هوش مصنوعی، تکالیفم را انجام بده

هوش مصنوعی، تکالیفم را انجام بده! چگونه “چت جی پی تی” معلمان را در مقابل تکنولوژی قرار داد

هوش مصنوعی، تکالیفم را انجام بده! چگونه “چت جی پی تی” معلمان را در مقابل تکنولوژی قرار داد

به گزارش اقیانوس آبی خبر از سایت خبری فرانس 24 به تاریخ 15 ژانویه مقارن با 25 دی ماه 1401- چت ربات‌هایی که همه چیز را بدانند، سال گذشته سر و صدای زیادی راه انداختند و با ایجاد این انگاشت در ذهن مهندسین که ماشین‌ها هوشیار شده‌اند، وحشتی از باب نابودی صنایع و همچنین شیوع تقلب در مدارس و دانشگاه ها را با خود به همراه داشتند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|هشدار به مدرسان و مربیان در زمینه استفاده از چت جی پی تی توسط فراگیران درهفته های اخیربه اوج خود رسیده است. چت جی پی تی، نوعی ابزارهوش مصنوعی با قابلیت کاربرد آسان برروی میلیاردها کلمه و هزاران داده از وب می باشد. چت جی پی تی توسط استارتاپ اپن ای آی (OpenAI) که یک شرکت هوش مصنوعی و تحقیقاتی می باشد، ساخته شده است. چت جی پی تی توانایی 

نوشتن یک مقاله نسبتا خوب و پاسخ دهی به بسیاری از سوالات رایج کلاس را دارد، و چنین قابلیت های کاربردی آن، بحثی شدید در مورد آینده آموزش سنتی را به راه انداخته است.

اداره آموزش شهرنیویورک، استفاده ازچت جی پی تی را در شبکه های خود به دلیل “نگرانی در مورد تأثیرات منفی بر یادگیری دانش آموزان” ممنوع کرد. جنا لایل از این دپارتمان گفت: “در حالی که این ابزار ممکن است بتواند پاسخ‌های سریع و آسان به سؤالات ارائه دهد، مهارت‌های تفکر انتقادی و حل مسئله را ایجاد نمی‌کنند”. گروهی از دانشگاه های استرالیا اعلام کردند که فرمت های امتحانی خود را برای حذف ابزارهای هوش مصنوعی تغییر خواهند داد، چرا که استفاده از آنها به عنوان تقلب مستقیم تلقی خواهد شد. با این حال، برخی در بخش آموزش نسبت به ابزارهای هوش مصنوعی در کلاس درس نگاه مثبت تری دارند و تا جایی که آن را یک فرصت به جای تهدید می انگارند.

“نوآوری مهم”

این تا حدی به این دلیل است که چت جی پی تی در شکل کنونی خود هنوز برخی موارد را اشتباه می کند. بعنوان مثال، در هنگام استفاده از این ابزار، گواتمالا از هندوراس بزرگترشناخته شده است. همچنین، سوالات مبهم می تواند آن را از مسیر خارج کند. از ابزار بخواهید که نبرد آمیان را توصیف کند و یا مواردی قابل قبول از جزئیات جنگ جهانی اول در سال 1918 را ارائه دهد. اما نشان نمی دهد که در سال 1870 درگیری به همین نام نیز رخ داده است. برای پی بردن به خطای آن چندین فرمان لازم است. آنتونیو کاسیلی، نویسنده فرانسوی به خبرگزاری فرانسه گفت:”چت جی پی تی یک نوآوری مهم است، اما نه بیشتر از یک ماشین حساب یا یک ویرایشگر متن. اگرچه چت جی پی تی می تواند به افرادی که تحت فشار یک ورق کاغذ خالی هستند، کمک کند تا پیش نویس اولیه خود را بنویسند، اما پس از آن هنوز باید بنویسند و به آن سبک بدهند.” اولیویه ارتشاید که یک محقق از دانشگاه نانت می باشد، با این امرموافق است که معلمان باید بر روی نکات مثبت تمرکز کنند.
در هر صورت، او به خبرگزاری فرانسه گفت، دانش‌آموزان دبیرستانی قبلاً از چت جی پی تی استفاده می‌کردند و هرگونه تلاش برای ممنوع کردن استفاده از آن، فقط این ابزار را برای آنها جذاب‌تر می کند. وی همچنین اظهار داشت: معلمان باید در عوض “محدود کردن استفاده” از ابزارهای هوش مصنوعی، متونی را تولید کنند و سپس نتایج آن را با دانش آموزان خود مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

“انسان ها شایسته دانستن هستند”

اما دلیل بزرگ دیگری نیز وجود دارد که فکر می کنیم لزومی ندارد مربیان چنین وحشت زده باشند. ابزارهای نوشتنی هوش مصنوعی مدتهای مدیدی است که بواسطه برنامه هایی که به دنبال کشف آنها هستند گرفتار یک رقابت تسلیحاتی شده اند و چت جی پی تی از این رقابت مستثنی نمی باشد. چند هفته پیش، یک برنامه نویس اعلام کرد که تعطیلات سال جدید خود را صرف ایجاد اپلیکیشنی کرده است که می تواند متون را تجزیه و تحلیل کند و تصمیم بگیرد که آیا آنها توسط چت جی پی تی نوشته شده اند یا خیر.
ادوارد تیان در توییتر نوشت: “هیجان های زیادی در مورد چت جی پی تی وجود دارد.” “آیا این یا آن توسط هوش مصنوعی نوشته شده است؟ ما به عنوان انسان سزاوار آن هستیم که بدانیم!” برنامه او، جی پی تی زیرو، اولین برنامه در این زمینه نیست و بعید است آخرین باشد. دانشگاه ها در حال حاضر از نرم افزاری استفاده می کنند که سرقت ادبی را تشخیص می دهد، بنابراین دیدن آینده ای که در آن هر مقاله از طریق یک” آشکارساز هوش مصنوعی” رد می شود، خیلی دور از ذهن نیست. کمپین‌های تبلیغاتی همچنین ایده دیجیتال واترمارک یا دیگر روش هایی را مطرح می‌کنند که کار ارائه شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی خواهند کرد. و اپن ای آی، شرکتی که چت جی پی تی را در اختیار دارد، گفت که در حال کار بر روی یک نمونه اولیه “واترمارک آماری” است.
اما کاسیلی، هنوز معتقد است که تأثیر چنین ابزارهایی اهمیت نمادین قابل توجه ایی دارد. وی گفت: این تا حدی قوانین بازی را وارونه خواهد کرد، به جای اینکه معلمان از دانش آموزان خود سوال بپرسند. اکنون، دانش آموز قبلاً از ابزار سؤال می کنند بدون اینکه خروجی را مورد بررسی و توجه قرار دهند. کاسیلی گفت: “هر بار که ابزارهای جدید ظاهر می شوند، ما در مورد سوء استفاده های احتمالی از آن شروع به نگرانی می کنیم، اما راه هایی نیز برای استفاده مثبت از آنها در تدریس خود پیدا کرده ایم.”

World of Words

منبع: فرانس 24

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *