stellantis brand (1)

«برند استلانتیس» ابرقدرت صنعت خودرو رسماً متولد شد

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، گروه خودروسازی استلانتیس به‌طور رسمی متولد شد، زیرا سهام‌داران فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن به ادغام دو گروه و تبدیل به استلانتیس رأی دادند. این ادغام یک مگا خودروساز جدید را ایجاد می‌کند که حداقل چهارده برند خودرویی مختلف را زیر چتر خود دارد. حال تنها چیزی که باقی‌مانده، نهایی کردن قرارداد و عرضه سهام استلانتیس است که در سه بازار مبادلات پاریس، میلان و نیویورک معامله می‌شود. احتمالاً به دلیل هزینه‌ها و خسارت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، فرایند این ادغام طی هفته‌های اخیر تسریع شده است.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | فیات کرایسلر اتومبیلز، شرکت هلدینگ خودروسازی ایتالیایی و چندملیتی است، که پس از خریداری ۱۰۰٪ درصد از سهام گروه کرایسلر در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۴ در شهر آمستردام، هلند تأسیس شد.

برند استلانتیس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند استلانتیس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

شروع حرکت

دفتر مرکزی شرکت فیات کرایسلر اتومبیلز در شهر لندن، بریتانیا قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازارهای بورس نیویورک و بورس ایتالیا مبادله می‌شود. در ساختار گروه جدید، به ترکیب هیچکدام از دو شرکت و ساختار سازمانی آن‌ها، تغییری ایجاد نشد و بخش فیات، با مرکزیت تورین، ایتالیا و بخش کرایسلر نیز به مرکزیت آوبرن‌هیلز، میشیگان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

شرکت خودروسازی فیات کرایسلر هم‌اکنون مدیریت بر چندین خودروساز مشهور را بر عهده دارند، این برند های مشهور عبارتند از: فراری، مازراتی، جیپ، آلفا رومئو، دوج، آبارت، کرایسلر موتورز، فیات اتومبیلز، فیات پروفشنال، لانچیا، رم تراکس و استریت اند ریسینگ تکنولوژی، همچنین فیات و کرایسلر.

برند استلانتیس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

برند استلانتیس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

تصمیم نهایی ابرقدرت ها بر سر میز مذاکره

با اتمام مرحله (تأیید سهام‌داران)، انتظار می‌رود ادغام در ۱۶ ژانویه نهایی شود و پس از ورود سهام برند استلانتیس به بازار در ۱۸ ژانویه، این شرکت جدید رسماً شکل گیرد. به گزارش آسوشیتدپرس، استلانتیس سالانه توانایی تولید ۸.۷ میلیون دستگاه خودرو را خواهد داشت. البته گروه فولکس‌واگن، تویوتا و اتحاد رنو-نیسان هنوز هم خودروی بیشتری تولید می‌کنند اما یکی از اهداف اصلی ادغام پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر کاهش ۵ میلیارد دلاری هزینه‌ها در سال است. بااین‌حال به دلیل تعداد زیاد برندهای زیر چتر استلانتیس، این احتمال وجود دارد که برخی از آن‌ها حذف شوند. یکی از برندهایی که بیشترین احتمال حذف را دارد کرایسلر است زیرا این شرکت هم‌اکنون تنها دو محصول شامل سدان ۳۰۰ و مینی‌ون پاسیفیکا را تولید می‌کند.

برند استلانتیس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برند استلانتیس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

چشم انداز روشن

هرچند این ادغام به‌صورت مساوی و ۵۰-۵۰ اعلام شده اما طبق ساختار معامله، از لحاظ فنی پژو-سیتروئن مالک فیات-کرایسلر می‌شود. مدیرعامل PSA یعنی کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس خواهد شد و مدیرعامل FCA یعنی مایک منلی هم وظیفه نظارت بر کلیه فعالیت‌های شرکت در ایالات‌متحده را بر عهده خواهد داشت. به گفته آسوشیتدپرس، ۴۰ درصد از صرفه‌جویی برنامه‌ریزی‌شده در هزینه‌ها از طریق اشتراک پلت‌فرم‌ها در بین برندهای مختلف حاصل خواهد شد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری مشترک در تکنولوژی‌های هیبریدی و الکتریکی که هردو گروه بشدت به آن نیاز دارند هم موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *