Twitter

توییتر رسماً اعلام کرد به‌زودی از قابلیت ویرایش توییت پشتیبانی می‌کند

توییتر رسماً اعلام کرد به‌زودی از قابلیت ویرایش توییت پشتیبانی می‌کند

توییتر که بارها به‌صورت غیرمستقیم اعلام کرده بود کاربران نباید دلشان را به قابلیت ویرایش توییت خوش کنند، در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای اعلام کرد که میزبان این قابلیت می‌شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|کاربران توییتر (Twitter) در طول چندین سال فعالیت این شبکه اجتماعی بارها خواستار اضافه شدن دکمه ویرایش توییت بوده‌اند. درخواست اضافه شدن دکمه ویرایش توییت به حدی خبرساز شد که کم‌کم شاهد تبدیل شدن آن به میم بودیم.
درحالی‌که توییتر به روش‌های غیرمستقیم گفته بود که کاربران به گزینه ویرایش توییت دل خوش نکنند، اکنون به نظر می‌رسد سیاست‌هایش در قبال گزینه ویرایش چرخش ۱۸۰ درجه‌ای تجربه کرده است.
بر اساس نوشته ورج، توییتر در کمال ناباوری بسیاری از کاربران اعلام کرده که گزینه ویرایش توییت رنگ حقیقت به خود می‌گیرد. بدین ترتیب کاربران خواهند توانست پس از انتشار توییت، محتوای آن را ویرایش کنند.
ایده اصلی قابلیت ویرایش این است که کاربر بدون نیاز به فدا کردن منشن‌ها، ری‌توییت‌ها و لایک‌هایی که توییت دریافت کرده، غلط املایی آن را تصحیح کند. توییتر گفته است «در ماه‌های پیش رو» قابلیت ویرایش توییت را به‌صورت آزمایشی برای مشترکین سرویس توییتر بلو (Twitter Blue) در دسترس قرار می‌دهد.
جی سالیوان، قائم‌مقام بخش محصولات مصرفی در شرکت توییتر، می‌گوید گزینه ویرایش «پر درخواست‌ترین قابلیت برای شبکه اجتماعی» در چند سال اخیر محسوب می‌شود. او در ادامه می‌گوید توییتر از سال گذشته در تلاش بوده قابلیت ویرایش را «به شیوه‌ای امن» طراحی کند.
جی سالیوان اعتقاد دارد بدون مواردی نظیر محدودیت زمانی و شفافیت درباره محتوای ویرایش‌ شده، ممکن است از قابلیت ویرایش به منظور تغییر تاریخچه مکالمات عمومی سوءاستفاده شود. در همین راستا «حمایت از تمامیت مکالمات عمومی» اولویت اصلی توییتر به هنگام اضافه کردن قابلیت ویرایش به‌حساب می‌آید.
اگر کاربر توییتر باشید،‌ احتمالاً برایتان پیش آمده است که توییتی را با اشتباه تایپی منتشر کنید. در این شرایط به دکمه ویرایش نیاز مبرمی پیدا می‌کنید. در همین راستا درخواست برای اضافه شدن گزینه ویرایش بسیار بالا بوده است. عده زیادی از حساب‌های کاربری توییتر، محتواهای طنز را نیز با این محوریت منتشر کرده‌اند که جدیدترین نمونه آن درخواست حساب کاربری تلگرام در توییتر بود.
جک دورسی، مدیرعامل پیشین توییتر، بارها نشان داده بود تمایلی به اضافه کردن دکمه ویرایش به این شبکه اجتماعی ندارد. دورسی در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ گفته بود نگران است قابلیت ویرایش باعث شود کاربران پس از وایرال شدن توییت، مفهوم آن را تغییر دهند. دورسی همچنین در سال ۲۰۲۰ گفت توییتر «احتمالاً هرگز» میزبان قابلیت ویرایش نمی‌شود.
بااین‌حال جک دورسی سال گذشته میلادی از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کرد و جای خود را به مدیرعاملی جدید داد. از زمان روی کار آمدن پاراگ آگراوال، تغییرات محسوسی در توییتر دیده‌ایم. در ابتدا قابلیت‌های متعددی به این شبکه اجتماعی اضافه شد و سپس تغییرات به هیئت‌مدیره توییتر هم رسید. جایی که روز گذشته اعلام شد ایلان ماسک، میلیاردر معروف و مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، قرار است به تیم هیئت‌مدیره توییتر اضافه شود.
ایلان ماسک پس از تصاحب ۹٫۲ درصد از سهام توییتر، نظرسنجی‌ای برای اضافه شدن قابلیت ویرایش برگزار کرد و ۷۳٫۴ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که موافق این قابلیت هستند.
گفتنی است حساب رسمی توییتر در روز یکم آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱) از کار روی گزینه ویرایش خبر داده بود، اما بسیاری از کاربران این توییت را جدی نگرفتند. توییتر هم‌اکنون قابلیت Undo را ارائه می‌دهد که به نوعی در نقش جایگزین قابلیت ویرایش عمل می‌کند. البته تنها کاربران سرویس اشتراکی توییتر بلو به این ویژگی دسترسی دارند.

World of Words

منبع: theverge


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *