WWDC 2022

اپل زمان‌بندی برگزاری رویداد WWDC 2022 را اعلام کرد

اپل زمان‌بندی برگزاری رویداد WWDC 2022 را اعلام کرد

اپل رسماً اعلام کرد نطق اصلی مراسم WWDC 2022 را شانزدهم خرداد ساعت ۲۱: ۳۰ به وقت تهران برگزار می‌کند. در این مراسم، شاهد معرفی iOS 16 خواهیم بود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC قرار است باردیگر به‌صورت آنلاین برگزار شود. به‌گزارش ورج و به‌نقل از بیانیه اپل، این کنفرانس از ۶ تا ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۶ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد. اپل گفته است شانزدهم خرداد اجلاسی حضوری نیز در اپل پارک برگزار می‌کند. اهالی کوپرتینو به‌زودی جزئیات نحوه درخواست برای حضور در این جلسه را اعلام خواهند کرد.
WWDC عمدتاً مراسمی با تمرکز بر نرم‌افزار است و اپل معمولاً در این رویداد نسخه جدید iOS و iPadOS و macOS و tvOS و watchOS را معرفی می‌کند. سال گذشته میلادی، اپل از اضافه‌شدن پشتیبانی از SharePlay به فیس تایم و اضافه‌شدن پشتیبانی از ویجت به iPadOS و ارائه قابلیت‌های حریم خصوصی جدید با سرویس اشتراکی iCloud Plus خبر داد.
بااین‌حال، اپل گاهی اوقات در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اخباری سخت‌افزاری نیز اعلام می‌کند. برای مثال، در یکی از مراسم‌های WWDC مک پرو و در مراسمی دیگر هوم پاد معرفی شد. اپل سابقه معرفی نسل جدید آی مک و آیپد پرو را نیز در مراسم WWDC دارد.
در کنفرانس WWDC 2021 اپل، این شرکت از مهاجرت کامپیوترهای سری مک به پردازنده اختصاصی مبتنی‌بر معماری آرم خبر داد. شاید یکی از اتفاقات مهم مراسم WWDC 2022 رونمایی تراشه موردانتظار M2 باشد.
اپل ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد نطق اصلی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC 2022 در ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) ساعت ۲۱: ۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود. کنفرانس مطبوعاتی اپل کاملاً آنلاین خواهد بود؛ البته اپل گروه منتخبی از توسعه‌دهندگان را به اپل پارک دعوت کرده است تا رویداد را مشاهده کنند.
به‌نوشته مک‌رومرز، اپل افزون‌بر اعلام تاریخ برگزاری نطق اصلی WWDC زمان‌بندی برنامه‌های این کنفرانس را نیز اعلام کرده است. پس از برگزاری نطق اصلی، کنفرانس دیگری با تمرکز بر توسعه‌دهندگان برگزار خواهد شد. در بامداد روز ۱۷ خرداد برندگان مسابقه Apple Design Awards اعلام می‌شوند.
اپل در نطق اصلی WWDC 2022، سیستم‌عامل‌های iOS 16،iPadOS 16،tvOS 16،macOS 13 و watchOS 9 را رونمایی می‌کند و در کنفرانس‌های بعدی، جزئیات دقیق‌تری درباره آن‌ها دردسترس قرار می‌دهد. مهندسان و طراحان اپل نیز نشست‌های جداگانه‌ای برگزار خواهند کرد.
WWDC غالباً رویدادی متمرکز بر نرم‌افزار است؛ اما اپل در WWDC سال‌های گذشته محصول سخت‌افزاری نیز معرفی کرده است. شایعه‌ها می‌گویند در WWDC 2022 قرار است شاهد معرفی دو مک جدید باشیم.

World of Words

منبع: macrumors


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *