برند-فیسبوک-اخبار-برندها-اقیانوس-آبی-خبر-5

فیسبوک و برند «ری بن» هدفی بزرگتر از ابداع عینک هوشمند دارند؟!

“مارک زاکربرگ”، مدیرعامل “فیسبوک” قصد دارد که با ارائه عینک هوشمند، تحقق “متاورس” را ممکن سازد. به نقل از دیلی‌میل، مارک زاکربرگ ( Mark Zuckerberg)، مدیرعامل فیسبوک اعلام کرده است که محصول بعدی این غول رسانه‌های اجتماعی، عینک‌های هوشمندی خواهند بود که با همکاری برند ری-‌بن (Ray-Ban) طراحی شده‌اند.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها |   این خبر طی یک تماس تلفنی آشکار شد و زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک خاطرنشان کرد که این سخت‌افزار؛ بخشی از یک هدف بسیار بزرگ‌تر برای کمک کردن به تحقق “متاورس” ( Metaverse) است. متاورس در واقع، یک ابر واقعیت مجازی است که کاربران می‌توانند از سراسر جهان به آن متصل شوند. وی افزود: متاورس، یک محیط مجازی است. ما می‌توانیم به همراه مردم در فضاهای دیجیتال حضور داشته باشیم. می‌توانید تصور کنید که متاورس، یک اینترنت مجسم است که به جای نگاه کردن به آن، در آن حضور دارید. ما اطمینان داریم که این فناوری می‌تواند جایگزین تلفن همراه شود.  قرار است که این عینک‌ها یک بازیگر اصلی در جهان مجازی باشند، اما فیس‌بوک در نظر دارد که برخلاف ابزارهای ناموفق پیشین مانند “عینک گوگل” (Google Glass)، از شکل نمادین برند ری-بن استفاده کند.

برند فیسبوک- مارک زاکربرگ- اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر-3

 گوگل در صنعت عینک‌های هوشمند پیشگام است و عینک گوگل را در سال ۲۰۱۴ عرضه کرد. با وجود این، عینک گوگل با شکست روبرو شد زیرا سازندگان در مورد اعتبار بخشیدن به کاربران و آنچه که عینک برای آنها حل می‌کرد، کوتاهی کردند. هنگامی که عینک گوگل توسط پزشکان شاغل در بیمارستان‌ها پذیرفته شد، زندگی دوباره‌ای به دست آورد زیرا به آنها امکان داد تا بیماری‌های جدی را در بیماران کشف کنند و وظیفه خود را در حالی انجام دهند که دستان آنها آزاد است.

عینک هوشمد اسنپ اینک

برند  اسنپ اینک (Snap Inc) نیز در سال ۲۰۱۶، عینک‌های هوشمند خود را عرضه کرد اما هرگز مورد تایید مصرف‌کنندگان نبود. اخبار مربوط به عینک هوشمند فیسبوک، نخستین بار در سال ۲۰۱۹ مطرح شد و منابع خبری اعلام کردند که این شرکت در حال کار کردن با “اسیلور لوکساتیکا” ( EssilorLuxottica)، مالک برند ری-بن است. اگرچه زاکربرگ، نام عینک‌های آینده را ذکر نکرد اما همکاری با اسیلور لوکساتیکا را تایید کرد.

برند فیسبوک- عینک هوشمند فیسبوک- اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر-3

 زاکربرگ گفت: مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود تا از ابزار متفاوت و سطوح گوناگون اپلیکیشن‌ها، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های همه جانبه واقعیت افزوده، به جهان مجازی دست یابند. متاورس از بسیاری جهات، بیان نهایی فناوری اجتماعی است. برخی از تجربیاتی که من پیش از آغاز فیسبوک، رویای ساختن آنها را داشتم، اکنون امکان‌پذیر شده‌اند.  اگرچه این مفهومی علمی- تخیلی به نظر می‌رسد اما “نیویورک تایمز” (The New York Times) اخیرا جزئیاتی را در مورد برخی از قسمت‌ها ارائه داده است که متاورس در حال حاضر در آنها رخ می‌دهد. از میان این موارد می‌توان به مجموعه بازی‌های ویدئویی موسوم به “انیمال کراسینگ” (Animal Crossing) یا پلتفرم “روبلاکس” (Roblox) و بازی ویدئویی آنلاین “فورتنایت” (Fortnite) اشاره کرد

برند فیسبوک- عینک هوشمند- اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر-3

چشم‌انداز پیش روی زاکربرگ این است که همه دستگاه‌های مذکور را می‌توان در یک محیط پایدار و همزمان ادغام کرد که می‌توانیم در آن با هم باشیم. این موضوع، به داشتن فضایی مشابه پلتفرم‌های کنونی رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر می‌انجامد که حتی در صورت عدم حضور فیزیکی می‌توانید در آنجا حضور داشته باشید.

برای مطالعه بیشتر در مورد عینک های هوشمند می توانید مقاله عینک هوشمند برند آمازون را نیز مطالعه نمایید.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.