گوگل

گوگل احتمالا بخشی از تولید محصولات سری پیکسل را به هند منتقل می‌کند

گوگل احتمالا بخشی از تولید محصولات سری پیکسل را به هند منتقل می‌کند

با وجود اینکه امروزه بخش اصلی تولیدات دنیای فناوری در چین انجام می‌شود، اخیرا بعضی شرکت‌های بزرگ یا در پی کشورهای دیگری برای ایجاد خط تولید هستند و یا فرایند تولید را بین کشورهای متعدد تقسیم می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد یکی از تازه‌ترین شرکت‌هایی که قصد پیوستن به این روند را دارد، گوگل است.


اقیانوس آبی خبر ¬– اخبار برندها|طبق نظر کارشناسان، این تصمیم شرکت‌های فناوری می‌تواند دارای دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی باشد اما به هر صورت در حال رخ دادن است و حالا گزارش تازه‌ای عنوان کرده که گوگل هم قصد دارد بخشی از تولید پیکسل را به هند منتقل کند.
با استناد به این گزارش، گوگل خواهان آن است که در هند سالیانه بین 500,000 تا 1 میلیون دستگاه پیکسل تولید کند، مقداری که تقریبا برابر با 10 تا 20 درصد کل گوشی‌های پیکسلی است که این کمپانی در طول سال تولید و روانه بازار می‌کند.
انتقال بخشی از خط تولید پیکسل به هند
با استناد به منبع مذکور، گوگل با تولیدکنندگان محلی وارد مذاکره شده و در حال آزمایش آب منطقه است اما هنوز هیچ توافقی شکل نگرفته است.
البته این نخستین باری نیست که گوگل بخشی از تولیدات خود را از چین خارج می‌کند و هم اکنون علاوه بر چین، در ویتنام نیز خط تولید دارد. همچنین با توجه به اینکه تولیدات گوگل به دلیل قرنطینه‌های پی در پی چین با تاخیر مواجه شده، انتقال بخشی از تولیدات به هند مزایای خوبی برای این کمپانی خواهد داشت.
به عنوان مثال هند روی گوشی‌هایی که داخل کشور تولید نشده باشند، 20 درصد مالیات واردات اعمال کرده و گوگل نیز با راه‌اندازی خطوط تولید در این کشور نه تنها مالیات مذکور را پرداخت نمی‌کند، بلکه با عرضه مستقیم می‌تواند قیمت‌گذاری بهتری هم داشته باشد و نقش مهمی را در بازار بزرگ هند ایفا کند.
در پایان اما باید گفت هرچند که ایجاد تنوع در جایگاه خطوط تولید مورد مثبتی است و مزایای اقتصادی فراوانی دارد، اما در هر صورت ساخت و راه‌اندازی کارخانه‌ای جدید فرایند دشواری است و در صورت صحت داشتن گزارش باید دید گوگل در آینده چگونه از پس این تغییر بر خواهد آمد.

World of Words

منبع:xda-developers

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *