بازگشت ققنوس؛ میتسوبیشی اکلیپس بر مبنای نیسان Z به خط تولید بازمیگردد
میتسوبیشی این پتانسیل را دارد که با بهرهگیری از همکاری خود با نیسان، نسل پنجم میتسوبیشی اکلیپس را براساس نیسان Z جدید تولید کند.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|وضعیت مالی میتسوبیشی در حال حاضر تعریفی ندارد، اما احتمال عرضه مجدد میتسوبیشی اکلیپس همواره امید را در دل طرفداران این خودرو زنده نگه داشته است. میتسوبیشی اکنون بخشی از اتحاد سهگانه با رنو و نیسان است و از پلتفرمهای اشتراکی بهره میبرد؛ مسالهای که میتواند هزینه تولید یک خودرو جدید را کاهش دهد؛ چرا که نیسان زد هم اکنون به عنوان یک کوپه مدرن آماده عرض اندام در بازار است .
میتسوبیشی اکلیپس یکی از مدلهای کوپه این برند ژاپنی بود که در سال 1989 رونمایی شد. این خودرو یک کوپه دو در با قیمت مناسب بود که مطابق استراتژی بازاریابی ژاپنیها عمل میکرد و هدف آن به چالش کشیدن خودروهای کوپه گرانتر آمریکایی و اروپایی بود.
چهار نسل از میتسوبیشی اکلیپس در فاصله سالهای 1989 تا 2012 به تولید رسیدند. نسخههای معدودی از نسل چهارم این خودرو نیز به بازار ایران راه یافتند. این نسل طی سالهای 2007 تا 2011 به تولید رسید و از این رو شانس واردات به ایران را داشت.
همانند بسیاری از سدانها و خودروهای اسپرت کوپه، میتسوبیشی اکلیپس نیز قربانی رویه تولید شاسی بلندها شد. این خودرو از خط تولید میتسوبیشی کنار رفت تا یک شاسی بلند یا کراساوور جایگزین آن شود. حتی میتسوبیشی سعی کرد تا این مدل موفق را در قالب یک کراساوور به زندگی باز گرداند. میتسوبیشی Eclipse کراس نسخه بازآفرینی شده از این خودرو بود که حتی در ایران نیز رونمایی شد. با این حال مشتریان از نسخه کراس Eclipse استقبال نکردند، چرا که این خودرو هیچ شباهتی به مدل کوپه افسانهای میتسوبیشی نداشت. در نهایت تولید اکلیپس کراس در سال 2021 متوقف شد.
میتسوبیشی اکلیپس، نسخهای دیگر از نیسان Z
طراحان و علاقمندان به میتسوبیشی اکلیپس، نسل جدید این خودرو را با استفاده از قدرت تخیل و نرم افزارهای طراحی به تصویر کشیدهاند. با توجه به الگوی طراحی نسلهای قبلی، آنها احتمال میدهند که نسل پنجم این خودرو به جلوپنجره ذوزنقهای بزرگ به همراه چراغهای کوچک مجهز باشد. نمای جانبی این خودرو ساده خواهد بود اما در نمای عقب شاهد چراغهای اسپرت با طراحی L مانند هستیم.
در حال حاضر میتسوبیشی این پتانسیل را دارد که با بهرهگیری از همکاری خود با نیسان، نسل پنجم میتسوبیشی اکلیپس را براساس نیسان Z جدید تولید کند. نیسان Z در حال حاضر به موتور شش سیلندر با دو توربوشارژر مجهز است که حداکثر 405 اسببخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گیربکسهای شش سرعته دستی یا نه سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخها را برعهده دارند. در صورت عرضه نسل پنجم میتسوبیشی اکلیپس به بازار، این خودرو از مشخصات فنی مشابهی بهره خواهد برد. هرچند امکان عرضه آن در قالب الکتریکی نیز وجود دارد.
همچنین نیسان پاترول در نسل ششم خود به سر میبرد. این نسل از شاسیبلند محبوب ژاپنی نزدیک به 13 سال است که تولید میشود. با وجود پا به سن گذاشتن پاترول، شرکت تیونینگ منهارت به سراغ این خودرو رفته و هم از نظر طراحی و هم از نظر مشخصات فنی آن را ارتقا داده است. به واسطه تغییرات این شاسیبلند درشت اندام حالا 650 اسب بخار قدرت دارد و به نوعی قدرتمندترین نیسان پاترول جهان محسوب می شود.
شاید بدانید منهارت یک شرکت آلمانی است که بیشتر به خاطر تیونینگ محصولات ب ام و شهرت دارد. اما در سالهای اخیر این شرکت نشان داده علاقه زیادی به ارتقای محصولات سایر خودروسازان نیز دارد. پروژه تیونینگ نیسان پاترول ماحصل همین علاقه است.
پاترول حاضر در پروژه جذاب منهارت، نسخه اسپرت نیسمو است که فیسلیفت آن سال گذشته رونمایی شد. از لحاظ طراحی همانند پروژههای پیشین منهارت، نیسان پاترول هم به خاطر ترکیب رنگ مشکی و طلایی، جلوه خاصی دارد. مکمل این ترکیب رنگ زیبا، رینگهای طلایی غول پیکر 24 اینچی هستند.
مشخصات فنی نیسان پاترول نیسمو تیونینگ منهارت
نیروبخش نیسان پاترول نیسمو یک موتور تنفس طبیعی 5.6 لیتری V8 است. این موتور در حالت استاندارد توانایی تولید 428 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما مهندسان منهارت این موتور را به یک سوپرشارژر مجهز کردهاند. با اتکا به حجم هوای بیشتری که این سوپرشارژر راهی سیلندرها میکند، خروجی موتور حالا به 650 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور میرسد. این میزان نیرو، از طریق گیربکس هفت سرعته خودکار به سمت هر چهار چرخ هدایت میشود.
World of Words
منبع: Nissan mitsubishi
دیدگاه خود را در میان بگذارید