برند متا-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

متا می‌گوید شاید مجبور شود فیسبوک و اینستاگرام را در اروپا تعطیل کند

متا می‌گوید شاید مجبور شود فیسبوک و اینستاگرام را در اروپا تعطیل کند

متا اعلام کرد بر اساس قانون جدید اتحادیه اروپا شاید مجبور شود فعالیت اینستاگرام و فیسبوک را در این ناحیه متوقف کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|قانون جدید اتحادیه اروپا، شرکت‌هایی را که داده‌های کاربران را در اتحادیه جمع‌آوری می‌کنند، ملزم می‌کند تا این داده‌ها را در سرورهای اروپایی نگه‌داری و پردازش کنند. بااین‌حال، داده‌های فیسبوک و اینستاگرام در سرورهای ایالات متحده و اروپا پردازش می‌شوند که برای هدف‌یابی تبلیغات و کسب‌وکارهایی که در آن پلتفرم‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، متا در گزارش ارائه‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار،‌ پیشنهاد می‌کند که اگر این شرکت از مقررات جدید اتحادیه اروپا پیروی نکند، به‌سادگی ارائه خدمات فیسبوک و اینستاگرام خود را در اتحادیه متوقف خواهد کرد. نیک ملک، معاون امور جهانی متا، استدلال می‌کند که این امر برای بسیاری از کسب‌وکارها که در اتحادیه اروپا به خدمات و تبلیغات این شرکت متکی هستند، مضر است.
در گزارش مالی هفته گذشته، پس از اینکه متا برای اولین بار در تاریخ خود، با کاهش تعداد کاربران فعال روزانه مواجه شد، شاهد کاهش ۲۵ درصدی ارزش سهام این شرکت بودیم. این یعنی متا احتمالاً فقط سعی دارد به‌جای اینکه واقعاً برای غلبه بر تهدیدات موجود برنامه‌ریزی کند، خود را در موقعیت مذاکره سودمندتری قرار دهد.
چهارشنبه گذشته متا (Meta)، شرکت مادر فیسبوک، پس از انتشار عمومی گزارش مالی سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ شاهد افت ارزش سهامش بود. در همین راستا متا پیش‌بینی پایین‌تر از حد انتظاری برای نخستین سه‌ماهه سال ۲۰۲۲ انجام داده است.
بر اساس گزارش ZDNet،‌ متا در کنفرانس توجیهی گزارش مالی جدیدش اعلام کرد تغییراتی که اپل در سیستم‌عامل iOS اعمال کرده، آثار منفی شدیدی روی کسب‌وکار شرکت تحت مدیریت مارک زاکربرگ گذاشته است. متا پیش‌بینی می‌کند این تغییرات در سال جاری میلادی ۱۰ میلیارد دلار به این شرکت ضرر بزنند.
به گفته متا آثار تغییرات iOS روی کسب‌وکار این شرکت در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ «هم‌راستا با انتظارات متا و مشابه اتفاقات سه‌ماهه سوم»‌ بود. دیوید ونر، مدیر ارشد مالی متا، در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ضرر پیش‌بینی‌شده ۱۰ میلیارد دلاری، اثر منفی قابل‌توجهی روی کسب‌وکار این شرکت می‌گذارد.
به‌روزرسانی iOS 14.5 اپل که در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰) در دسترس قرار گرفت شامل قابلیتی به اسم App Tracking Transparency بود که تأثیر به سزایی روی تبلیغات دیجیتال گذاشت. بسیاری از کارشناسان پیش از آغاز به کار رسمی App Tracking Transparency درباره ضررهایی که این قابلیت به کسب و کارهای تبلیغاتی می‌زند هشدار داده بودند.

توقف فیسبوک و اینستاگرام در اروپا
به موجب App Tracking Transparency، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS باید به منظور پایش فعالیت‌های کاربر در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های دیگر، از او اجازه مستقیم بگیرند و بسیاری از کاربران حاضر نیستند چنین مجوزی را صادر کنند. به غیر از متا، شرکت اسنپ (سازنده اسنپ چت) نیز به سیاست‌های اپل اعتراض کرده و گفته App Tracking Transparency روی فعالیت‌هایش اثر منفی می‌گذارد.
مدیر ارشد مالی متا می‌گوید رشد متا در حوزه تجارت الکترونیک در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ به شکل معناداری کند شد و پیشرفت گوگل در این حوزه در همین بازه زمانی اتفاقی قابل‌توجه است. دیوید ونر می‌گوید گوگل با مجموعه متفاوتی از محدودیت‌ها از سوی اپل مواجه شده است. مدیر ارشد مالی متا ادعا می‌کند به موجب میلیاردها دلار پولی که گوگل به اپل داده است تا همچنان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض iOS باشد، اپل انگیزه بیشتری برای حمایت از گوگل دارد.

World of Words

منبع: gsmarena


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *