولیتپذیری اجتماعی نباید با متغیرهای مالی یک سازمانی همتراز معنا گردد. هدف از بعد اقتصادی یک سازمان، تمرکز بر توسعه پایدار و عملکرد عالی یک سازمان است بگونه ای که سازمان بتواند امنیت روانی و مادی کارکنان را تامین کرده و با ایجاد محیطی پایدار از بعد شغلی و کاری باعث رونق اقتصادی در جامعه و کمک به پیاده سازی برنامه های دولت در آن کشور گردد. بعد اجتماعی سازمانها تاثیری بسزایی بروی تصویر برند سازمان می گذارد. ایجاد مراکز آموزشی، حمایت از تیم های ورزشی، ایجاد خیریه یا حمایت از آنها، استخدام افراد معلول، حمایت از رخدادهای فرهنگی یا آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مثال هایی از این بعد مهم می باشند. بعد محیط زیستی در 4 دهه گذشته در دنیا از اهمیتی ویژه ای برخوردار بوده و سازمان هایی که بتوانند موارد ذیل را رعایت نمایند می توانند در منظر جامعه دارای تصویر برند قوی تر گردند.
1. عدم استفاده بیش از حد از منابع طبیعی
2. جنگل خواری
3. کوه و دریا خواری
4. آلودگی هوا و دریا
5. استفاده از منابع تجدید پذیر
6. انحطاط تنوع زیستی
7. تغییرات آب و هوایی
8. بازیافت صنعتی
جهت پیاده سازی مسئولیتپذیری اجتماعی در یک سازمان توجه به چند مورد ذیل می تواند راهگشا باشد.
1. تعهد مدیریت ارشد سازمان به مسئولیتپذیری اجتماعی و داشتن دانش لازم در این حیطه
2. فرهنگ سازی سازمانی مسئولیتپذیری اجتماعی
3. ملاحظه نمودن مسئولیتپذیری اجتماعی بعنوان یکی از اصول تصمیم گیری استراتژیک سازمان
4. مسئولیتپذیری اجتماعی و برندینگ سازمان
5. ارتقای آگاهی سهامداران سازمان
6. ممیزی های سالیانه
7. درج گزارش های مسئولیتپذیری اجتماعی درگزارشات سالیانه سازمان
8. مصاحبه و اطلاع رسانی

ابعاد مهم مسئولیتپذیری اجتماعی شامل بعد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی است

World of Words

منبع: یاز اکو

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *