همکاری لامبورگینی و برند دوکاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

همکاری بزرگ بین برند دوکاتی و لامبورگینی

برند های دوکاتی و لامبورگینی در اولین پروژه مشترک خود از موتورسیکلت سفارشی و منحصربه‌فرد Diavel 1260 رونمایی کردند که با الهام از ابرخودروی Siàn FKP 37 ساخته شده است. 

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | برندهای دوکاتی و لامبورگینی در اولین پروژه مشترک خود از موتورسیکلت سفارشی و منحصربه‌فرد Diavel 1260 رونمایی کردند که با الهام از ابرخودروی Siàn FKP 37 ساخته شده است. در سال ۲۰۱۲ گروه خودروسازی برند فولکس‌واگن، دوکاتی را خریداری کرد و برند ایتالیایی دیگری را به زیرمجموعه‌های چشمگیر خود شامل لامبورگینی، بوگاتی، پورشه، بنتلی، آئودی و چند شرکت دیگر اضافه کرد. فولکس‌واگن در سال ۱۹۹۸، لامبورگینی و بوگاتی را به زیرمجموعه‌های خود افزود.

همکاری لامبورگینی و برند دوکاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

همکاری لامبورگینی و برند دوکاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

با توجه به اینکه دو شرکت با فاصله تقریبا ۲۰ کیلومتری در امتداد فاصله کوتاه بولونیا و مودنا (زادگاه فراری و قلب تپنده به‌اصطلاح دره موتور ایتالیا) قرار دارند، تعجب‌آور به نظر می‌رسد که دوکاتی و لامبورگینی قبلا هرگز در یک موضوع مشترک کار نکرده‌اند. البته روی کاغذ، مالک دوکاتی درواقع شرکت Automobili Lamborghini S.p.A است. در سال ۲۰۱۲ گروه خودروسازی فولکس‌واگن، برند دوکاتی را خریداری کرد و برند ایتالیایی دیگری را به زیرمجموعه‌های چشمگیر خود شامل لامبورگینی، بوگاتی، پورشه، بنتلی، آئودی و چند شرکت دیگر اضافه کرد. فولکس‌واگن در سال ۱۹۹۸، لامبورگینی و بوگاتی را به زیرمجموعه‌های خود افزود. بدون تغییر در تنظیمات مکانیکی نسخه استاندارد دیاول، طراحان هر دو برند در ایجاد ارتباط تصویری بین موتورسیکلت و ابرخودرو همکاری کردند. این کار با دو عنصر اصلی شروع می‌شود: چرخ‌ها و رنگ‌ها.

همکاری لامبورگینی و برند دوکاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

همکاری لامبورگینی و برند دوکاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

جایگزینی پلاستیک با فیبرکربن

مرکز طراحی برند لامبورگینی اطمینان حاصل کرد که این نسخه منحصربه‌فرد موتورسیکلت دیاول، دقیقاً هم‌رنگ ابرخودروی Siàn باشد. در بدنه از رنگ اصلی «Gea Green» با طرح رنگ «Electrum Gold» روی رینگ‌های چرخ و قاب بهره گرفته می‌شود.

دوکاتی تقریبا همه قطعات پلاستیکی بدنه استاندارد را با قطعات فیبر کربن جایگزین کرد. از جمله این قطعات می‌توان به ورودی هوا، پوشش مخزن سوخت مرکزی، گل‌گیرها، پوشش اگزوز، روکش صندلی، قاب چراغ جلو و اسپویلر پیشرانه اشاره کرد. این واقعیت احتمالاً توضیح می‌دهد که چرا نسخه لامبورگینی یک کیلوگرم کمتر از Diavel 1260S وزن دارد. دیاول ۱۲۶۰ لامبورگینی فقط در تیراژ ۶۳۰ دستگاه و به‌عنوان نسخه محدود ساخته خواهد شد که ۱۰ برابر تعداد خودروهای ساخته‌شده Siàn FKP 37 است.

همکاری لامبورگینی و برند دوکاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

همکاری لامبورگینی و برند دوکاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

مطمئناً این نسخه قیمتی برابر ابرخودروی لامبورگینی نخواهد داشت؛ اما به لطف ماهیت کلکسیونی و برخی قطعات منحصربه‌فرد مانند چرخ‌های مدل لامبورگینی و فراوانی قطعات سفارشی فیبر کربنی، احتمالاً با قیمتی بالاتر از نسخه‌های معمولی دیاول و سایر موتورسیکلت‌های موجود به فروش خواهد رسید. برند بزرگ دوکاتی هیچ اشاره‌ای به زمان تحویل موتورسیکلت به مشتریان نکرده است و به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌کند برای کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگی‌های محلی تماس بگیرند. در صورت عرضه به بازار، تجربه آداب و رسوم قبلی تولیدکنندگان ایتالیایی (نه‌تنها دوکاتی بلکه Aprilia و MV Agusta) به ما می‌گوید که فارغ از قیمت، تمایل به خرید چنین محصولاتی به‌سرعت از بین می‌رود.

world of words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *