SbP6UZh8hSko3B5R3545xQ

مدیرعامل تلگرام، اپل را به نابود کردن رؤیاهای کارآفرینان متهم کرد

مدیرعامل تلگرام، اپل را به نابود کردن رؤیاهای کارآفرینان متهم کرد

مدیرعامل تلگرام می‌گوید اپل با قوانین اپ‌استور و دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی از خریدهای درون‌برنامه‌ای توسعه‌دهندگانی که بیش‌از یک میلیون‌دلار درسال درآمد دارند، رویای کارآفرینان را نابود می‌کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پاول دوروف در کانال تلگرامی خود گفت اپل به‌ پلتفرم‌های پیام‌رسان اطلاع داده است که به سازندگان محتوا اجازه نمی‌دهد از روش‌های پرداخت دیگر برای فروش خدمات خود استفاده کنند. تلگرام به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد برای ارائه‌ی دسترسی کاربران خود به کانال‌ها یا پست‌های ویژه، از مکانیزم‌های پرداخت جانبی استفاده کنند.
دوروف می‌گوید اپل از این‌که تولیدکنندگان محتوا تمایلی به پرداخت کمیسیون ۳۰ درصدی از درآمد خود به این شرکت ندارند، راضی نیست و تلگرام چاره‌ای جز غیرفعال کردن پست‌ها و کانال‌های پولی در نسخه‌ی iOS این پلتفرم ندارد. وی در بخشی از توضیحات خود گفت:
اقدام اپل نمونه‌ی دیگری است که نشان می‌دهد این شرکت چگونه با سوءاستفاده از انحصار تریلیون‌دلاری بر بازار خود سعی دارد بخش درخورتوجهی از درآمد محتواسازان را به‌خود اختصاص دهد.
دوروف اپل را متهم کرد که کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی اپ‌استور از اکثر خریدهای درون‌برنامه‌ای، رؤیاهای کارآفرینان را نابود می‌کند. به‌نوشته‌ی MacRumors، مدیرعامل تلگرام از سازمان‌های تنظیم‌کننده در اتحادیه‌ی اروپا، هند و سرتاسر جهان درخواست کرد تا اقدامی در این‌مورد انجام دهند. پیام کامل دوروف در ادامه آورده شده است:
برخی تولیدکنندگان محتوا از ربات‌های پرداخت متفرقه برای فروش دسترسی به پست‌های ویژه‌ی کانال‌های تلگرامی خود استفاده کرده‌اند. این یعنی سازندگان محتوا می‌توانستند نزدیک‌به ۱۰۰ درصد از مبلغ پرداختی مشترکان را دریافت کنند که چنین درآمدی برای آن‌ها عالی بود.
متأسفانه اپل اکنون می‌گوید که با اقدام سازندگان محتوا برای استفاده از مکانیزم‌های پرداخت شخص‌ثالث در عدم پرداخت کیمسیون ۳۰ درصدی به این شرکت موافق نیست و ازآنجاکه این شرکت روی اکوسیستم خود کنترل کاملی دارد، چاره‌ای جز غیرفعال کردن پست‌های پولی روی دستگاه‌های iOS نداشتیم.
این مورد نمونه‌ی دیگری است که نشان می‌دهد اپل چگونه از انحصار تریلیون‌دلاری خود بر بازار اپلیکیشن‌های موبایلی برای کسب درآمد از تلاش‌های تولیدکنندگان محتوا سوءاستفاده می‌کند. امیدوارم که قانون‌گذاران اتحادیه‌ی اروپا، هند و کشورهای دیگر قبل‌از این‌که اپل رؤیاهای بیشتری را نابود کند، از اقدمات آن جلوگیری کنند.
ما در تلگرام تلاش خواهیم کرد تا ابزارهای قدرتمندی را با کارکرد آسان به سازندگان محتوا ارائه دهیم تا بتوانند خارج از اکوسیستم محدودکننده‌ی اپل، از تلاش‌های خود در این راه درآمدزایی کنند.
اولین‌بار نیست که دوروف علیه اپل صحبت می‌کند. مدیرعامل تلگرام در ماه آگوست نیز از قوانین مبهم اپ‌استور شرکت کوپرتینویی به‌شدت انتقاد کرده بود.

World of Words

منبع: macrumors

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *