برند بوئینگ-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری بوئینگ در استارتاپ تاکسی هوایی Wisk Aero

سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری بوئینگ در استارتاپ تاکسی هوایی Wisk Aero

«Wisk Aero»، استارتاپ توسعه‌دهنده تاکسی هوایی برقی، در دوره جذب سرمایه جدید خود 450 میلیون دلار از بوئینگ دریافت کرده و ادعا می‌کند به یکی از پرسرمایه‌ترین شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل هوایی پیشرفته(AAM) در جهان تبدیل شده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|Wisk در بیانیه خود تاکید دارد که «یکی از رهبران حوزه AAM با حمایت بخش خصوصی» است و قصد رقابت با مجموعه‌ای از استارتاپ‌های این حوزه مانند Joby Aviation و Lilium را دارد که در ماه‌های گذشته به شرکت‌های سهامی عام تبدیل شدند.

برنامه‌های استارتاپ تحت حمایت بوئینگ برای توسعه تاکسی هوایی برقی

Wisk Aero که سال 2019 با یک سرمایه‌گذاری مشترک بین بوئینگ و Kitty Hawk، شرکت تولیدکننده تاکسی پرنده تحت حمایت «لری پیج»، بنیانگذار گوگل تأسیس شد، قصد دارد با بودجه اخیر کارمندان جدیدی را استخدام کند که این امر موجب رشد سریع‌تر آن‌ها می‌شود. همچنین آن‌ها قصد دارند فرآیند تولیدی را آغاز کنند که در نهایت باعث می‌شود کسب و کار تاکسی هوایی آن‌ها طی پنج سال آینده به مرحله عملیاتی خود برسد.
در نهایت، اگر همه چیز طبق برنامه‌های این شرکت پیش برود، آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که بتوانند سالانه14 میلیون پرواز در حدود20 بازار بزرگ سراسر جهان را انجام دهند.
البته پیش از تمام این برنامه‌ها، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده(FAA) و سایر نهادهای نظارتی دولتی باید تاییدیه‌های موردنیاز Wisk برای حمل قانونی مسافران را ارائه کنند. تاکنون FAA هیچ مجوزی برای این دسته از خودروهای پرنده صادر نکرده و به گفته کارشناسان، حداقل پنج سال یا بیشتر زمان خواهد برد تا نهادهای نظارتی تأیید کنند که این نوع جدید هواپیماها به اندازه کافی برای مسافران ایمن هستند.

تاکسی هوایی-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر
تاکسی‌های هوایی برقی اساساً هلیکوپترهای کوچکی هستند که موتورهای گازی پر سروصدا و آلوده کننده ندارند. در سال‌های گذشته تعداد زیادی استارتاپ در این حوزه ظهور کرده که در نمونه‌ها و برنامه‌های اولیه خود قصد دارند مسافران را با هواپیماهای برقی در مسافت‌های کوتاه داخلی شهر یا منطقه‌ای جابجا کنند. در همین حال، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که درآمد این صنعت تا سال 2035 به 150 میلیارد دلار برسد.

اینترنت ماهواره‌ای

همچنین کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، مجوز پروژه اینترنت ماهواره‌ای شرکت بوئینگ را برای پرتاب ۱۴۷ ماهواره طی ۹ سال صادر کرد. این شرکت می‌تواند با راه‌اندازی شبکه اینترنت خود در فضا به رقیب اصلی استارلینک اسپیس ایکس تبدیل شود.
در این پروژه ۱۴۷ ماهواره برای پوشش اینترنت در سراسر جهان به فضا پرتاب می‌شود. بوئینگ در سال ۲۰۱۷ درخواست صدور مجوز خود را به FCC تقدیم کرده بود و اکنون این نهاد تصمیم گیرنده، به درخواست این شرکت چراغ سبز نشان داده است.
این پروژه شامل ۱۳۲ ماهواره در مدار پایین زمین در ارتفاع ۱۰۵۶ کیلومتری و ۱۵ ماهواره دیگر در مدار غیر زمین ثابت در ارتفاعی بین ۲۷۳۵۵ تا ۴۴۲۲۱ کیلومتر می‌شود. بوئینگ می‌گوید قصد دارد از ماهواره‌ها برای ارائه خدمات اینترنت و خدمات ارتباطی به کاربران مسکونی، کاربران دولتی و تجاری در ایالات متحده، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده استفاده کند تا درنهایت بتواند پوشش جهانی را برای کلیه کاربران فراهم کند.
همه ۱۴۷ ماهواره در باند V پخش خواهند شد که فرکانس بالاتری از طیف بی‌سیم نسبت به باندهای Ka و Ku استارلینک اسپیس ایکس یا ماهواره‌های پروژه کویپر آمازون که هنوز مستقر نشده‌اند، برخوردار خواهد بود. استفاده از باند V می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها را سریع‌تر انجام دهد، اما خطر تداخل بیشتری ایجاد می‌کند،‌ زیرا فرکانس‌های بالاتر در نفوذ به اجسام جامد مشکل بیشتری را ایجاد می‌کنند. گفتنی است اسپیس ایکس برنامه‌های مختلفی را برای استفاده از باند V در برخی از ماهواره‌های بعدی خود دنبال می‌کند. باندهای Ka و Ku نیز توسط ماهواره‌هایی استفاده می‌شود که اینترنت حین پرواز را در خطوط هوایی تجاری ارائه می‌دهند.

World of Words

منبع: businesswire


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *