دیوید بکهام ستاره سابق جهان فوتبال، در برند لوناز سرمایهگذاری کرد. این استارتاپ انگلستانی که در سال ۲۰۱۸ پایهگذاری شده، در زمینه بازسازی خودروهای کلاسیک و تجهیز آنها به پیشرانههای الکتریکی فعالیت میکند. آنطور که اعلام شده، دیوید بکهام ده درصد از سهام این استارتاپ را خریداری کرده است.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | پیش از بکهام خانوادههای Rueben وBarclay نیز در کمپانی لوناز سرمایهگذاری کردهاند. پس از پیوستن این ستاره پرطرفدار به جمع سهامداران، برند لوناز از گسترش فعالیتها و برنامههای خود خبر داده است. تجهیز خودروهای صنعتی و تجاری به پیشرانههای سبز بخشی از این برنامهها را تشکیل میدهد.
تاریخچه برند لوناز
لوناز (Lunaz) یکی از برندهایی است که به حوزه احیای مدل های قدیمی ورود پیدا کرده و با تجهیز خودروهای کلاسیک به پیشرانه های مدرن برقی نام خود را بر سر زبان ها انداخته است. مقر این شرکت در انگلستان واقع شده و پرسنل آن را تنی چند از کارکنان سابق برندهای مشهور خودرو سازی، ازجمله استون مارتین، جگوار، فراری، فولکس واگن و مکلارن تشکیل می دهند. هفته گذشته لوناز اعلام کرد مشغول کار روی سه خودروی کلاسیک رولزرویس فانتوم V مدل ۱۹۶۱، جگوار XK120 مدل ۱۹۵۳ و رولزرویس Silver Cloud مدل ۱۹۵۶ است. با تصمیم مقامات این شرکت، جگوار XK120 زودتر از بقیه تکمیل شده و به دست مشتری نهایی خواهد رسید.
ساختار
گروه لوناز در واقع دارای سه زیرمجموعه است. این زیرمجموعهها عبارتند از بخش طراحی(Lunaz Design)، بخش تکنولوژی (Lunaz Applied Technologies) و بخش پیشرانه .(Lunaz Powertrain)
همانطور که قابل حدس است، بخش طراحی وظیفه تبدیل مدلهای کلاسیک به مدلهای جدید را بر عهده دارد. بخش تکنولوژی باید به مهندسی مجدد و ارتقای خودروهای تجاری بپردازد و بخش پیشرانه هم وظیفه توسعه پیشرانه برای خودروهای انتخابی و یا دیگر خودروسازان را عهدهدار است.
استراتژی
اولین مرحله از استراتژی جدید لوناز، تبدیل و یا بازتولید کامیونها و دیگر خودروهای سنگین است. به گفته این کمپانی تا سال ۲۰۳۰ و زمانی که موتورهای درونسوز از بازارهای اصلی حذف شوند، بیش از دو میلیارد خودروی بنزینی و دیزلی روی کره خاکی موجود خواهد بود. لوناز معتقد است با کمک بازتولید، ارتقا و برقیسازی این خودروها میتوان از فرسوده شدن و آلایندگی بخش قابل توجهی از آنها پیشگیری کرد.
دیوید لورنز
دیوید لورنز بنیانگذار و مدیرعامل شرکت لوناز هم افزوده با شیوهای که این برند در پیش گرفته در هزینههای ناوگانها صرفهجویی شده و اتلاف منابع در سیاست جهانی کربنزدایی کاهش مییابد.
بد نیست اشاره کنیم برند لوناز با بازسازی و تجهیز مدلهایی چون رولزرویس فانتوم، بنتلی کانتیننتال و رنجرور کلاسیک به شهرت رسیده است. با سیاستی که این کمپانی در راستای گسترش فعالیتها اتخاد کرده، ۵۰۰ شغل جدید تا سال ۲۰۲۴ ایجاد خواهد شد.