bitcoin

پرداخت مالیات با بیت کوین در فلوریدا ممکن می‌شود

پرداخت مالیات با بیت کوین در فلوریدا ممکن می‌شود

مقامات فلوریدا اعلام کردند که از این به بعد شهروندان این ایالت می‌توانند مالیات خود را در قالب بیت کوین بپردازند. فلوریدا یکی از پیشروترین ایالت‌های آمریکا در حوزه رمز ارز به شمار می‌رود و گام‌های بزرگی را در این زمینه برداشته است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|چندی پیش فرانسیس سوارز شهردار میامی گفت که می‌خواهد این شهر را به قطب کریپتو برای کل مردم آمریکا تبدیل کند. این اقدام، نتایج مثبتی را برای این شهر و ساکنین آن در پی داشت و حالا ایالت فلوریدا پرداخت مالیات با رمز ارز را در دستور کار قرار داده است.

پرداخت مالیات با بیت کوین

ران دی‌سانتیس فرماندار فلوریدا به‌تازگی برنامه‌های خود برای مجوز پرداخت مالیات از طریق رمزارزها و به‌خصوص بیت کوین را اعلام کرده است. او از نهادها و سازمان‌های دولتی خواسته تا تمهیدات لازم را برای اجرای هرچه ساده‌تر این برنامه به اجرا درآورند. به گفته دی‌سانتیس، مردم و کسب‌وکارها باید بتوانند مالیات و پرداخت‌های قانونی خود را از طریق رمزرازها انجام دهند، اما اجباری برای استفاده در این راهکار وجود ندارد.
فرماندار فلوریدا لایحه جدیدی را امضا کرده که بر اساس آن، تمامی مدارس در ایالت فلوریدا باید دوره‌های آموزش سواد مالی را در برنامه‌های درسی بگنجانند. با توجه به اقدامات سران این ایالت در حوزه رمزارزها، انتظار می‌رود دروس مرتبط با رمزارزها نیز در دوره‌های سواد مالی لحاظ شوند.
دی‌سانتیس می‌گوید در اولین قدم، بیت کوین به‌عنوان رایج‌ترین رمز ارز برای دریافت مالیات به کار گرفته خواهد شد. البته فلوریدا اولین ایالت آمریکا نیست که پرداخت مالیات با رمز ارز را ممکن می‌سازد. پیش از این ایالت کلرادو نیز چنین راهکاری را ارائه کرده بود. در حال حاضر دو ایالت کلرادو و فلوریدا به‌عنوان پیشگامان حوزه رمز ارز در آمریکا به شمار می‌روند. مقامات ایالت‌های نیویورک و وایومینگ نیز حمایت خود از رمزارزها را اعلام کرده‌اند.
همچنین بیش از شش ماه از زمان تصمیم السالوادور جهت تبدیل بیت کوین به واحد پولی رسمی این کشور می‌گذرد. اکنون معاون وزیر ارتباطات مالزی هم در اقدامی مشابه، به دولت پیشنهاد داده تا بیت کوین و رمز ارزهای دیگر را به عنوان واحد پول قانونی به رسمیت بشناسند.
وزارت ارتباطات و مولتی‌مدیای مالزی در حوزه‌های گسترده و مهمی مثل زیرساخت اینترنت و پخش محتوا نظارت می‌کند. البته تصمیم‌گیری پیرامون رمز ارز تنها بر عهده این نهاد نیست و سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی این کشور مثل وزارت اقتصاد و وزارت علوم و فناوری هم در اتخاذ تصمیم نهایی نقش خواهند داشت.

آیا مالزی رمز ارزها را به پول رسمی تبدیل می‌کند؟

دولت مالزی تاکنون نشانه‌ای از دنبال کردن مسیر السالوادور در تبدیل بیت کوین و پذیرش گسترده آن به عنوان واحد پولی قانونی از خود بروز نداده و همانند بسیاری دیگر از کشورها، مالزی هم در حال تلاش برای عرضه ارز دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی خود است. البته چنین ارزهایی تقریباً نسخه دیجیتال از واحد پولی ملی کشورها محسوب می‌شوند؛ درحالی که رمزارزهای دیگر به صورت مستقل به حیات خود ادامه خواهند داد و نمی‌توان وجود آن‌ها را نادیده گرفت. کنترل و مدیریت واحدهایی مثل بیت کوین برای دولت‌ها بسیار دشوار است؛ اما عموم مردم علاقه زیادی به استفاده از آن‌ها نشان می‌دهند.

World of Words

منبع: دیجیاتو


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *