اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند زارا-برند h&m

رقابت فروش برند H&M با برند ZARA

رقابت فروش بزرگ‌ترین شرکت‌های مد و فشن یعنی؛ برند H&M با برند ZARA با رونمایی از آمار فروش فصلی خود به نفع برند ZARA بود که 2 درصد افزایش فروش داشته است و در مقابل آمار فروش رقیب خود با 9 درصد کاهش فروش اعلام شد.


اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|به گزارش رویترز پس از رونمایی از آمار فروش فصلی شرکت‌های زارا و H&M؛ که شاهد فروش پایین H&M هستیم. یکی از دلایلی که فروش این برند مد و فشن را کاهش داده است همه‌گیری کرونا است و محدودیت‌های مخصوص آن است و با بازگشایی فروشگاه‌ها و کم شدن محدودیت‌ها احتمالا فروش بهتری از این برند خواهیم دید ولی مشکلات کرونا بیشتر به خرده فروشان مد و فشن ضرر زده هست ولی با بازگشایی فروشگاه‌های مشکلات اقتصاد این حوزه درحال بهبود است.

تحلیلگران می‌گویند؛ برند زارا که یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی مد و فشن ایندیتکس است که در سه‌ماهه سوم سال به احتمال زیاد با افزایش بیشتر فروش روبه‌رو شود که به دلیل بهبود کلی فروش در بازارهای اصلی رقیب خود مانند اسپانیا و چین است.

ریچارد چمبرلین، تحلیلگر RBC می‌گوید: ما انتظار داریم شرکت ایندیتکس عملکرد فروش قوی‌تری در تابستان نشان دهد، این امر به دلیل موقعیت بهتر و تخفیفات جذاب‌تر و عملکرد بهتر در چین است. با این حال اگر برند H&M بخواهد رقابت کند باید بودجه زیادی برای توسعه شرکت خویش در نظر بگیرد.

بر اساس گزارش Refinitiv SmartEstimates، تحلیلگران به طور میانگین فروش شرکت ایندیتکس مستقر در اسپانیا را در سه ماه منتهی شده به جولای را 8.27 میلیارد دلار تخمین زده‌اند که نسب به سال قبل 48 درصد افزایش یافته ولی نسب به دوره قبل که در سال 2019 بوده است میزان فروش 2 درصد افزایش پیدا کرده است.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند زارا-برند h&m

فروش لباس در خرداد و تیر ماه برای شرکت ایندیتکس نسبت به سال قبل در این دوره زمانی دو برابر افزایش داشت که این فروش در اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی چشم‌گیر بود و حدودا 872 میلیون یورو این شرکت در این دو ماه سود داشته است. تحلیلگران دلیل این فروش زیاد را در مدت زمان کم، کاهش محدودیت‌های قرنطینه در این دو ماه دانسته‌اند.

تحلیلگران Alantra Equities اعلام کردند که لغو محدودیت‌های سفر و کم شدن دورکاری‌ها باعث شده که تقاضای مردم به پوشاک و مد افزایش پیدا کند و در این بین باید شرکت‌های تولید کننده پوشاک و مد نظر خریداران را به برند خویش جلب نمایند تا فروش بهتری داشته باشند.

بر اساس گزارش Refiniitiv SmartEstimates، فروش برند H&M سوئدی برای سه ماه سوم مالی (تیر، مرداد و شهریور) نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است ولی درکل 9 درصد کاهش فروش نسبت به سال 2019 که قبل از کرونا بوده داشته است.

یکی از مشکلاتی که این دو شرکت با آن روبه‌رو هستن حمل‌ونقل سفارشات به مشتری هست که هر کدام بتواند بهتر خدمات بدهد سهم بیشتری از بازار را برای خود خواهد کرد و در پایان می‌توان گفت یکی از دلایلی که برند H&M نسبت به برند زارا کاهش فروش داشته شکست این برند در بازار چین بوده است.

World of Words

منبع: reuters


دیدگاه ها بسته شده اند.