ردبول

شکست مذاکرات ردبول و پورشه؛ خبری از تیم مشترک فرمول یک نخواهد بود

شکست مذاکرات ردبول و پورشه؛ خبری از تیم مشترک فرمول یک نخواهد بود

در اوایل ماه می، مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن یعنی هربرت دیس، تایید کرد که پورشه و آئودی از فصل 2026 و همزمان با اجرا شدن قوانین جدید، وارد مسابقات فرمول یک خواهند شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|در اوایل ماه می، مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن یعنی هربرت دیس، تایید کرد که پورشه و آئودی از فصل 2026 و همزمان با اجرا شدن قوانین جدید، وارد مسابقات فرمول یک خواهند شد. این امر باعث شد شایعاتی مبنی بر امضای قرارداد بین پورشه و ردبول شکل بگیرد. حالا پورشه با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده هر چند در ماه‌های اخیر مذاکراتی با ردبول داشت، ولی توافقی حاصل نشده و پرونده همکاری دو شرکت مختومه است.
پورشه خواهان سهمی برابر از تیم فرمول یک ردبول
ظاهرا پورشه و ردبول بر سر نحوه مدیریت تیم به اختلاف خورده‌اند و این موضوع حصول توافق را غیرممکن کرده است. بر اساس شنیده‌ها، پورشه خواستار سهمی برابر بوده، اما ردبول از پذیرش این موضوع خودداری نموده است. همچنین برند اسپرت‌ساز آلمانی با تصور سهمی 50 درصدی از تیم فرمول یک، علاقه‌مند بوده نقشی بیشتر از تامین‌کننده موتور ایفا کند. رد بول هم مخالف این قضیه بوده است.
در بیانیه رسمی آمده:
«فرض بر این بود که همکاری بر مبنای سهم‌های مساوی باشد؛ یعنی شراکت هم‌اندازه در موتور و در تیم. این تفاهم در دسترس نیست.»
بر اساس گزارش وبسایت Motorsport پورشه خواستار تصاحب سهمی 50 درصدی از کسب و کار ردبول در فرمول یک بوده است. طبق توافقات قبلی، قرار بود در اواسط جولای و در حاشیه گرند پری اتریش تفاهم‌نامه پورشه و ردبول امضا شود، اما به علت اختلاف نظر دو کمپانی این اتفاق هرگز نیفتاد.
ردبول خواهان حفظ استقلال
کریستین هورنر مدیر تیم فرمول یک ردبول، تاکید دارد این تیم باید از سال 2026 به بعد هم استقلال خود را حفظ کند. در جریان مسابقه فرمول یک هفته قبل، از قول آقای هورنر گزارش شد که تیم فرمول یک بزرگ‌ترین دارایی ردبول در سرتاسر دنیاست و دلیلی برای خدشه‌دار کردن این مساله در بلندمدت وجود ندارد. آقای هورنر افزوده ردبول در یک مسیر هیجان‌انگیز است و اگر یک شریک استراتژیک درست وجود نداشته باشد، نیازی به سرمایه‌گذار یا مداخله از بیرون ندارد.
اگرچه همکاری پورشه با ردبول دیگر اتفاق نمی‌افتد، اما این خودروساز آلمانی کماکان به حضور در مسابقات فرمول یک علاقه‌مند است. این شرکت اعلام کرده، با نهایی شدن قوانین جدید، فرمول یک محیطی جذاب برای حضور و تجربه هیجان خواهد بود.
آئودی دیگر برند مطرح گروه فولکس واگن خود را برای حضور در مسابقات فرمول یک مهیا می‌کند. این برند لوکس از سال 2006 وارد مسابقات فرمول یک خواهد شد. برخی نشریات ادعا می‌کنند آئودی تیم سائوبر را به عنوان یک هم‌تیمی انتخاب کرده است.

World of Words

منبع :.motor1

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *