واکسن کرونای sinovac اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

مقام بهداشتی ترکیه: واکسن ضد کرونای چینی Sinovac نزدیک ۹۱٫۲۵٪ موثر است

یکی از مقامات بهداشتی ترکیه روز پنجشنبه گفت: واکسن Covid-19 ساخته شده توسط برند بیو دارویی چینی Sinovac تا ۹۱٫۲۵٪ موثر است.CoronaVac واکسنی به اصطلاح غیرفعال است که توسط شرکت بیو دارویی Sinovac Biotech تولید شده است. دکتر یونال ( Unal) ، نتایج اولیه را به دنبال انجام آزمایشات تصادفی با حضور ۷۳۷۱ داوطلب اعلام کرد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | یکی از مقامات بهداشتی ترکیه در روز پنجشنبه اظهار داشت، واکسن آزمایشی Covid-19 که در چین توسط  برند بیودارویی Sinovac  تولید شده است تا ۹۱٫۲۵٪  اثر بخش می باشد.

دکتر سرحت یونال (Dr. Serhat Unal) ، متخصص بیماریهای عفونی که در هیئت پزشکی ترکیه خدمت می کند، گفت که این یافته بر اساس نتایج اولیه از آخرین آزمایشات در کشور می باشد و افزود که واکسن بی خطر است.

CoronaVac واکسنی به اصطلاح غیرفعال است که توسط برند بیودارویی چینی Sinovac Biotech  تولید شده است. دکتر یونال (Dr. Unal) نتایج اولیه را به دنبال آزمایشات تصادفی با حضور ۷۳۷۱ داوطلب اعلام کرد.

وزیر بهداشت ترکیه، Fahrettin Koca در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که نتایج حاصله از آزمایشات انجام شده بر واکسن CoronaVac برای اولین بار اعلام شده است. گزارشات رسانه ای دلیل به تعویق انداختن اعلام نتایج حاصله از آزمایشات  مرحله آخر را تا زمان ژانویه، تلفیق داده ها از سایر کشورهایی که آزمایشات  در  آنجا نیز صورت گرفته بود مطرح کردند. این امر سنجیده نبود که میزان کارایی این واکسن در ترکیه را بلافاصله به طور مستقل تأیید کنند. جعبه های واکسن Sinovac Biotech’s CoronaVac SARS-CoV-2 در یک رویداد رسانه ای در پکن پایتخت چین، در روز پنجشنبه ، ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰ نمایش داده شد.

واکسن کرونای sinovac اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

واکسن کرونای sinovac اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

خرید اولین محموله واکسن

Koca گفت اولین محموله سه میلیون دوزی از واکسن  CoronaVac یکشنبه شب به ترکیه اعزام شده و دوشنبه به کشور می رسد. در ابتدا انتظار می رفت که واکسن ها پس از ۱۱ دسامبر وارد شوند، اما Koca گفت که مشکلات مربوط به مجوزها باعث تأخیر گردید. ترکیه قراردای را برای ۵۰ میلیون دوز واکسن امضا کرده است.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین گفت قرادادهایی جهت تهیه واکسن های تولید شده توسط برندهای بیو داریی Pfizer و BioNTech منعقد گردیده و این واکسن ها نیز به زودی وارد ترکیه می گردند. وی گفت ترکیه می تواند ۴٫۵ میلیون دوز را تا پایان ماه مارس دریافت کند و گزینه خرید حداکثر ۳۰ میلیون دوز را دارد.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها واکسن کرونا

در ترکیه میانگین هفتگی حدود ۲۲،۰۰۰ عفونت روزانه تأیید شده و در جهان در زمره کشورهایی می باشد که بالاترین میزان عفونت را به خود تخصیص داده اند. طبق آمار رسمی، تعداد کل کشته شدگان ۱۹،۱۱۵ نفر است.

توجه به این موضوع ضروری است تلاش برای ساخت واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورهای مختلف دنیا از جمله چین، آلمان، آمریکا و ایران در حال انجام است.

world of words

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *