Samsung

کارمند سامسونگ به دلیل سرقت اسرار تجاری و اطلاعات محرمانه دستگیر شد

کارمند سامسونگ به دلیل سرقت اسرار تجاری و اطلاعات محرمانه دستگیر شد

ظاهراً یکی از کارمندان سامسونگ الکترونیکس به دلیل سرقت اسرار تجاری و برخی از اطلاعات محرمانه این شرکت دستگیر شده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|سامسونگ به‌تازگی خبر دستگیری یکی از کارمندانش را تأیید کرده است. بر اساس گزارش‌ها، این کارمند احتمالاً اطلاعات محرمانه مربوط به فرایندهای ساخت تراشه‌های غول فناوری کره‌ای را دزدیده است. سامسونگ اعلام کرده است که اکنون در حال طی‌کردن مراحل تحقیقاتی است و هیچ جزئیاتی دیگری درباره این موضوع فاش نکرده است.
به گفته یکی از سخن‌گویان سامسونگ، این فرد به دلیل نقض قوانین حفاظت از اطلاعات تحت بازجویی است؛ اما هنوز مشخص نشده که چه نوع اطلاعاتی از سرقت وی به خطر افتاده یا به دست شرکت‌ها یا افراد شخص ثالث رسیده است.
به گزارش گیزموچاینا، این کارمند که قرار بوده است سامسونگ الکترونیکس را ترک کند، به گرفتن عکس از صفحه‌نمایش کامپیوتری متهم شده است که اطلاعات حساس مربوط به فرایند ساخت تراشه‌های این برند در آن ذخیره شده بود.
سیستم پایگاه داده سامسونگ امکان فیلم‌برداری داخلی از صفحه‌نمایش را مسدود می‌کند؛ به همین دلیل، این کارمند از گوشی هوشمند خود برای ضبط اطلاعات محرمانه استفاده کرده است.
طبق گزارش یکی از رسانه‌ها، این کارمند موفق شده بود از صدها اسرار تجاری سامسونگ عکس بگیرد که این موضوع نشان می‌دهد وی احتمالاً این عکس‌ها را برای فروش به شرکت‌های رقیب غول فناوری کره‌ای جمع‌آوری کرده است.
شایان ذکر است اطلاعات ساخت تراشه احتمالاً شامل فرایندهای ساخت نیمه‌هادی پیشرفته بوده که ممکن است به تراشه‌های پنج یا حتی سه نانومتری مربوط باشد. در حال حاضر، جزئیاتی دیگری از این سرقت اطلاعاتی در دسترس نیست.
بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار برای بازیکنان این بازی، خصوصاً در سال ۲۰۲۱ بسیار سودآور بود. آخرین آمارهای تحقیقاتی کانترپوینت نشان می‌دهد که این بخش در سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته تا به قله جدیدی برسد و حتی از رشد ۷ درصدی کل بازار گوشی‌های هوشمند پیشی گرفته است. پرچم‌داران ۲۷ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند که این رکورد جدیدی محسوب می‌شود.
گیزموچاینا می‌نویسد همه این اتفاقات تحت تأثیر عوامل متعددی مانند ارتقاء بخش ارزان‌قیمت گوشی‌های پریمیوم در اقتصادهای نوظهور و تقاضای جایگزینی برای دستگاه‌های 5G در اقتصادهای پیشرفته به وجود آمده است. شرکت‌هایی مانند اپل، اوپو، ویوو و شیائومی به پر کردن جای خالی هواوی به‌ویژه در چین و اروپای غربی ادامه دادند.
اما این اوپو و ویوو بودند که شاید بزرگ‌ترین دستاوردها را در سال ۲۰۲۱ مشاهده کردند زیرا به ترتیب ۱۱۶ و ۱۰۳ درصد رشد داشتند. همین امر باعث شد تا به بخشی از پنج سازنده برتر در چندین کشور تبدیل شوند. اوپو به‌طور پیوسته در اروپا در حال رشد بوده است.
در همین حال، شیائومی در لیست پنج سازنده برتر بخش پریمیوم در تمام مناطقی که محصولات خود را به فروش می‌رساند، قرار گرفت. سری می ۱۱ چنین موفقیتی را به شرکت سازنده خود اعطا کرد.

World of Words

منبع: gizmochina


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *