Tc2NzI4M2JiZ

کاهش شدید ارزش NFT اولین توییت جک دورسی؛ کم‌ترین پیشنهاد فقط ۱٫۶۲ دلار

کاهش شدید ارزش NFT اولین توییت جک دورسی؛ کم‌ترین پیشنهاد فقط ۱٫۶۲ دلار

ارزش NFT اولین توییت جک دورسی، موسس توییتر که با قیمت ۲٫۹ میلیون‌دلار به‌فروش رسیده بود، بار دیگر کاهش یافت و حالا پایین‌ترین پیشنهاد برای خرید آن فقط ۱٫۶۲ دلار است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|جک دورسی بنیان‌گذار توییتر، NFT اولین توییت خود را با قیمت ۱۶۴۰ اتر (معادل ۲٫۹ میلیون‌دلار در آن زمان) به‌فروش رساند. خریدار ایرانی‌الاصل این NFT چندماه قبل تصمیم گرفت این NFT را با قیمت ۵۰ میلیون‌دلار به‌فروش برساند، اما در آن زمان بیشترین رقم پیشهادی ۲ اتر (حدود ۶۲۵۰ دلار) بود که البته این رقم هنوز هم بسیار بیشتر از پیشنهاد‌های اخیر برای خرید NFT مذکور است.
به‌گزارش Neowin، درحال‌حاضر NFT اولین توییت جک دورسی که زمانی با قیمت درخورتوجه ۲٫۹ میلیون‌دلار به‌فروش رفت، اکنون با حذف چندین صفر، فقط ۲۹ دلار ارزش دارد. البته بیشترین پیشنهاد برای خرید این NFT در ماه آگوست به ۰٫۲۵ اتر (حدود ۴۰۰ دلار) هم رسید اما بار دیگر ارزش آن فقط به ۰٫۱۵ اتر (حدود ۲۴۳ دلار) کاهش یافته است. جالب این‌که کم‌ترین پیشنهاد برای خرید این توکن معادل ۰٫۰۰۰۱ اتر یا ۱٫۶۲ دلار است.
جک دورسی، بنیان‌گذار میلیاردر توییتر، اعلام کرده است نخستین توییت خود را به‌عنوان توکن غیرقابل‌معاوضه در پلتفرم Valuables می‌فروشد. این موضوع به چه معنا است؟
طبق گزارش خبرگزاری ورج، جک دورسی که به‌صراحت از علاقه‌‌اش به بیت کوین پرده برداشته است، تلاش می‌کند اولین توییت خود را به‌عنوان NFT یا توکن غیرقابل‌معاوضه (Non-Fungible Token) بفروشد. NFT نوعی توکن رمزنگاری‌شده است که روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند.
احتمالا توییت معروف «just setting up my twttr» را به‌خاطر می‌آورید. این، اولین توییت بنیان‌گذار و مدیرعامل میلیاردر توییتر است که ازقضا در آن غلط املایی به‌چشم می‌خورد و بارها در کانون توجه قرار گرفته است.
just setting up my twttr
— jack (@jack) March 21, ۲۰۰۶
تقریبا ۱۵ سال است که این توییت جک دورسی به‌عنوان آیتمی دیجیتالی و رایگان دردسترس همه‌ی مردم قرار دارد؛ باوجوداین‌، دورسی تصمیم گرفته است آن را به‌عنوان NFT بفروشد. ظاهرا دورسی می‌خواهد این کار را ازطریق پلتفرمی با عنوان Valuables عملی کند.
جک دورسی، برنامه‌نویس و کارآفرین آمریکایی، مؤسس و مدیرعامل شبکه‌ی اجتماعی توییتر و پلتفرم مالی اسکوئر است که در سال ۲۰۱۲، جایزه‌ی بهترین نوآور دنیای تکنولوژی را دریافت کرد.
جک دورسی در تاریخ ۱۹ نوامبر ۱۹۷۶، در سنت لوئیس ایالت میسوری آمریکا متولد شد. مادرش مارسیا اسمیت دورسی، خانه‌دار بود و پدرش تیم دورسی، که اجدادی ایتالیایی داشت، به‌عنوان یک مهندس لوازم پزشکی در شرکتی کار می‌کرد که انواع طیف‌سنج‌ها را توسعه می‌داد. عموی جک، یک کشیش کاتولیک در سینسیناتی بود و به همین واسطه، جک هم مذهب کاتولیک را برگزید و دوران تحصیلات خود را هم در مدارس مذهبی گذراند تا دوران دبیرستان که به مدرسه‌ی اسقفی دوبور بیشاپ رفت.
جک در سن ۱۴ سالگی عاشق نقشه‌ی شهرها و مسیریابی بودو در کنار آن، او یک کامپیوتر ابتدایی IBM هم داشت که حسابی با آن سرگرم می‌شد. ازآنجاکه شغل پدرش تعمیر لوازم بود و شرکت، او را برای مأموریت به شهرهای مختلف می‌فرستاد، خانواده‌ی آن‌ها بارها نقل‌ مکان کردند. این جابجایی‌ها موردعلاقه‌ی جک بود: پیش از هر کاری نقشه‌ی آن محل را می‌خرید و کار خود را برای علامت‌گذاری مکان‌های خاص مثل بانک‌ها، آتش‌نشانی‌ها و ایستگاه‌ها شروع می‌کرد. شخصاً دوست داشت همه‌ی مناطق شهر را بگردد و به اکتشاف محله‌ها، کوچه‌ها و نقاطی بپردازد که می‌توانست به هر جهت برای مردم مهم باشد.
ولی جک در دوران نوجوانی با مشکل دیگری مواجه بود. او لکنت زبان داشت و به همین دلیل دوستان و آشنایان او را پسری خجالتی و کم‌رو می‌دانستند. جک که از درمان‌های دارویی ناامید شده بود، تصمیم گرفت خودش برای این مشکل راهی پیدا کند و البته سخت‌ترین و مؤثرترین راه را انتخاب کرد: سخنرانی در جمع. او حتی در کلاس‌های صحبت درمانی شرکت کرد و چندین بار وارد مسابقات فن بیان شد. بالاخره سخت‌کوشی او نتیجه داد و علاوه بر اینکه توانست راحت و سلیس صحبت کند، اعتمادبه‌نفس بیشتری هم پیدا کرد.
جک در دوران دبیرستان دانش‌آموزی معمولی بود. خودش را با علایقش سرگرم می‌کرد، تنیس بازی می‌کرد و نقاشی و تاریخ هنر را دوست داشت. البته عضو باشگاه کامپیوتر مدرسه هم بود و اگر چه کار با کامپیوتر او را جذب می‌کرد و استعداد خود را در این زمینه به‌خوبی نشان داده بود، ولی موضوعی نبود که دائماً فکر او را به خود مشغول کند. اما پس از مدتی این فکر به ذهنش رسید که نقشه‌ی خیابان‌ها و جاده‌ها را به‌صورت دیجیتال درآورد؛ به‌طوری‌که حرکت خودروها در آن مشخص باشد. در همین زمان او اولین برنامه‌های کامپیوتری‌اش را برای مراکز خدمات تاکسیرانی و آتش‌نشانی نوشت. او بعدها اظهار کرد که شاید ایده اولیه‌ی توییتر از همین زمان نشأت گرفته است؛ زمانی که او به صحبت رانندگان تاکسی گوش می‌داد که تعریف می‌کردند به چه نقاطی رفته‌اند و چه‌کارهایی کرده‌اند. نرم‌افزارهای اولیه او برای اعزام و خدمات خودروها، هنوز توسط بسیاری از شرکت‌های تاکسیرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جک دورسی در تابستان سال ۱۹۹۱ در شرکت انتشاراتی میرا (Mira Digital Publishing) مشغول به کارآموزی شد و تنها در عرض چند هفته، در تیم برنامه‌نویسانی کار می‌کرد که جوان‌ترین آن‌ها ۳۰ ساله بود.
جک پس از پایان دبیرستان وارد دانشگاه علم و صنعت میسوری شد؛ اما پس از دو سال، تحصیل در این دانشگاه را رها کرد و به دانشگاه نیویورک رفت. نیویورک شهر رؤیایی دوران کودکی جک بود و حالا می‌توانست ایده‌های بزرگی را که در سر داشت، اجرا کند.

World of Words

منبع: neowin

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *