tcl vs lg

شرکت TCL می‌خواهد با کنار زدن ال‌جی دومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون جهان شود

شرکت TCL می‌خواهد با کنار زدن ال‌جی دومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون جهان شود

TCL به دلیل عرضه تلویزیون‌های Roku و تا حدی دستگاه‌هایی که از سیستم عامل «اندروید تی‌وی» پشتیبانی می‌کنند، در این بازار رشد سریعی داشته و حالا گفته می‌شود که قصد دارد از ال‌جی در تولید تلویزیون پیشی بگیرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|The Elec در گزارشی توضیح می‌دهد که TCL از ال‌جی پیشی خواهد گرفت تا خود را به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون در جهان پس از سامسونگ معرفی کند. به بیان دقیق‌تر، گفته می‌شود که TCL برنامه‌هایی برای تأمین 36.5 میلیون پنل دارد که این میزان از آمار برنامه‌ریزی شده ال‌جی (34.3 میلیون واحد) بیشتر است.
البته باید اشاره کرد که نمی‌توان انتظار داشت عرضه یا فروش نهایی TCL با این وجود حتماً بیشتر شود. این شرکت در سال 2021، 24.57 میلیون تلویزیون به فروش رساند و از سوی دیگر ال‌جی 27.33 میلیون دستگاه را وارد بازار کرد. سامسونگ که به عنوان رهبری اصلی تولید تلویزیون محسوب می‌شود، قصد دارد در سال جاری 55.6 میلیون دستگاه تولید کند.

درآمد ال‌جی از بازار تلویزیون همچنان بیشتر خواهد بود

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی TCL پیش برود، احتمال می‌رود که این برند ال‌جی را پشت سر بگذارد. البته با توجه به اینکه شرکت کره‌ای بیشتر تلویزیون‌های رده بالا و TCL دستگاه‌های مقرون به صرفه‌ای را روانه بازار می‌کند، می‌توان انتظار داشت که ال‌جی همچنان از نظر درآمد برتری خود را حفظ کند.
سال گذشته، TCL اعلام کرده بود که هر سال بیش از 10 میلیون تلویزیون با سیستم عامل اندروید تی‌وی (یا گوگل تی‌وی) به فروش می‌رساند. با توجه به این گزارش، می‌توان انتظار داشت که این شرکت حداقل 50 درصد بیشتر از تلویزیون‌های اندروید تی‌وی، یعنی حدود 15 میلیون واحد، دستگاه Roku به فروش می‌رساند.
همچنین تاکنون در کنگره جهانی موبایل 2022 شاهد معرفی محصولات متنوعی بوده‌ایم و شرکت TCL در کنفرانس خود از تبلت‌های جدیدش رونمایی کرد که شامل یک تبلت 5G مقرون به‌صرفه می‌شود.
این دستگاه که به عنوان نسخه ارتقا یافته Tab 10s 4G شناخته می‌شود، از چیپست مدیاتک با دو هسته Cortex-A78 (2.4 گیگاهرتز) و شش هسته A55 (2.0 گیگاهرتز) و البته مودم 5G به همراه پردازشگر گرافیکی Mali G57 MC2 بهره می‌برد.
در بخش حافظه نیز 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که البته با اسلات microSD می‌توان فضای داخلی آن را افزایش داد. این تبلت از سیستم عامل پیش فرض اندروید 12 بهره می‌برد.
نمایشگر دستگاه یک پنل 10.1 اینچی IPS LCD با وضوح 1920 در 1200 پیکسل است و در آن از یک باتری 8000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 18 وات استفاده شده. یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت، فناوری Wi-Fi 5، بلوتوث 5.1 و اسپیکرهای دوگانه از جمله مشخصات قابل توجه دیگر این تبلت هستند.
تبلت 5G TCL در اواسط سه ماهه دوم 2022 با قیمت 392 دلار وارد بازار می‌شود که تا به یکی از مقرون به صرفه‌ترین تبلت‌های 5G جهان تبدیل شود.

World of Words

منبع: thelec


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *