snapdragon-AR2

کوالکام از تراشه‌های بلوثوت جدید به همراه پلتفرمی برای عینک‌های واقعیت افزوده رونمایی کرد

کوالکام از تراشه‌های بلوثوت جدید به همراه پلتفرمی برای عینک‌های واقعیت افزوده رونمایی کرد

تراشه‌های بلوتوث جدید کوالکام کیفیت صوتی بالاتری را ارائه می‌کنند و همچنین این شرکت از سال 2023، پردازنده‌هایی با برند Oryon روانه بازار خواهد کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|کوالکام در کنار رونمایی از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2، دو چیپ جدید بلوتوث LE Audio، یک پلتفرم تازه برای عینک‌های واقعیت افزوده و همچنین برندی جدید برای تراشه‌های آینده‌اش معرفی کرد. همچنین شرکت Niantic یک نمونه اولیه هدست واقعیت افزوده با چیپ جدید کوالکام را به نمایش گذاشت.
کوالکام S3 و S5 نسل دو
کوالکام همچنان به کار روی فناوری صوتی بلوتوث LE ادامه می‌دهد و از تراشه‌های جدیدی رونمایی کرده که با اسنپدراگون هشت نسل دو کار می‌کنند تا صدایی بی‌اتلاف را به گوش کاربران برساند.
این تراشه‌ها همچنین از قابلیت ردیابی پویای سر پشتیبانی می‌کنند تا قابلیت صدای فضایی یا فراگیر را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین با قابلیت حذف نویز فعال (ANC) بهبودیافته به همراه فناوری تشخیص صحبت روبه‌رو هستیم تا هنگامی که فردی با شما صحبت می‌کند، بدون غیرفعال کردن دستی ANC، صدا را به گوش شما برساند.
کوالکام در طراحی نسل دوم تراشه‌های S3 و S5، به گیمینگ هم توجه کرده و شاهد تأخیر کمتر در آن‌ها نسبت به نسل قبلی هستیم. در حقیقت میزان تأخیر از 68 میلی‌ثانیه در نسل اول، به 48 میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده است.
چیپ‌های جدید کوالکام همچنین برای هدست‌های استریو با صدای بی‌اتلاف هم توسعه پیدا کرده‌اند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای اسپیکرهای بی‌سیم هم بهره برد.
اسنپدراگون AR2 Gen 1 و هدست Niantic
کوالکام در کنار هدست کوئست پرو متا، از تراشه XR هم رونمایی کرد. اما حالا این شرکت از تراشه اسنپدراگون AR2 نسل یک رونمایی کرده که برای عینک‌های واقعیت افزوده در نظر گرفته شده است.
از آنجایی که در طراحی عینک‌های واقعیت افزوده، وزن و ابعاد اهمیت بالایی دارد، چیپ جدید کوالکام شامل چندین قطعه می‌شود و پردازنده اصلی‌اش 40 درصد فضای کمتری روی PCB اشغال می‌کند. طبق ادعای کوالکام، این تراشه مصرفی کمتر از 1 وات و نصف تراشه قدیمی‌تر XR2 هدست کوئست 2 دارد.
عینک‌های مجهز به این تراشه برای کارهای سنگین به گوشی‌های دارای تراشه اسنپدراگون یا کامپیوتر نیاز دارند. یکی از ویژگی‌های اسنپدراگون AR2 Gen 1، پشتیبانی از 6DoF و ردیابی دست است که از طریق 9 دوربین و شتاب‌دهنده هوش مصنوعی برای کاهش تأخیر انجام می‌شود. همچنین با یک پردازنده کمکی برای ردیابی چشم و احراز هویت از طریق عنبیه چشم روبه‌رو هستیم.
برای بخش ارتباطات، کوالکام از سیستم FastConnect 7800 یکسان با اسنپدراگون 8 نسل 2 با پشتیبانی از وای‌فای 7 و 2 میلی‌ثانیه تأخیر میان عینک و دستگاه میزبان استفاده کرده است.
در مراسم رونمایی از تراشه جدید کوالکام، شرکت Niantic یک نمونه اولیه از هدست واقعیت افزوده‌اش با تراشه اسنپدراگون AR 2 Gen 1 را به نمایش گذاشت. در این محصول دوربین‌ها نسبت به نسل قبلی مخفی‌تر هستند و در هر سمت عینک به چشم می‌خورند.
به گفته Niantic، این هدست وزنی زیر 250 گرم دارد و تقریباً یک تا دو ساعت دوام می‌آورد. همراه این عینک، یک کنترلر وجود دارد که به وسیله آن کاربران می‌توانند آیتم‌های مختلف را در دنیای واقعیت افزوده انتخاب کنند. از کاربردهای این عینک می‌توان به ناوبری از طریق لایو ویو گوگل مپس و همچنین اجرای بازی‌های مختلف اشاره کرد.
زیربرند پردازنده Oryon
در نهایت کوالکام از یک زیربرند جدید برای پردازنده‌های خانواده اسنپدراگون رونمایی کرده که Oryon نام دارد و اولین پردازنده‌های این سری سال آینده میلادی برای استفاده در کامپیوترهای ویندوزی، گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های دیگر از راه می‌رسند.
در حال حاضر کوالکام اطلاعات زیادی درباره این پردازنده‌ها منتشر نکرده، اما گفته کامپیوترهای ویندوزی مجهز به تراشه‌های آینده این کمپانی عملکرد بهتری از خودشان نشان دهند. طبق ادعای کوالکام، برند Oryon مربوط به پردازنده‌هایی با سطح جدیدی از عملکرد می‌شود.

World of Words

منبع: qualcom

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *