countries-That-Have-Banned-YouTube-1-1024x576

گوگل در سه‌ماهه‌ اخیر بیش‌از ۱۰ هزار کانال یوتیوب مرتبط‌به چین را حذف کرد

گوگل در سه‌ماهه‌ اخیر بیش‌از ۱۰ هزار کانال یوتیوب مرتبط‌به چین را حذف کرد

گوگل می‌گوید در سه‌ماهه‌ی اخیر بیش از ۱۰ هزار کانال یوتیوب مرتبط به چین را که در کمپین‌های عملیاتیِ هماهنگ‌شده شرکت داشتند مسدود کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|گوگل گزارش TAG Bulletin مربوط به فصل سوم ۲۰۲۲ را منتشر کرد تا از نحوه‌ی مدیریت محتوا در شماری پلتفرم‌های پرمخاطبش پرده‌ بردارد. TAG Bulletin که به‌صورت فصلی منتشر می‌شود، به روایت گوگل، گزارشی برای شفاف‌سازی درباره‌ی «کمپین‌های عملیاتیِ هماهنگ‌شده‌‌ای است» که از پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب و سرویس تبلیغاتی ادسنس (AdSense) حذف شده‌اند. به گفته‌ی گوگل این کمپین‌ها ابزاری برای «اعمال نفوذ» و تأثیرگذاری بر دیدگاه کاربران به شیوه‌ای مخرب هستند.
براساس نوشته‌ی MSPowerUser، گوگل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی بیش از ۱۰ هزار کانال یوتیوب را که به کمپین‌های هدایت‌شده از سوی چین ارتباط داشته‌اند، حذف کرده است. گوگل همچنین از حذف کمپین‌های کشورهای دیگری مثل روسیه، ترکیه، ویتنام، میانمار و ایالات متحده خبر می‌دهد. ظاهراً هیچ کشوری به اندازه‌ی چین در تلاش برای راه‌اندازی کمپین‌های این چنینی نبوده است.
با وجود این‌که ۱۰ هزار کانالِ حذف‌شده به چین مرتبط بوده‌اند، گوگل به‌طور واضح به محل اصلی فعالیت آن‌ها اشاره نکرده است. احتمالاً شماری از این کانال‌ها در خارج از چین فعالیت کرده‌اند.
گوگل می‌گوید کانال‌های حذف‌شده‌ی مرتبط به روسیه،‌ منتقد ناتو، اوکراین و به‌طور کلی، کشورهای غربی بوده‌اند. گوگل می‌گوید برای تحقیقات روی حساب‌های کاربری مرتبط به روسیه، با توییتر همکاری کرده است. شماری از کانال‌های حذف‌شده‌ی مربوط به روسیه، به زبان فرانسوی ویدیو تولید می‌کردند. FBI، اداره‌ی تحقیقات فدرال آمریکا، به گوگل در جریان تحقیق روی حساب‌های کاربری کمک کرده است.
همچنین یوتیوب با متمایز کردن ویدیوهای کوتاه موسوم به Shorts با ویدیوهای معمولی به محتواسازان اجازه می‌دهد کانال‌های خود را راحت‌تر سازماندهی کنند و کاربران نیز می‌توانند راحت‌تر به محتوای موردنظر خود در کانال‌ها دسترسی داشته باشند.
یوتیوب وب‌سایت و اپلیکیشن‌های موبایلی خود را به‌روزرسانی کرده است و حالا فیلم‌های کوتاه، پخش زنده و ویدیوهای معمولی کانال‌ها در برگه‌های خاص خود نمایش داده می‌شود. این شرکت در پست وبلاگی خود اعلام کرد که تغییر مذکور براساس بازخوردهای کاربران اعمال شده است و اکنون بینندگان می‌توانند انواع ویدیوهای مورد علاقه‌ی خود را هنگام کاوش محتوای کانال‌ها راحت‌تر پیدا کنند.
پیش‌از به‌روزرسانی اخیر یوتیوب، هنگام مراجعه به کانال‌ها، یک برگه با عنوان ویدیوها را مشاهده می‌کردید که شامل فهرستی از همه‌ی آپلودهای آن کانال ازجمله ویدیوهای کوتاه، پخش زنده و ویدهای معمولی بود. به‌نوشته‌ی ورج، اکنون این پلتفرم هرنوع ویدیویی را در یک تب خاص نمایش می‌دهد. این ویژگی از روز گذشته به یوتیوب اضافه شده است و احتمالاً طی هفته‌های آینده برای همه‌‌ی کاربران دردسترس قرار خواهد گرفت.
یکی از نکات منفی درمورد رویکرد جدید یوتیوب این است دیگر نمی‌توان همه‌ی محتوای یک کانال را به‌طور یک‌جا مشاهده کرد. بااین‌حال، به‌روزرسانی جدید این پلتفرم برای بسیاری از کاربران مفید خواهد بود، زیرا امکان دارد بسیاری از بینندگان فقط به تماشای ویدیوهای کوتاه یا معمولی یک کانال علاقه داشته باشند.
یکی از نکات منفی درمورد رویکرد جدید یوتیوب این است دیگر نمی‌توان همه‌ی محتوای یک کانال را به‌طور یک‌جا مشاهده کرد. بااین‌حال، به‌روزرسانی جدید این پلتفرم برای بسیاری از کاربران مفید خواهد بود، زیرا امکان دارد بسیاری از بینندگان فقط به تماشای ویدیوهای کوتاه یا معمولی یک کانال علاقه داشته باشند.

World of Words

منبع: mspoweruser

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *