Camel

2023 سال برندهای استارت‌آپی کمل “Camel” خواهد بود

2023 سال برندهای استارت‌آپی کمل “Camel” خواهد بود

به گزارش اقیانوس آبی خبر از فوربس به تاریخ 21 فوریه 2023 مقارن با 2 1سفند 1401- اگر چیزی در مورد اکوسیستم فناوری بدانیم، این است که تنها چیزی که مداوم و همیشگی می باشد تغییر است. با وجود اینکه برندهای استارتاپی همیشه آرزوی این را داشته اند که به عنوان تکشاخ (یونیکورن) بعدی شناخته شوند، اما در سال 2023 آرزوی این را خواهند کرد که به عنوان یک برند کمل معرفی گردند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|کمل ها درگیر شعارها و تبلیغات مبالغه آمیز استارتاپی نمی شوند.آنها برندهای استارتاپی مدبر، متعادل، انعطاف پذیر و مهمتر از همه واقعی هستند. تک‌شاخ‌ها (یونیکورن ها) حیواناتی تخیلی هستند که در دنیایی از اسطوره‌ها و افسانه‌ها زندگی می‌کنند، و به صراحت باید گفت که نسبت دادن افتخاری آنها به برندهای استارتاپی، برای بنیان‌گذاران شان فریبنده و گمراه‌کننده خواهد بود. برندهای کمل درگیر شعارها و تبلیغات مبالغه آمیز استارتاپی نمی شوند. آنها با مشکلات و دشواری های ساخت یک برند در سطح جهانی کاملا آشنایی دارند و در این زمینه بسیار مجرب می باشند. همانطور که در این چند سال اخیر دیده ایم، اکوسیستم های استارتاپی در وضعیتی از نوسان و هرج و مرج همچنان در حال رشد و پیشرفت کردن هستند و مطمئناً هیچ غافلگیری یا مانعی برای آنها وجود نخواهد داشت.

از رکود بزرگ سال 2008گرفته تا ظهور تکنولوژی های بزرگ، پذیرش و انطباق با دنیای دیجیتال ، شیوع بیماری همه‌گیر و مبحث چالش ‌برانگیز بودجه، هرگز لحظه‌ای کسل‌کننده وجود نداشته است. در حالی که بسیاری از کارشناسان خبره در صنعت زنگ خطر را به صدا در می آورند و به جامعه در مورد سد سنگی اجتناب ناپذیری که در سال 2023 به آن برخورد خواهیم کرد گوشزد میکنند، اعتقاد ما براین است که به نقطه عطف عظیمی در زمینه اکوسیستم فناوری نزدیک می شویم که شتاب ما را به طور تصاعدی به سمت نوع جدیدی از برندهای استارتاپی سوق خواهد داد. استارتاپ های فناوری مجبور به ارزیابی مجدد و تغییر سریع مدل‌های خود می‌شوند تا از عدم قطعیت و بی ثباتی پیش رو عبور کنند، اما آنها این کار را با هدف و تمرکز برهسته تصمیمات خود انجام می‌دهند. به این مهم بیندیشید: “برند استارتاپی که درسال پیش به اهداف فروش خود نرسیده است، احتمالاً به دنبال نمایندگان فروش بیشتری خواهد بود.”
امروزه، بیشتر برندهای استارتاپی بر روی محدود وکوچک نگه‌داشتن تیم‌هایشان تمرکز می‌کنند و در عوض تاکید بیشتری بر تناسب محصول با بازار و نحوه ارتقای سطح محصول خود دارند.

در سال2023 ، برندهای استارتاپی به‌ جای فربه ترشدن به ‌منظور رشد، باید هدفمند تر رشد کنند و بنیان‌گذاران مجبورخواهند شد آنچه را که بازار به آن نیاز دارد، مورد توجه و بررسی قرار دهند.

بودجه ها باید بهتر تخصیص داده شوند و راه حل ها و خدمات محصول باید کارآمدتر باشند. اگرچه ممکن است خیلی منطقی به نظر نرسد، اما تزریق پول بیش از حد به بودجه برند استارتاپی، احتمالا این ذهنیت را در بنیانگذاران ایجاد خواهد کرد که به کمیت بیش از کیفیت اهمیت دهند. هنگامی که میزان بودجه محدود و مشخص باشد بنیانگذاران اصولی تر و با نکته سنجی های ظریف تر بر ساخت برند خود متمرکز می شوند و همانند یک کمل تلاش می کنند تا بدون حمایت، بقای خود را ادامه دهند. روزنامه کانادایی گلوب اند میل ” Globe and Mail ” به استارتاپ کانادایی جین سافت ور ” Jane Software ” اشاره کرد که چگونه از همان ابتدا این طرز فکر را اتخاذ کرده و اکنون در حال پیشرفت است. بنیانگذاران آن با توسعه و رشد دادن اندیشه غرق نشدن در فرهنگ استارتاپی، کارت‌های خود را به درستی بازی کردند و خود را اینچنین در اذهان جای دادند که قادر هستند در شرایط عدم قطعیت هم به خوبی پیشرفت کنند.
این تغییر، شرایط رهایی از اشتباهات و خطاها را برای شرکت های فناوری به وجود آورده و این امکان را برای آنها فراهم می کند تا محصولات و راه‌حل‌های خود را برای ارائه خدمات بهتر به کاربران خود اصلاح و همسویی مجددی که یک اکوسیستم به شدت به آن نیاز دارد را رعایت کنند. در حالی که ممکن است برخی از استارتاپ به خاطر تولید نمودن محصول هزینه کنند، اما آنچه اکنون منطقی و درست به نظر می رسد این است که استارتاپها باید به کیفیت اهمیت داده و تمرکز بر آن را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهند.

برندهایی که با ارزش های پیشنهادی زندگی می کنند و انعطاف پذیری را در آغوش می گیرند، به احتمال زیاد در سال 2023 در صدر قرار خواهند گرفت.

یک برند استارتاپی که از ابتدا ارزش پیشنهادی خود را مجسم کرده و هر روز با هدف غایی ایجاد محصول با کیفیت و ارایه بهترین خدمت به کاربر خود فعالیت می کند، قادر خواهد بود از هر طوفانی عبور کند. همچنین حائز اهمیت است که آن دسته از برندهای استارتاپی که برای صنایعی که با اختلالات و گسیختگی ها دست و پنجه نرم می کنند، نوآوری به ارمغان می آورند، همچنان به خوبی در حال پیش رفتن می باشند. برند نستو “Nesto ” ارائه دهنده وام مسکن مستقر در مونترال در ماه دسامبر 80 میلیون دلار کانادا به سیستم تزریق کرد تا پلتفرم وام B2B خود را راه اندازی کند و استارتاپ کانادایی تحت عنوان برند “نو میت فکتوری” “No Meat Factory ” ارائه دهنده محصولات جایگزین پروتئین گوشت، سال جدید را با افزایش 42 میلیون دلار کانادا آغاز کرد.

برندهای استارتاپی موفق امروزه متمرکز بر مفهوم چرایی و چیستی بودن خود هستند و در تلاش می باشند تا رسالت خود را به بهترین نحوممکن به ثمر بنشانند.

برندهای هوشمند نباید صرفاً به تلاش‌های نوآورانه مانند به ‌روزرسانی‌ و ارتقا محصول اکتفا کنند، بلکه باید به شایستگی‌های اصلی خود نگاه کنند و بر افزایش انعطاف‌پذیری در هر جنبه‌ای از تجارت خود تمرکز کنند. در سال 2023 بنیانگذاران باید دو برابر قبل به فرهنگ جذب و حفظ استعدادهای بالا و ظرافت فرایندهای داخلی خود بپردازند تا فرایندها بطور مستمر انجام شوند و تصمیمات اصولی مستحکمی را اتخاذ کند که از تجارت و سود پشتیبانی نماید. با اندکی تامل در محتوا ومفهوم کتاب کمل، برندهای استارت آپی قادر خواهند بود انعطاف پذیرتر، چابک تر و متمرکزتر از همیشه حرکت کنند.
مهمتر از آن، آنها می توانند به این قوه تشخیص برسند که چه موقع، زمان خشکسالی وچه موقع، زمان جشن گرفتن است.

World of Words

منبع: فوربس

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *