برند مینی کوپر - اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر-

مینی کوپر 60 ساله شد

برند مینی به مناسبت تولد ۶۰ سالگی، نسخه سفارشی کوپر JCW را با تیراژ محدود به ۷۴۰ دستگاه عرضه می‌کند.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | سال‌ها پیش از آنکه برندهای ژاپنی و آلمانی به ساخت هاچبک‌های جوان‌پسند بپردازند، میلیون‌ها دستگاه مینی کوپر در انگلستان فروخته می‌شد. این برند، همچنان وفادار به طرح اولیه با محصولات متنوع در بازار جهانی حضور دارد. داستان مینی، مشابه لندرور با تولید یک خودرو آغاز شد؛ اما به دلیل محبوبیت و فروش بالا، جایگاهی تاریخی و برند مستقل پدید آورد.

رونمایی نخستین مدل

 مینی کوپر، یک دهه بعد از رونمایی نخستین مدل، تأسیس شد و مشابه بسیاری دیگر خودروسازان بریتانیا با تأکید بر اصالت اولین محصول خود، به فعالیت ادامه داد. شرکت مینی، با خودروی مینی در جهان شناخته می‌شود. محصولات این خانواده، با گذشت بیش از ۵۰ سال، کمترین تغییر ظاهری را نسبت به دیگر خودروهای ساخت انگلستان داشته‌اند و به نوعی، اصیل‌ترین مدل‌های بریتانیایی دنیا هستند که هنوز با تیراژ بالا در خط تولید وجود دارند. مینی همچنین، سبک طراحی خاصی را بنیان‌ نهاد که منجر به تحول در خودروهای شهری و کلاس هاچبک شد. مسلما استقبال عامه‌ی مردم از نسل اول مینی ساخت ۱۹۵۹، نقش مهمی در ظهور فولکس‌واگن گلف و هاچبک‌های ۴ نفره در سراسر جهان داشت.

برند مینی کوپر - اخبار برندها -کوپر JCW- اقیانوس آبی خبر-

تاریخچه 60 ساله

با بررسی تاریخچه محصولات این خودروسازی متوجه می‌شوید بیش از ۶۰ سال است که مینی کوپر در خط تولید این خودروساز انگلیسی قرار دارد. سپتامبر ۱۹۶۱ اولین خودرو متولد شد و اکنون جزو پرطرفدارترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود. کوپر در مسابقات اتومبیلرانی نیز جوایز زیادی کسب کرده‌ است؛ به همین‌ خاطر برند مینی به مناسبت گرامیداشت این محصول پرفروش، خودرو سه‌در JCW را با عنوان مدل سفارشی سالگرد ۶۰ سالگی معرفی کرد. کوپر JCW جدید در تعداد محدودی تولید و عرضه خواهد شد و با هدف برجسته‌سازی تلفیق روح اسپرت و مدرن این خودرو تولید می‌شود.

رنگ در‌ نظر گرفته‌شده برای JCW سبز است. این رنگ به دلیل طراحی خودروهای مسابقه‌ای شرکت مینی انتخاب شده و طراحان کوپر سعی کردند با به‌کارگیری عناصر سفیدرنگ روی سقف، آینه‌ها و البته دور چراغ‌های عقب و جلو، چهره‌ای اسپرت را برای خودرو ایجاد کنند.  نسخه میدنایت این خودرو نیز در دسترس است.

جزییات مینی کوپر

جزییات زیادی در نسخه جدید این خودرو دیده می‌شود. خطوط سفیدرنگ روی کاپوت نمای اسپرت‌تری نسبت به نسخه‌های پایه ایجاد کرده و عدد ۷۴ بیانگر اولین حضور موفق مینی کوپر کلاسیک در پیست اتومبیل‌رانی است. بعد از خطوط سفید و عدد ۷۴ روی کاپوت خودرو، لوگوی خاص در کنار خط قرمز کشیده‌شده روی جلوپنجره، دیگر جزییات نمای روبروی خودرو هستند. پیشرانه‌ی کوپر JCW تفاوتی با نسخه‌های قبل ندارد و همچنان با موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۲۲۸ اسب بخار عرضه می‌شود.

امضای موسسان

در داخل کابین JCW امضاهای جان، مایک و چارلی کوپر (مؤسسان برند مینی ) در سمت راننده به چشم می‌خورد. این خودرو تنها در نسخه، سه‌در کوپر، کوپر اس و مینی جان ورکس تولید می‌شود و به گفته کارشناسان، تنها ۷۴۰ دستگاه از محصول جدید مینی با قیمت ۳۳,۸۰۰ پوند (معادل ۴۶ هزار دلار) در نسخه دنده‌ای و ۳۵,۵۰۰ پوند (۴۸ هزار دلار) در مدل اتوماتیک عرضه خواهد‌ شد.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.