ایلان ماسک

ایلان ماسک صدرنشین فهرست میلیاردرهای 2022 فوربز شد

ایلان ماسک صدرنشین فهرست میلیاردرهای 2022 فوربز شد

پس از صدرنشینی چهار ساله «جف بزوس» در فهرست سالانه مجله فوربز از میلیاردرهای جهان، حالا نام جدیدی در بالای این فهرست قرار گرفته است: ایلان ماسک. فوربز تخمین می‌زند که دارایی او 219 میلیارد دلار یعنی 48 میلیارد دلار بیشتر از بزوس باشد که حالا در رده دوم قرار گرفته است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس حتی پس از فروش بخشی از سهامش در تسلا و پرداخت مالیات این معامله، احتمالاً 68 میلیارد دلار ثروتمندتر از یک سال پیش است. صدرنشینی بزوس در این فهرست عمر کمتری نسبت به جانشین قبلی او یعنی «بیل گیتس» داشت. گیتس از سال 1995 تا 2017 به جز پنج سال همواره در صدر این فهرست دیده می‌شد.
ماسک کسب عنوان ثروتمندترین فرد جهان را مدیون صعود خیره‌کننده قیمت سهام تسلاست. او حدود 21 درصد از سهام این شرکت را در دست دارد. فوربز تخمین می‌زند که ارزش سهام بالفعل و بالقوه او تا تاریخ 11 مارس 2022 حدود 183 میلیارد دلار باشد. ماسک از حدود یک دهه پیش در فهرست میلیاردرهای فوربز قرار داشت اما خالص دارایی‌های او در دو سال اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرد.

ایلان ماسک، رکورددار افزایش دارایی در یک سال

زمانی که فوربز در تاریخ 18 مارس 2020 فهرست میلیاردرهای 2020 خود را نهایی کرد، هر سهم تسلا با قیمت 72.24 دلار معامله می‌شد. در آن زمان، ماسک در رده سی و یکم دنیا قرار داشت و خالص دارایی‌هایش 24.6 میلیارد دلار بود. یک سال بعد ثروت مدیرعامل تسلا به 126 میلیارد دلار رسید تا رکورد بیشترین افزایش دارایی در طول یک سال را بزند.
در اواخر سپتامبر 2021، قیمت تسلا دوباره بالا رفت و ایلان ماسک با پشت سر گذاشتن جف بزوس به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شد. او پس از «برنارد آرنالت» و جف بزوس سومین فرد تاریخ بود که ثروتش از مرز 200 میلیارد دلار می‌گذشت.
با افزایش قیمت سهام تسلا، ماسک برای یک بازه زمانی کوتاه حتی به اولین فرد تاریخ با دارایی بیش از 300 میلیارد دلار تبدیل شد. او در ماه نوامبر پارسال در پی نظرسنجی از مخاطبان خود بیش از 16 میلیارد دلار از سهام خود را در طی دو ماه فروخت و احتمالاً به بزرگ‌ترین پرداخت‌کننده مالیات در طول یک سال تبدیل شد.
مدیرعامل تسلا در آینده نزدیک احتمالاً دوباره بر ثروت خود خواهد افزود چون از 127.7 میلیون سهمی که در دهه اخیر به او پاداش داده شده، هنوز 19.5 میلیون سهم به ارزش 14.3 میلیارد دلار به حسابش نیامده اما انتظار داریم که تا ماه آوریل شاهد تحقق این سهام باشیم.

World of Words

منبع: forbes


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *