Microsoft's DirectStorage

افزایش ۷۰ درصدی سرعت حافظه‌های NVMe SSD با فناوری DirectStorage مایکروسافت درمقایسه‌با Win32

افزایش ۷۰ درصدی سرعت حافظه‌های NVMe SSD با فناوری DirectStorage مایکروسافت درمقایسه‌با Win32

استفاده از فناوری DirectStorage مایکروسافت باعث افزایش ۷۰ درصدی سرعت حافظه‌های NVMe SSD درمقایسه‌با Win32 می‌شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|کیت توسعه‌دهندگان DirectStorage سرانجام به ویندوز رسید و این یعنی توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند از این فناوری در پیاده‌سازی بازی‌های مخصوص رایانه‌های شخصی استفاده کنند. امروز اولین نسخه نمایشی بازی‌ای با استفاده از DirectStorage در رویداد توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۲۲ به نمایش گذاشته شد.
به گزارش Neowin، بازی Forspoken از شرکت Luminous Productions که قبلاً با نام Project Athia شناخته می‌شد، از فناوری DirectStorage بهره گرفته و آمار و ارقام درخورتوجهی به دست آورده است. چند صحنه بارگذاری در نسخه نمایشی این بازی نشان داد حتی هنگام استفاده از SSD های مبتنی بر SATA، سرعت اجرا افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
در ارائه نسخه نمایشی Forspoken نموداری ارائه شد که نرخ‌های ورودی‌وخروجی و زمان‌های بارگذاری مرتبط را هنگام استفاده از DirectStorage درمقایسه‌با API قدیمی‌تر Win32 نشان می‌دهد. آمار NVMe نشان‌دهنده افزایش چشمگیر سرعت اجرای بازی در حالت استفاده از DirectStorage است.
درواقع سرعت اجرای این بازی هنگام استفاده از فناوری DirectStorage (با سرعت ۴۸۲۹ مگابایت‌برثانیه) درمقایسه‌با Win32 (با سرعت ۲۸۶۲ مگابایت‌برثانیه) حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.
غیر از DirectStorage مایکروسافت، Forspoken از وضوح جدید FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.0 AMD نیز بهره می‌برد؛ البته پشتیبانی از این قابلیت درحال‌حاضر در مرحله توسعه است.
کمپین بدافزار جدیدی به راه افتاده است که به‌موجب آن کاربران نسخه‌های غیرقانونی ویندوز ۱۰ در معرض آلوده شدن به بدافزار RAT (تروجان دسترسی راه دور) و به‌ویژه BitRAT قرار می‌گیرند.
به گزارش AhnLab، پلتفرمی که کمپین بدافزار جدید برای اشتراک‌گذاری فایل استفاده می‌کند و متن داخل کدهای فعال‌ساز تقلبی آن، همگی نشان می‌دهند که کمپین اخیر یا بر کاربران کره‌ای تمرکز دارد یا از این کشور سرچشمه می‌گیرد؛ اما طبیعتاً به‌محض آنکه فایل‌های تقلبی در دنیای وب قرار می‌گیرند، به‌سرعت به باقی کشورها نیز گسترش می‌یابند.
کمپین بدافزار جدید، خود را به‌عنوان فعال‌ساز ویندوز ۱۰ پرو جا می‌زند. ویندوز جزو محصولات دیجیتالی است که استفاده غیرقانونی از آن بسیار رواج دارد؛ بنابراین جای تعجب نیست که احتمال آلوده شدن به بسته بدافزار BitRAT جدید، بیشتر از بدافزارهای دیگر باشد.
برای کسب آگاهی از سازوکار و جزئیات فنی بدافزار جدید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً گزارش AhnLab را مطالعه کنید؛ اما به‌صورت خلاصه، چنانچه کاربری از فعال‌ساز تقلبی ویندوز ۱۰ پرو استفاده کند، دچار بدافزار BitRAT خواهد شد و سیستم او به‌صورت کامل در معرض خطر قرار خواهد گرفت. بدافزار BitRAT به حمله‌کنندگان امکان دسترسی به وب‌کم، میکروفون و اطلاعات حساس شما در مرورگرها را می‌دهد.

World of Words

منبع: neowin


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *