برنامه‌های جدید ایلان ماسک برای توییتر باعث افزایش 19.4 درصدی قیمت دوج‌کوین شد

برنامه‌های جدید ایلان ماسک برای توییتر باعث افزایش 19.4 درصدی قیمت دوج‌کوین شد

برنامه‌های جدید ایلان ماسک برای توییتر باعث افزایش 19.4 درصدی قیمت دوج‌کوین شد

ایلان ماسک ظاهراً قصد دارد توییتر را به اپلیکیشن همه‌‌چیز تبدیل کند و احتمالاً براساس برنامه‌های جدیدی که وی برای این شبکه اجتماعی دنبال می‌کند، کاربران به‌زودی می‌توانند از طریق توییتر و با برخی توکن‌ها پرداخت مالی داشته باشند. بعد از انتشار اسلاید‌هایی در مورد چشم‌اندازهای آتی توییتر، قیمت دوج‌کوین حدود 19.4 درصد افزایش پیدا کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|سرمایه‌گذاران دوج‌کوین امیدوارند که برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر 2.0 شامل امکان پرداخت از طریق توییتر باشد.
تغییر قیمت دوج‌کوین بعد از انتشار برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر
پس از آنکه ایلان ماسک برنامه‌های خود را برای توییتر 2.0 در قالب چند اسلاید منتشر کرد، قیمت دوج‌کوین افزایش محسوس 19.4 درصدی داشت و همچنین قیمت این رمزارز در تایم فریم 7 روزه و براساس داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت کپ، بیش از 23 درصد افزایش یافت.
ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان اعلام کرد که قصد دارد امکان پرداخت از طریق ارزهای فیات و توکن‌ها را در شبکه اجتماعی توییتر در دسترس کاربران قرار دهد. پیش‌تر نیز گفته شده بود که توییتر احتمالاً به «اپلیکیشن همه‌چیز» تبدیل می‌شود. مجموعه این خبرها باعث شد که ارزش رمزارز دوج‌کوین که بارها ایلان ماسک در توییت‌های مختلف نامی از آن برده و به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد، افزایش محسوسی داشته باشد.
مدیرعامل جدید توییتر برنامه‌های خود را در تاریخ 27 نوامبر در توییتی برای ۱۱۹.۲ میلیون فالور خود منتشر کرد که در چند اسلاید برنامه‌های شرکت تا حدی مشخص شده بود. گفتنی است ایلان ماسک در توییت خود و در اسلایدها اشاره‌ای به دوج‌کوین نکرده است. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران خودشان به این نتیجه رسیده‌اند که نتیجه چنین برنامه‌ریزی از سوی ایلان ماسک باعث افزایش قیمت دوج‌کوین خواهد شد.
باید دید در‌نهایت توییتر با برنامه‌های ایلان ماسک به چه سمت‌وسویی حرکت خواهد کرد و چه آینده‌ای در انتظار این شبکه اجتماعی است.
همچنین گزارشی تازه می‌گوید «سم بنکمن-فرید»، مدیرعامل سابق صرافی FTX در توییتر که تحت مالکیت ایلان ماسک است، حدود 100 میلیون دلار سهم دارد. ثروتمندترین فرد جهان پیش‌تر گفته بود که وقتی پیشنهاد کمک مالی بنیان‌گذار FTX در این شبکه اجتماعی را شنیده، به این نتیجه رسیده که او آدم مزخرفی است.
به گزارش وب‌سایت Semafor، سم بنکمن-فرید در معامله خرید توییتر سهیم است. ظاهراً مدیرعامل تسلا چند هفته پس از ارائه پیشنهاد خرید توییتر با مبلغ 44 میلیارد دلار در تاریخ 5 مه، در پیامک‌هایی از مدیرعامل وقت FTX دعوت کرده بود تا سهام عمومی خود از این شبکه اجتماعی را پس از انجام معامله حفظ کند. در ترازنامه‌ای که چندی پیش از سوی FTX منتشر شده بود هم می‌توان دید که سهام توییتر به‌عنوان دارایی غیرنقد ذکر شده است.
سم بنکمن-فرید در پاسخ به پیامک ماسک گفته بود که از برنامه او برای تصاحب توییتر حمایت می‌کند، اما نمی‌تواند سرمایه‌گذاری جدیدی در این شبکه اجتماعی داشته باشد. او اضافه کرده بود که حدود 100 میلیون دلار از سهام این شرکت را در اختیار دارد که می‌تواند آن را به این معامله منتقل کند.
بنکمن-فرید از سرمایه‌گذاری بیشتر در توییتر صرف‌نظر کرد
با این حال، «ویل مک‌اسکیل»، مشاور بنکمن-فرید در ماه مارس دوباره با ماسک تماس گرفت و این‌بار مدعی شد که بنیان‌گذار FTX در نظر دارد که خودش توییتر را بخرد و به همین منظور مایل است بین 8 تا 15 میلیارد دلار در راه این معامله به مدیرعامل تسلا کمک کند. این دو نفر در یک تماس تلفنی با یکدیگر در‌این‌باره صحبت کردند و براساس گزارش‌ها، بنکمن-فرید بعداً تصمیم گرفت که نقشی در این معامله نداشته باشد.
ایلان ماسک از آن زمان تاکنون در صفحه خود حملات متعددی به سم بنکمن-فرید و ماجرای سقوط صرافی FTX داشته است. بنکمن-فرید تنها فردی نیست که سهام عمومی خود را به شرکت خصوصی توییتر منتقل کرده؛ جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار این شرکت اجتماعی هم حدود 1 میلیارد دلار سهام داشته و همچنان این دارایی را حفظ کرده است. حفظ این دارایی‌ها به ماسک کمک کرده تا نیازی به خرید آنها و پرداخت پول به مالکانشان نداشته باشد.

World of Words

منبع: elon musk twitter

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *