پورشه

پورشه 911 GT3 RS جدید معرفی شد؛ اسپرت‌ترین جنگنده خیابانی اشتوتگارتی‌ها

پورشه 911 GT3 RS جدید معرفی شد؛ اسپرت‌ترین جنگنده خیابانی اشتوتگارتی‌ها

پورشه 911 GT3 RS مدل 2023 رونمایی شد. این نسخه که برای قدرتنمایی در پیست توسعه یافته، اما مجوز استفاده خیابانی هم دارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پورشه 911 GT3 RS مدل 2023 رونمایی شد. این نسخه که برای قدرتنمایی در خیابان و پیست توسعه یافته، در بخش سیستم‌های مربوط به خنک‌کاری و آیرودینامیک بهبودهای زیادی را تجربه کرده است. با اتکا به این ویژگی‌ها سرباز تا دندان مسلح پورشه حالا عملکرد بهتری را ارائه نموده و دردسرهای بیشتری را برای رقبا ایجاد خواهد کرد.
در مدل قبلی وظیفه خنک کردن موتور به سه رادیاتور سپرده شده بود. اما این سه رادیاتور حالا جای خود را به یک رادیاتور بزرگ میانی داده‌اند. پورشه می‌گوید با این تصمیم فضای بیشتری برای تعبیه قطعات ایرودینامیک فعال فراهم شده است. به لطف این قطعات و دیگر اجزای ایرودینامیک، 911 GT3 RS جدید هنگام حرکت با سرعت 124 مایل یا 200 کیلومتر در ساعت 409 کیلوگرم نیروی رو به پایین (Downforce) تولید می‌کند. بد نیست بدانید این رقم در مقایسه با نسل قبلی (991.2) دو برابرشده است. ضمن اینکه در سرعت 177 مایل یا 285 کیلومتر در ساعت، نیروی رو به پایین به 860 کیلوگرم افزایش می‌یابد.
نسل جدید 911 GT3 RS به سیستم کاهش ضریب درگ نیز مجهز شده است. این اولین خودرو با نشان پورشه است که از چنین سیستمی بهره می‌برد. نیروی این جنگنده زمینی توسط یک موتور 4 لیتری شش سیلندر تخت تامین می‌شود. این موتور تنفس طبیعی توانایی تولید 518 اسب بخار قدرت را دارد و با همکاری یک گیربکس 7 سرعته PDK چرخ‌ها را به حرکت وادار می‌کند.
پورشه 911 GT3 RS برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت آن هم در مسیر مستقیم به 296 کیلومتر در ساعت می‌رسد. وظیفه متوقف کردن این خودرو به ترمزهای کامپوزیت سرامیک محول شده؛ این خودرو روی رینگ‌های 20 و 21 اینچی آلیاژی سبک وزن با قفل مرکزی حرکت می‌کند.
نماینده جدید پورشه تنها 1,482 کیلوگرم وزن دارد، چرا که در آن بطور گسترده از پلاستیک تقویت شده با فیبرکربن (CFRP) استفاده شده است. درها، بالچه‌های جلو و صندلی‌های به اصطلاح سطلی برخی از قسمت‌هایی هستند که جنسی از این ماده سبک دارند.
پورشه به مشتریان 911 GT3 RS اجازه می‌دهد پکیج Clubsport را برای آن سفارش دهند. این پکیج البته در آمریکا عرضه نخواهد شد. با سفارش این پکیج میله‌های فولادی محافظت از راننده هنگام واژگونی، کمربند شش نقطه‌ای و یک کپسول آتش خاموش کن دستی به خودرو اضافه می‌شود.
پکیج Weissach دیگر آپشنی است که در لیست دیده می‌شود. این آپشن دربردارنده آیتم‌های بیشتری بوده و شامل تزئینات کربنی در بدنه، قطعات بیشتر از جنس CFRP، میله‌های اضافی برای محافظت هنگام واژگونی و پنل شفاف اکسل عقب می‌شود. با خرید این پکیج مشتریان به امکان خرید رینگ‌های منیزیمی نیز دسترسی پیدا می‌کنند که در صورت سفارش آن وزن خودرو باز هم کاهش می‌یابد.
برای رانندگی با پورشه 911 GT3 RS سه حالت تعریف شده که عبارتند از نرمال، اسپرت و پیست. در حالت پیست راننده می‌تواند تنظیمات فاکتورهایی مثل میزان جذب ضربه اکسل جلو و عقب، دیفرانسیل عقب و مواردی از این دست را شخصی‌سازی کند. فرمان خودرو هم میزبان 4 دکمه گردان برای تنظیمات شخصی است، یک دکمه اختصاصی هم برای مدیریت DRS (تنظیمات مربوط به ضریب درگ) دیده می‌شود.
و اما قیمت؛ در ایالات متحده برای پورشه 911 GT3 RS باید 223,800 دلار کنار گذاشت که البته 1,450 دلار دیگر بابت هزینه‌های مربوط به حمل به آن اضافه می‌شود. این خودرو از بهار آینده وارد بازار خواهد شد.

World of Words

منبع:motor1

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *