ubisoft

حمله به یوبی سافت تأیید شد؛ هکرهای انویدیا مسئولیت حمله را بر عهده گرفتند

حمله به یوبی سافت تأیید شد؛ هکرهای انویدیا مسئولیت حمله را بر عهده گرفتند

یوبی سافت هفته گذشته با یک حادثه امنیت سایبری مواجه شد که به‌طور موقت برخی از بازی‌ها، سیستم‌ها و سرویس‌های این شرکت را از دسترس خارج کرد. خود یوبی سافت هنوز اعلام نکرده که چه کسی پشت این حمله بوده، اما گروه $Lapsus که پیش‌تر انویدیا را هک کرده بود، مسئولیت این حمله را هم بر عهده گرفته است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|یوبی سافت می‌گوید در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر دسترسی هکرها به اطلاعات خصوصی کاربران وجود ندارد و بازی‌ها و سرویس‌ها هم بدون مشکل در حال اجرا هستند. منتها این شرکت به منظور حفظ امنیت گذرواژه‌ها را بازنشانی کرده است. سخنگوی یوبی سافت می‌گوید فعلاً اطلاعات دیگری برای ارائه به کاربران در دسترس نیست.
گروه $Lapsus حمله به یوبی سافت را تأیید کرد
با این حال، گروه هکری $Lapsus لینک گزارش این حمله را در کانال خود منتشر کرده و ایموجی پوزخند را روی آن گذاشته است. این اقدام احتمالاً نشان می‌دهد که این گروه مستقر در آمریکای جنوبی مسئولیت سومین حمله به شرکت‌های بزرگ فناوری در چند وقت اخیر را بر عهده گرفته است. $Lapsus همچنین در ادامه در پاسخ به یکی از کاربران تأیید کرد که اطلاعات مشتریان یوبی سافت را هدف قرار نداده است.
خبر حمله به این شرکت بازی‌ساز در شرایطی اعلام می‌شود که شمار حملات سایبری در چند وقت اخیر افزایش یافته است. مدتی قبل انویدیا تأیید کرد که هک شده و بخشی از اطلاعات خصوصی و محرمانه این شرکت لو رفته است. گروه $Lapsus مدعی بود که در این حمله به حدود 1 ترابایت از اطلاعات محرمانه انویدیا دست پیدا کرده است.
در ادامه سامسونگ هم خبر داد که بخشی از اطلاعات داخلی شرکت و کد منبع دستگاه‌های گلکسی به دست هکرها افتاده. این گروه به فاصله کوتاهی حدود 190 گیگابایت از اطلاعات این غول فناوری کره جنوبی را برای دانلود منتشر کرد. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه بلایی بر سر اطلاعات یوبی سافت می‌آید.
در چند روز گذشته، سامسونگ و انویدیا مورد حمله هکرها قرار گرفته بودند و حالا غول فناوری کره جنوبی تأیید کرد که برخی اطلاعات داخلی شرکت و کد منبع دستگاه‌های گلکسی در جریان این حمله سایبری به سرقت رفته است.
یک سازمان هکری به نام $Lapsus در ماه‌های گذشته به تیتر اصلی بسیاری از اخبار تبدیل شده بود، زیرا این گروه اخیراً سرورهای انویدیا را مورد حملات خود قرار داده بودند و حدود یک ترابایت از اطلاعات این شرکت را سرقت کرده‌اند. همین گروه در ادامه حدود 200 گیگابایت اطلاعات محرمانه از سامسونگ از جمله کد منبع محصولات گلکسی را نیز به سرقت برده بودند که اکنون غول فناوری آن‌ها را تأیید کرده است.

World of Words

منبع: theverge


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *