eos رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها برند رمزارز

برندهای رمزارز و نحوه عملکرد در سال 1400

 در ادامه گزارش های اقیانوس آبی خبر در حوزه برند رمزارز ها ، در این گزارش نیز برخی دیگر از معروفترین عناصر اثر گذار این حوزه به حضور شما معرفی خواهند شد.

ripple-coin برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

ripple-coin برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

ریپل (Ripple – XRP)

برند ریپل از سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲) به‌عنوان پلتفرمی خصوصی برای بانک‌ها و نهادهای مالی محصولات مالی غیرمتمرکز می‌سازد. اکنون نیز بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگی برای انجام انتقال‌های پولی‌شان از محصولات ریپل استفاده می‌کنند. درواقع، می‌توان گفت برخلاف بیت کوین که با سیستم کاری بانک‌ها مخالف است، ریپل اعتقاد دارد بانک‌ها به‌خودی‌خود بد نیستند و مشکلات پرداختی و جابه‌جایی پول، تنها در نحوه انجام کار آن‌ها است. یکی از محصولات ریپل XRP یا همان رمزارز ریپل است که شبکه آن می‌تواند بیشتر از ۱۵۰۰ تراکنش در هر ثانیه انجام دهد.

نحوه عملکرد

رمزارز ریپل از الگوریتم اجماع پروتکل (RPCA) استفاده می‌کند؛ بدین‌صورت که باید قبل از افزودن تراکنش به دفتر آن، به تأیید حداقل ۸۰ درصد اعتبار‌سنجان جهانی برسد. درنتیجه، شبکه‌ای ایمن و کارآمد است که برای کاربران امکان انتقال ساده پول به ارزهای مختلف را با هزینه کم و سرعت زیاد (در حدود سه تا پنج ثانیه در هر تراکنش) فراهم می‌کند.

NANO-Coin برند رمزارز نانو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

NANO-Coin برند رمزارز نانو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

نانو (NANO)

کارمزد رمزارز برند نانو صفر و تراکنش‌هایش آنی است و از پاییز ۱۳۹۴ (اواخر سال ۲۰۱۵) وجود دارد و درمقایسه‌با بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر مصرف انرژی و ردپای کربنی‌اش نسبتا کمتر است. نانو به استخراج متکی نیست؛ به‌همین‌دلیل، تمامی‌ سکه‌های آن از همان ابتدا کاملا دردسترس قرار داشته‌اند و در ساختارش نیز، ترکیبی از الگوریتم‌های گواه بر سهم و گواه بر کار است. این ترکیب «گواه بر سهام واگذارشده» (DPoS) نام دارد.

نحوه عملکرد

نانو از فناوری بلاک لاتیس استفاده می‌کند که با محیط‌زیست سازگار است و در پلتفرم آن، حساب‌های کاربری به‌جای درگیرشدن در بلاک‌چینی خطی (مانند عملکرد بیت کوین)، می‌توانند هم‌زمان به‌روزرسانی شوند. بنابراین، به‌جای رقابت و تأخیر نانو فقط زنجیره‌های حساب فرستنده و گیرنده را شامل می‌شود و می‌تواند تا ۱۲۵ تراکنش‌برثانیه را انجام دهد.

Eos برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها ارز دیجیال

Eos برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها ارز دیجیال

ایاس (EOSIO – EOS)

برند ایاس بلاک‌چینی عمومی و دلخواه توسعه‌دهندگان است؛ چراکه پلتفرمی اپن سورس دارد و امکان استفاده از تمام توابع کاربردی برای توسعه‌دهندگان به هدف پیاده‌سازی طرح مدنظرشان وجود دارد. راه‌اندازی آن راحت و نوشتن برنامه‌ها با چندین زبان برنامه‌نویسی ساده و بسیار مقیاس‌پذیر است و تراکنش‌ها در آن رایگان یا با کارمزد بسیار کم انجام می‌شود.

نحوه عملکرد

به بلاک‌چین‌های اصلی رقیب اتریوم «قاتل اتریوم» گفته می‌شود که ایاس یکی از آن‌ها است؛ چراکه می‌تواند تمامی فعالیت‌های اتریوم را بسیار آسان‌تر و بهینه‌تر انجام دهد. ایاس بر الگوریتم گواه بر سهام واگذارشده (DPoS) متکی است و توکن‌های آن از پیش استخراج شده‌اند.

TRON-TRX-1 برند ترون برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

رمزارز ترون (TRON – TRX)

برند ترون بلاک‌چینی عمومی مستقر در سنگاپور و سازمانی غیرانتفاعی است که تقریبا از هر زبان برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند. پلتفرم همتا‌به‌همتا به سازندگانش امکان به‌اشتراک‌گذاری مستقیم برنامه‌ها در بلاک‌چین را می‌دهد که درنتیجه کل فرایند ازنظر مصرف انرژی کارآمدتر خواهد بود. شبکه ترون از سازوکار اجماع گواه بر سهام واگذارشده (DPoS) برای امنیت بلاک‌ چین استفاده می‌کند و رمزارز ترون، ترونیکس، به‌صورت از‌قبل‌استخراج‌شده موجود است. کارمزد خرید ترون برای هزینه اتصال به فروشنده بسیار اندک است. گفته می‌شود در آینده از ترون برای ایجاد پلتفرم بازی به‌صورت غیرمتمرکز استفاده خواهد شد.

AlgoMain اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

AlgoMain اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

آلگوراند (Algorand – ALGO)

بلاک‌چینی مبتنی‌بر گواه بر سهام است که ارزش خود را از قراردادهای هوشمند به‌دست می‌آورد و نفوذ هر کاربر روی شبکه متناسب با میزان سهم او در سیستم است. برند آلگوراند به ماین‌کردن نیازی ندارد و با انتخاب تصادفی نود و رأی‌دهندگان علاوه‌بر تضمین امنیت شبکه، سرعتش را نیز شدیدا افزایش می‌دهد و راه‌حلی برای مشکل مقیاس‌پذیری رمزارزها است. با اینکه از فعالیتش در زمینه رمزارزها مدت زیادی نمی‌گذرد، آلگوراند که پاییز ۱۳۹۸ (اواخر سال ۲۰۱۹) منتشر شد، تا آذر ۱۳۹۹ (دسامبر ۲۰۲۰) روزانه می‌توانست تقریبا یک‌میلیون تراکنش را مدیریت کند.

یکی از بنیان‌گذاران آلگوراند، سیلویو میکالی (Silvio Micali)، استاد مؤسسه فناوری ماساچوست است. سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲)، او به‌دلیل مشارکت در حوزه رمزارزها و پروتکل‌های بلاک‌چین برنده جایزه تورینگ شد که باعث اعتماد بیشتر به این ارز دیجیتال درمقایسه‌با سایر ارزهای دیجیتال جدید می‌شود. متکی‌بودن پلتفرم آن بر الگوریتم گواه بر سهام خالص و سرعت چشمگیر معاملات در پلتفرم آلگوراند و هزینه‌های اندک تراکنش آن، شبکه آن را به شبکه‌ای دردسترس و مقیاس‌پذیر و سازگار با محیط‌زیست معرفی می‌کند.

MetaHash متاهش اقیانوس آبی خبر اخبار برندها برند رمزارز

MetaHash متاهش اقیانوس آبی خبر اخبار برندها برند رمزارز

رمزارز متاهش (MetaHash – MHC)

برند متاهش با استفاده از سخت‌افزاری بی‌سروصدا، شبکه‌ای غیرمتمرکز، سریع و کارآمد با هزینه‌های صفر و توانایی استخراج / فورج رمزارز MHC را ارائه می‌دهد. این ارز دیجیتال فقط یکی از چهار قسمت پروژه اصلی متاهش است و بخش‌های دیگر آن عبارت‌اند از: تریس‌چین (TraceChain) و متا‌اپس (MetaApps) و متاگیت (MetaGate). تریس‌چین الگوریتمی برای مسیریابی با خودرو ازطریق شبکه است و متااپس امکان استفاده از C ++ و PHP و Solidity را برای نوشتن برنامه‌های غیرمتمرکز فراهم می‌کند و متاگیت رابط کاربری اپن سورس برای توسعه‌دهندگان سوم شخص است.

نحوه عملکرد

متاهش از الگوریتم گواه بر سهامی استفاده می‌کند که از نوع الگوریتم گواه بر کار خالص بسیار کارآمدتر است. این رمزارز در ابتدا بر الگوریتم گواه بر سهامی اختصاصی متکی بود؛ ولی به‌دلیل رسیدگی به موضوعاتی که نبود تمرکز شبکه را به‌خطر می‌انداخت، الگوریتمش را به «گواه بر سهام چندگانه» منتقل کرد. در این الگوریتم، اعتبارسنجی چندلایه امکان محافظت از شبکه دربرابر فساد را فراهم می‌کند. اگر ورودی شبکه مرکزی خراب باشد که بلاک تولید می‌کند، باقی شبکه به بازسازی و توزیع مجدد رأی می‌دهند و تهدید را خنثی می‌کنند. توزیع موازی بلاک در این مدل باعث کاهش زمان اجماع و بهبود کارایی می‌شود.

Ethereum اتریوم برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبا برندها

Ethereum اتریوم برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبا برندها

اشاره ویژه یا اتریوم (Ethereum – ETH)

برند اتریوم سال‌ها است شعار سبزترشدن می‌‌دهد؛ اما اقدامات چندانی در این مسیر انجام نداده است. این رمزارز هنوز سالانه انرژی‌ای برابر با انرژی موردنیاز یک کشور را مصرف می‌کند و مقدار برق مصرفی موردنیاز برای هر تراکنش آن نیز برابر مقدار برق موردنیاز روزانه یک خانوار متوسط در ایالات متحده است. بااین‌حال، هنوز مقدار انرژی مصرفی اتریوم از بیت کوین کمتر است و برای کاهش آن و بهبود شرایط نیز تلاش می‌کنند. بنیان‌گذار اتریوم از مدت‌ها پیش به مصرف درخورتوجه این ارز دیجیتال اعتراف کرده است و سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴)، برای بازنگری کد آن پروژه‌ای آغاز کرد که در آن، الگوریتم گواه بر کار با مکانیزم گواه بر سهام جایگزین می‌شد؛ البته این مسیر به کُندی طی می‌شد. از سال ۱۳۹۸ (۲۰۱۹)، توسعه‌دهندگان جریان این جایگزینی را متوقف و درعوض رویکردی با کارکرد تلفیقی از دو الگوریتم اتخاذ کردند: نتیجه‌ را اتریوم ۲.۰ نام‌گذاری کردند.

Ethereum اتریوم اقیانوس آبی خبر اخبار برندها برند رمزارز

آذر ۱۳۹۹ (دسامبر ۲۰۲۰)، اتریوم بیکن‌چین (Beacon Chain) را به‌عنوان اولین گام در این تغییر شبکه راه‌اندازی کرد. اتریوم ۲.۰ با بیکن‌چین رجیستری اعتبارسنج‌ها را ازطریق الگوریتم گواه بر سهام ذخیره و مدیریت می‌کند. درحال‌حاضر، این کار درکنار زنجیره اصلی در حال اجرا است؛ ولی تا قبل از زمستان ۱۴۰۰ (شروع سال ۲۰۲۲)، کاملا قابلیت اجرایی ندارد. بنابراین تا رسیدن به کاهش صدبرابری مصرف انرژی، به‌ازای هر تراکنش راه زیادی در پیش است.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.