اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها-SHIB-شیبا

شیبا اینو چیست؛ هر چه باید در مورد رمزارز برند شیبا اینو بدانیم

دنیای عجیب رمزارزها با ورود رمزارز برند شیبا اینو عجیب‌تر شده است که قدرت ماندگاری آن در میان ۳۰ رمزارز پرقدرت جهان، نتیجه‌ی همه‌گیری مدل فکری سرمایه‌گذاران است. در این مقاله با ارز دیجیتال شیبا اینو به‌طور کامل آشنا خواهیم شد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|«برند شیبا اینو» سگی از نژادهای بومی ژاپن و به اعتقاد مردم این کشور، نژادی رها و سرکش است. این نژاد مهارناشدنی است و به گفته‌ی Dogtime.com، هر موقع بخواهد می‌آید و هر موقع بخواهد می‌رود. شیبا اینو لجباز است و بهترین واژه برای توصیف آن «آزاد‌اندیش» است. می‌توان گفت سگ‌های این نژاد در دنیای سگ‌ها شخصیتی گربه‌ای دارند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-SHIB-شیبا

شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

برند شیبا اینو در آگوست ۲۰۲۰ (مردادماه ۱۳۹۹) توسط شخصی ناشناس با نام مستعار Ryoshi برای سرگرمی و با هزینه‌ی صفر دلار روانه‌ی بازار شد. هدف او از انجام این کار بررسی رفتار رمزارزی بدون تبلیغ و پشتوانه‌ی مالی در جامعه‌ای صد درصد غیر متمرکز و خودجوش بود. رمزارز شیبا اینو بلاک چین اختصاصی ندارد؛ به همین دلیل نمی‌توان آن را کوین دانست (با اینکه استفاده از عبارت کوین شیبا اینو رایج است.

SHIB

این ارز دیجیتال در صرافی‌ها با نام SHIB به فروش می‌رسد، توکنی بر مبنای استاندارد ERC20 روی بستر شبکه‌ی اتریوم است و به دلیل نداشتن بلاک چینی اختصاصی، هزینه‌ی تراکنش‌ها در آن بسیار بالا و ممکن است گاهی چندین برابر مقدار ارزش رمزارز خریداری‌شده باشد. به شیبا اینو لقب قاتل دوج کوین داده‌اند. حتی اگر در طول یک سال اخیر اخبار دنیای ارزهای دیجیتال را در حد خیلی کم دنبال کرده باشید؛ حتما اسم دوج کوین را شنیده‌اید. این برند با حمایت ایلان ماسک به‌عنوان تقلیدی از بیت کوین با لوگویی الهام‌گرفته‌ از یک میم‌ اینترنتی معروف در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) به وجود آمد و پس از توییت‌های حامی‌اش، محبوبیتی انفجاری تجربه کرد.

اگر دوج کوین را تقلیدی از بیت کوین تصور کنیم، شیبا اینو را تقلیدی از تقلید بیت کوین می‌توان دانست

چه چیزی توکن شیبا اینو را متفاوت می‌کند؟

شیبا اینو با عرضه‌ی یک کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) توکن به دنیای رمزارزها وارد شد. سپس Ryoshi نیمی از آن‌ها را در پروتکل مالی غیر متمرکزی به نام یونی سواپ قفل کرد و نیمی دیگر از توکن‌های در گردش به ارزش یک میلیارد دلار را برای نگه‌داری در نزد ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار برند اتریوم، گذاشت. بوترین در ۲۳ می ۲۰۲۱  (۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰)، یک تریلیون توکن آن را برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ به هند اهدا کرد که بزرگ‌ترین کمک مالی ارزهای دیجیتال در تاریخ به شمار می‌رود. او باقی توکن‌هایی که در اختیار داشت به ولتی مرده انتقال داد تا برای همیشه غیر قابل استفاده باشند و با این کار پایداری و موفقیت طولانی‌مدت این رمزارز را تضمین کرد. Ryoshi درباره‌ی این اقدام گفت:

ممنون بابت تمرکززدایی ماندگار؛ این اتفاق شروعی تازه برای شیبا اینو است.

با اینکه شیبا اینو برای آزمایش و به‌عنوان تقلیدی از دوج کوین به وجود آمده است، برخی تصمیمات گرفته‌شده توسط تیم غیر متمرکز ایجادکننده‌ی آن باعث شده است این رمزارز به کالایی مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.