تسلا

به‌دنبال عقب‌نشینی ایلان ماسک از قرارداد تصاحب توییتر، ارزش سهام تسلا رشد کرد

به‌دنبال عقب‌نشینی ایلان ماسک از قرارداد تصاحب توییتر، ارزش سهام تسلا رشد کرد

مدت‌زمان کوتاهی پس از عقب‌نشینی رسمی ایلان ماسک از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری با توییتر، ارزش سهام تسلا رشد کرد. به‌نظر می‌رسد سهام‌داران تسلا از تصمیم ایلان ماسک خوشحال‌اند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پس از اعلام تیم حقوقی ایلان ماسک مبنی‌بر تلاش برای خروج از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری تصاحب توییتر، اکنون تک‌کرانچ گزارش می‌دهد که ارزش سهام تسلا در معاملات پس از پایان ساعات اداری روز جمعه افزایش پیدا کرده است. به‌نظر می‌رسد سهام‌داران تسلا دیدگاه مثبتی نسبت‌ به خروج ایلان ماسک از قرارداد خبرساز تصاحب توییتر دارند.
ارزش هر سهم از سهام تسلا در روز گذشته ۱۴٫۵۱ درصد افزایش پیدا کرد تا در ساعات پایانی معاملات به ۷۵۲٫۲۹ دلار برسد. پس از پایان ساعات اداری نیز روند افزایش ارزش سهام ادامه پیدا کرد و شاهد رشد ۳٫۳۹ درصدی بودیم. در ساعات پایانی روز، ارزش سهام کمی افت کرد تا مجموع رشد پس از پایان ساعات اداری به ۲٫۶۸ درصد برسد.
واشینگتن پست روز گذشته در گزارشی به نقل از منابع آگاه ادعا کرده بود که تیم حقوقی ایلان ماسک به‌زودی تغییر رویکرد خود در قبال قرارداد توییتر را اعلام می‌کند. زمان زیادی نگذشته بود که تیم حقوقی ماسک پرونده‌ی جدیدی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت کرد تا اعلام کند که به دلیل نقض اساسی مفاد قرارداد توسط توییتر، ماسک دیگر تمایلی به تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
پرونده‌ی جدید در حالی ثبت می‌شود که ایلان ماسک تاکنون بارها به‌صورت عمومی از توییتر انتقاد کرده است. ایلان ماسک می‌گوید مدیران توییتر نخواسته‌اند یا نتوانسته‌اند جزئیاتی درباره‌ی تعداد دقیق بات‌های این پلتفرم متن‌محور ارائه دهند. اعضای تیم حقوقی ایلان ماسک ادعا می‌کنند که توییتر در جریان برگزاری مذاکرات، اظهارات نادرست و گمراه‌کننده مطرح کرده است.
سهام‌داران تسلا پیش‌تر به‌صورت عمومی از تمایل ایلان ماسک به تصاحب توییتر انتقاد کرده بودند، چون نگران بودند که ماسک پس از در دست گرفتن کنترل توییتر زمان کافی برای مدیریت تسلا دراختیار نداشته باشد. ماسک افزون‌بر تسلا شرکت‌های دیگری نظیر اسپیس ایکس، نورالینک و بورینگ کمپانی را نیز مدیریت می‌کند. با افت ارزش سهام تسلا در هفته‌های اخیر، انتقادات سهام‌داران این شرکت از اقدامات ایلان ماسک شدیدتر شد.
در اواسط فروردین‌ماه امسال ایلان ماسک ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را تصاحب کرد تا به بزرگ‌ترین سهام‌دار این شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شود. در آن زمان هر سهم از سهام تسلا با قیمت ۱٬۱۴۵٫۴۵ دلار معامله می‌شد اما اکنون بیش از ۳۴ درصد افت کرده است.
در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۲۲ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) یعنی یک روز پس از امضای توافق‌نامه‌ی ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک با توییتر، ارزش سهام تسلا باری دیگر افت کرد. در آن زمان شاهد کاهش ۱۲ درصدی قیمت سهام بودیم تا ارزش بازار تسلا به ۹۰۶ میلیارد دلار افت کند. این میزان افت ارزش سهام تسلا در ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.
پس از بسته شدن قرارداد بین ایلان ماسک و توییتر، در ابتدا ارزش سهام این شبکه‌ی اجتماعی رشد کرد اما بعدا شاهد افت آن بودیم. از روز ۴ آوریل ۲۰۲۲ (۱۵ فروردین ۱۴۰۱) تاکنون ارزش سهام توئیتر ۲۶٫۳۴ درصد افت کرده است تا ارزش بازار این شرکت به ۲۸٫۳۱ میلیارد دلار برسد.
ایلان ماسک در قرارداد با توییتر توافق کرده که به تمامی سهام‌داران این شرکت به ازای هر سهمی که دراختیار دارند ۵۴٫۲۰ دلار پول بدهد؛ این در حالی است که هر سهم از سهام توییتر امروز با قیمت ۳۶٫۸۱ دلار معامله می‌شود.
اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر گفته‌اند که قصد دارند اقدام قانونی انجام دهند و اطمینان دارند که در دادگاه پیروز خواهند شد. تمایل هیئت‌مدیره به بستن قرارداد با ایلان ماسک منطقی به نظر می‌رسد؛ چون این قرارداد برای سهام‌داران شرکت بسیار سودآور است.
با این‌ که سهام‌داران تسلا نگاه مثبتی به عقب‌نشینی ایلان ماسک از قرارداد دارند، حواشی بین ماسک و توییتر به‌این‌زودی‌ها به پایان نخواهد رسید. این قرارداد احتمالاً به‌زودی به یک پرونده‌ی حقوقی طولانی‌مدت تبدیل می‌شود.

World of Words

منبع:techcrunch

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *