App-Store-vs-Google-Play

کاربران اپ استور دو برابر بیشتر از کاربران گوگل پلی برای سرویس‌های اشتراکی هزینه می‌کنند

کاربران اپ استور دو برابر بیشتر از کاربران گوگل پلی برای سرویس‌های اشتراکی هزینه می‌کنند

گزارش جدید از درآمد سرویس‌های اشتراکی نشان می‌دهد کاربران اپ استور نسبت به کاربران گوگل پلی، حدود دو برابر هزینه‌ی بیشتری در این زمینه صرف کرده‌اند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|هزینه‌هایی که کاربران در سراسر جهان در اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند صرف کرده‌اند در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید. داده‌های Sensor Tower نشان می‌دهد که کاربران اپ استور نسبت به کاربران گوگل پلی برای خدمات اشتراکی دو برابر هزینه‌ی بیشتری صرف کرده‌اند.
به گزارش 9to5Mac، در سراسر جهان، ۱۰۰ برنامه‌ی برتر غیراشتراکی بازی در اپ استور ۱۳٫۵ میلیارد دلار درآمدزایی کرده‌اند. این مبلغ تقریباً سه‌ برابر بیشتر از درآمد ۴٫۸ میلیارد دلاری گوگل پلی است. بااین‌حال گوگل پلی رشد درخورتوجهی در این زمینه داشته است، زیرا درآمد این فروشگاه در سال ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۲۰ حدود ۷۸ درصد افزایش یافته است. این در‌ حالی است که درآمد اپ استور در سال ۲۰۲۱ به ۱۰٫۳ میلیارد دلار رسیده و درآمد این فروشگاه نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۱ درصد افزایش داشته است.
در ایالات متحده و سایر نقاط جهان، یوتیوب برترین اپلیکیشن سرویس‌های اشتراک در اپ استور بوده است. مجموع درآمد سرویس اشتراکی این اپلیکیشن در سراسر جهان ۱٫۲ میلیارد دلار بوده که ۵۶۶٫۵ میلیون دلار آن از کاربران ایالات متحده به دست آمده است. Tinder نیز دومین اپلیکیشن محبوب اشتراکی در سال ۲۰۲۱ بوده است.
این داده‌ها در آینده چه تغییراتی خواهد داشت؟ خدمات اشتراک همچنان در‌ حال افزایش است؛ زیرا مشتریان، محتوای ممتاز را در پلتفرم‌هایی مثل HBO مکس، آمازون و نتفلیکس مشاهده می‌کنند.
پلفترم‌های رسانه‌های اجتماعی از‌‌ جمله توییتر، تیک‌تاک و اینستاگرام نیز در‌ حال ایجاد مدل‌های اشتراکی خود برای تشویق تولید‌کنندگان محتوا و کاربران هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمالاً در آینده‌ی نزدیک شاهد افزایش درآمدزایی اپ استور از برنامه‌های اشتراکی خواهیم بود.
یکی از نکات قوت سیستم‌عامل اندروید، امکان آپدیت شدن اپلیکیشن‌های اساسی و پیش‌فرض سیستم‌عامل بدون وابستگی به آپدیت‌های سیستم‌عامل است. اپلیکیشن گوگل پلی که منبع اصلی دانلود اپلیکیشن‌های اندروید به حساب می‌آید، امکان به‌روزرسانی به‌صورت مستقل از سیستم‌عامل را نیز دارد اما تاکنون گزینه‌ای برای بررسی به‌روزرسانی‌ها در این اپلیکیشن وجود نداشت.
در عوض یک روش مخفی برای این عمل وجود داشت و کاربران می‌توانستند با‌ ضربه زدن روی نسخه‌ی گوگل پلی در قسمت About، نسخه‌ی جدید آن را در صورت موجود بودن نصب کنند اما از آنجایی که هیچ نشانه‌ی واضحی از این عملکرد آشکار نبود، اکثر کاربران از وجود آن اطلاعی نداشتند.
به گزارش 9to5Google، اکنون گوگل دکمه‌ای مستقل را به این عمل در اپلیکیشن گوگل پلی اختصاص داده است که افراد راحت‌تر بتوانند آن را به‌روزرسانی کنند. اگرچه گزینه‌ی به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی روشن باشد، کاربران در بسیاری از مواقع نیازی به بررسی آپدیت‌ها ندارند و نسخه‌ی جدید گوگل پلی در پس‌زمینه به‌طور خودکار و بدون اطلاع کاربر به‌روز می‌شود. با این حال اگر لازم باشد کاربر به‌صورت دستی این کار را انجام دهد، در آپدیت جدید که از سمت سرور اعمال می‌شود می‌تواند در بخش تنظیمات و قسمت About گزینه‌ی Update Play Store را انتخاب کند.
این دکمه‌ هنوز به‌طور گسترده در همه‌ی دستگاه‌ها فعال نشده است. فقط یکی از کاربران این‌ گزینه را در پیکسل ۶ خود مشاهده کرده است و گزارشی دیگر وجود دارد که نشان می‌دهد این قابلیت روی یک گوشی با اندروید ۱۰ نیز فعال شده است.

World of Words

منبع: 9to5mac


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *