apple-AR-VR-headset-910x600

بلومبرگ: اپل با پایان توسعه داخلی realityOS، روی اپ‌های واقعیت مجازی و افزوده تمرکز می‌کند

بلومبرگ: اپل با پایان توسعه داخلی realityOS، روی اپ‌های واقعیت مجازی و افزوده تمرکز می‌کند

اپل سخت مشغول کار روی هدست واقعیت ترکیبی‌اش است و حتی ظاهراً می‌خواهد دنیای مجازی مخصوص به خودش را برای رقابت با متا بسازد. حالا خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» مدعی شده که اپل در حال …


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|اپل سخت مشغول کار روی هدست واقعیت ترکیبی‌اش است و حتی ظاهراً می‌خواهد دنیای مجازی مخصوص به خودش را برای رقابت با متا بسازد. حالا خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» مدعی شده که اپل در حال اتمام فرایند توسعه سیستم‌عامل realityOS است و می‌خواهد روی اپ‌های واقعیت مجازی و افزوده تمرکز کند.
هدست اپل با سیستم‌عامل rOS یا realityOS از راه می‌رسد و طبق شایعات، کوپرتینویی‌ها از سال 2017 مشغول کار روی آن هستند. البته اوایل سال جاری میلادی وجود این سیستم‌عامل از طریق اپ استور تأیید شد.
اپل روی اپ‌های واقعیت مجازی/ افزوده تمرکز می‌کند
طبق گزارش بلومبرگ، سیستم‌عامل realityOS شامل نسخه واقعیت ترکیبی اپ‌های اصلی اپل مانند Messages، فیس تایم و مپس می‌شود. به گفته گورمن، نسخه اول از این سیستم‌عامل در مراحل پایانی توسعه داخلی قرار دارد و باید برای مراسم بعدی اپل در سال آینده میلادی آماده شود.
گورمن در گذشته گفته بود هدست واقعیت ترکیبی اپل روی گیمینگ، ارتباطات و محتواهای چند‌رسانه‌ای تمرکز می‌کند و احتمالاً میموجی‌ها و SharePlay هم به این محصول می‌آیند.
گورمن همچنین در گزارش اخیرش به فراخوان‌های شغلی اپل اشاره کرده که از استخدام نیروهای فعال در زمینه واقعیت مجازی و افزوده حکایت دارد. کوپرتینویی‌ها به دنبال توسعه‌دهندگانی هستند که بتوانند ابزارها و فریم‌ورک‌های موردنیاز برای ارتباط افراد با یکدیگر در دنیای سه‌بعدی واقعیت ترکیبی را توسعه دهند.
به نظر می‌رسد اپل در کنار استخدام‌های جدید، افراد جدیدی را به تیم مدیریت هدست واقعیت ترکیبی‌اش اضافه می‌کند تا روند توسعه آن با دقت بالاتری پیش برود. احتمالاً سال آینده میلادی این محصول معرفی شده و با قیمت بالایی در اختیار خریداران قرار بگیرد.
همچنینن اپل به‌طور رسمی اعلام کرده که از امروز، قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای در اختیار کاربران گوشی‌های سری آیفون 14 در ایالات متحده و کانادا قرار می‌گیرد. ماه آینده میلادی کاربران در کشورهای فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا به این ویژگی دسترسی پیدا خواهند کرد.
چندین ماه پیش اپل در مراسم معرفی سری آیفون 14 در سپتامبر، از ویژگی ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای پرده برداشت و از انتشار آن در ماه نوامبر خبر داد. چند روز پیش هم اپل گفت تا اواخر نوامبر این قابلیت از راه می‌رسد و حالا شروع به ارائه آن کرده است.
قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای با آیفون 14
برای استفاده از این قابلیت، گوشی کاربران باید مجهز به سیستم‌عامل iOS 16.1 باشد. در حال حاضر این قابلیت تنها در اختیار کاربران در ایالات متحده و کانادا قرار گرفته، اما در ماه آینده میلادی کاربران در چهار کشور فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا هم می‌توانند آن را تجربه کنند
ین ویژگی برای دو سال اول به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داشت، بنابراین در آینده برای استفاده از آن باید هزینه بپردازید. علاوه بر این، استفاده از چنین قابلیتی نیاز به شرایط خاصی دارد.
برای ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره به وسیله گوشی‌های سری آیفون 14، باید شرایط ایده‌آل با دید مستقیم از آسمان و افق وجود داشته باشد. به گفته اپل، ارسال پیام در شرایط خوب، 15 ثانیه طول می‌کشد و اگر شرایط چندان مناسب نباشد، کاربر باید مدت زمان بیشتری منتظر باشد. در‌نهایت این قابلیت در زمانی که ارتباط سلولار یا وای‌فای در دسترس نیست، می‌تواند به کمک کاربران بیاید.

World of Words

منبع: Apple
.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *