رایچت

مدیرعامل رایچت: در آستانه ورود به بازارهای بین‌المللی هستیم

مدیرعامل رایچت: در آستانه ورود به بازارهای بین‌المللی هستیم

مدیرعامل رایچت از اقدامات امنیتی و تلاش‌های این مجموعه پس از حمله سایبری سال گذشته صحبت کرد و تاکید کرد امروزه رایچت به پشتوانه اعتماد مشتریانش و تلاش‌هایی که داشته در آستانه ورود به بازارهای بین‌المللی قرار دارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پلتفرم گفت‌وگوی آنلاین رایچت که بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی برای ارتباط با مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند، اواسط بهمن ماه سال گذشته با چالشی بزرگ رو به رو شد. براساس گزارش‌های منتشر شده در آن زمان، هکرهای خارجی با تهاجم سایبری به چندین کسب و کار ایرانی و نفوذ به پایگاه داده این شرکت ، بخشی از داده‌های این استارتاپ ایرانی را به سرقت بردند و تیم رایچت نیز طی بیانیه‌ای این بروز اتفاق را تایید و از تمام مشتریان خود پوزش خواست.
اما این مجموعه پس از چنین چالش بزرگی، که به گفته مدیرعامل رایچت درس‌ها و تجربه‌های بسیاری را برایشان به همراه داشته است؛ با پایدارسازی سرورها و اجرای آخرین نسل از پروتکل‌های ویژه و لایه‌های امنیتی در این پلتفرم، موفق به ادامه مسیر پیشرفت خود و حضور در بازارهای رقابتی شد. اکنون رایچت با رسیدن به جایگاه پیشین خود در سرویس دهی به 15 هزار کسب‌وکار آنلاین و 54 هزار وبسایت و اپلیکیشن اعلام می‌کند در حال حاضر بیش از 90 هزار اپراتور در کسب‌وکارهای ایرانی، از طریق رایچت با کاربران خود در ارتباط هستند.
«قادر صادقی»، مدیرعامل پلتفرم رایچت به اتفاق تلخ سال گذشته اشاره کرد و اعتقاد دارد اگرچه ماجرایی سنگین و سخت بود، اما منجر به کسب تجربه و فراگیری نکات جدیدی برای کسب و کارشان شد و چشم‌هایشان را به فضاهای جدیدتر باز کرده است: «از متخصصین بیشتری کمک گرفتیم و پروسه‌ای برای امنیت، توسعه، مقیاس‌پذیری و رشد طی شد تا بتوانیم سرویس‌های امن و پایداری را برای مشتریانمان مهیا کنیم.»
او با تاکید بر اینکه امنیت موضوعی نیست که بتوان آن را همیشه به صورت صد درصدی مهیا کرد، افزود:
«حمله سایبری به ما همزمان با هک فیسبوک، اسپاتیفای، لینکدین و… بود که از لحاظ مباحث PR و روابط عمومی برای ما با بار روانی سنگینی همراه بود. از همین رو تصمیم گرفتیم تا با سرمایه‌گذاری ویژه در بخش امنیت و پایداری، ساختارها و فرآیندهای بهینه‌تری را فراهم آوریم و پیش‌بینی‌های لازم برای مقیاس‌های بالا داشته باشیم تا بدانیم در موارد بحرانی چگونه عمل کنیم و تیم‌هایمان چطور تعامل داشته باشند.»

قادر صادقی
صادقی در پاسخ به این سوال که پس از حمله سایبری سال 1399 چه اقداماتی برای افزایش امنیت این پلتفرم صورت گرفته است، گفت:
«پس از آن ماجرا کل سرمایه‌گذاری‌مان را معطوف به بحث زیرساخت کرده و آن را به صورت بنیادی متحول کردیم. جابه‌جایی تکنولوژی روز با ورژن‌های قدیمی و ارائه نسخه‌های جدیدی برای کدهای بخش بک‌اند، دیتابیس و فرانت‌اند بخشی از اقدامات امنیتی ما در نسخه جدید و امن رایچت بود. علاوه بر این با توسعه و تقویت تیم فنی API اختصاصی رایچت را از نو دولوپ کردیم تا سریع‌تر، سبک‌تر و امن‌تر شود. همچنین ضمن ارائه ساختاری یکپارچه‌ برای سرویس‌هایمان، این بار ساختار تمامی سرورهای اصلی و سرورهای پشتیبانمان را طوری بنا نهادیم تا با عبور از فایروال، به منسجم‌ترین و امن‌ترین شکل خود برسد؛ کما اینکه می‌دانیم این پایان راه ما در بهبود و بهینه‌سازی پلتفرم رایچت نخواهد بود و همواره در حال به روز رسانی دانش فنی تیم رایچت و ارائه نسخه‌های جدیدتر و بهینه‌تر هستیم.»
به گفته وی علاوه بر این اقدامات، طی یک سال گذشته چندین آپدیت از سوی رایچت انتشار یافته است که در آخرین آن‌ها، این پلتفرم امکان اتصال مستقیم به واتساپ را به کاربران ارائه می‌دهد: «اتصال رایچت به واتساپ در نوع خود اتفاق قابل توجهی است. چرا که ما این بار بر خلاف پپام‌رسان آزاد و باز تلگرام که پیش‌تر امکان اتصال به آن را فراهم آورده بودیم، با پیام‌هایی رمزنگاری شده با درجه امنیتی بالا از سمت فیسبوک (META) مواجه هستیم و عملکرد تیم فنی رایچت در این بخش قابل توجه است.»
مدیرعامل رایچت با بیان اینکه این آپدیت در پاسخ به نیاز کسب‌وکارهایی که شماره واتساپ خود را در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند و با چالش پاسخ‌دهی به پیام‌های واتساپ به صورت توسط چند اپراتور (یک تیم) رو به رو هستند منتشر شده، افزود:
«با آپدیت جدید رایچت، کسب‌وکارها می‌توانند واتساپ خود را به این پلتفرم متصل کرده تا به سادگی پیام‌های دریافتی را توسط اپراتورهای خود مدیریت کنند. لازم به ذکر است که در حال حاضر تمامی کاربران در حال استفاده از نخستین نسخه این ویژگی جدید رایچت هستند و ما قصد داریم تا به زودی با آپدیت‌های هیجان انگیز دیگری، کاربرد پذیری ابزارکمان را در پیام‌رسان واتساپ افزایش دهیم.»

درصدد ورود به بازار بین‌المللی

صادقی در بخش دیگر سخنان خود از برنامه‌شان برای ورود به بازارهای بین‌المللی سخن گفت: «بستر مناسبی را آماده کردیم تا بتوانیم با نمونه‌های بین‌المللی رقابت کنیم و طبق یک استراتژی منسجم به بازار یک سری کشورها ورود کنیم. از سمت دیگر امکانات جدیدی قرار است به رایچت اضافه شود که بر پایه هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ و چت‌بات است تا کسب‌وکارها بتوانند بدون دغدغه برای اپراتور انسانی، به حمایت و پشتیبانی از مشتریان خود بپردازد و بخش فروش و ارتباطات خود را بهتر کنترل کنند.»
به گفته وی در این مدت محصول جدیدی با نام «جواب‌گو» را به بازار عرضه کرده‌اند که در هسته مرکزی خود از تکنولوژی هوش مصنوعی برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند. گرچه در حال حاضر سیستم ماشین لرنینگ این محصول در حال یادگیری از عملکرد اپراتورهای انسانی است. این اپراتورها به‌صورت یک سیستم کال سنتر توسط رایچت در اختیار کسب‌وکارهای متقاضی این پلتفرم قرار داده می‌شود تا این بار اپراتورهای رایچت امر پشتیبانی از مشتریان کسب‌وکارها را بر عهده بگیرند. او باور دارد در این حالت بخش عمده‌ای از چالش‌های منابع انسانی و هزینه‌های مربوط به تجهیز فضای اداری و مباحث استخدامی را در سازمان‌ها، ارگان‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی کاهش می‌دهد.

World of Words

منبع: رایچت


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *